„Polep auta je náročný grafický proces,” tvrdí náš grafik Tibi. Prečítajte si prečo…

Reklamný polep vozidiel v našej reklamke prebieha na dennej báze. Preto je garáž Tomiho „svätyňa”. Ak práve pracuje na zakázke, platí prísny zákaz vstupu. Na precízny a profesionálny polep totiž potrebuje kľud, aby sa mohol na svoju prácu naplno sústrediť a nespravil chybu.

Reklamný polep automobilu je vizuálny, reprezentatívny a vždy na očiach. Jeho nespornou výhodou je, že sa pohybuje a nikdy neviete, koho osloví. Ako vôbec vyzerá celý proces od prvotnej grafiky až po finálny polep? Niečo vám o tom povie náš grafik Tibi, na ktorého ramenách leží zodpovednosť za vyhotovenie grafického návrhu.

Polep auta začína rozhovorom

„Celý proces polepu vždy začínam rozhovorom s klientom. Snažím sa z neho vždy dostať maximum informácií. Často sa mi stáva, že klienti majú premrštené alebo nereálne predstavy. Neuvedomujú si, že automobil má svoj špecifický tvar a reklamné polepy majú určité nepísané estetické zákonitosti,” vysvetľuje Tibi. Polepiť, samozrejme, môžete celý automobil, ale je nutné vyhotoviť detailný plán jednotlivých kúskov s ohľadom na tvary a možnosti auta. Grafický návrh je možné vyhotoviť v rôznych formátoch. Pred vytvorením grafiky sa vždy sústredíme na presné zmeranie plôch, určených na polep. Najlepšie je, keď si môžeme auto vidieť osobne, ale keď to podmienky nedovoľujú, dokážeme pracovať aj na základe fotografií.

Rozmery auta pred grafickým spracovaním

 

Vizuál a Grafika na polep

Na základe rozmerov a typu auta začne Tibi pracovať na prvom grafickom návrhu. „Vždy vytváram aspoň dve verzie: jednu decentnejšiu a jednoduchú. Druhá varianta je vždy celistvejšia, s náročnejšiou grafikou,” dodáva. Na grafické spracovanie polepu Tibi používa rôzne softvéri od Adobe ako napríklad: Photoshop, Illustrator, Distiller.

  1. V prvom kroku sa z fotografie alebo z obrázku, ktorý pôjde na polep vyčistia všetky nezrovnalosti. Pridá sa ostrosť, svetlo, kontrast a všetky potrebné atribúty, aby grafik mohol začať vytvárať prvý grafický návrh polepu.Úpravy pred prípravou grafického návrhu
  2. V druhom kroku jednotlivé časti auta doslova „obrežeme” dokola, aby sme mohli pracovať s viacerými vrstvami. Miesta, ktoré nebudú oblepené graficky odlíšime, aby klient presne videl, kde jeho reklamný polep bude umiestnený.Obrezávanie miesta polepu
  3. Po dôkladnom meraní umiestnime hotovú grafiku na automobil (zatiaľ len virtuálne).Grafika na automobil
  4. Pomocou vrstiev dolaďujeme vhodné tóny, farby, aby reklamný polep pôsobil čo najprirodzenejšie a vizuálne atraktívne.

Čo ovplyvňuje tvorbu grafického návrhu na polep auta

Pri tvorbe grafického návrhu je nutné brať zreteľ na typ auta a pri celopolepe najmä na miesta, ktoré nebudú polepené. Polep totiž musí pôsobiť nielen kompaktne, ale mal by mať aj  nejaké logické usporiadanie, aby nevznikali nejaké neželané obrazce alebo chyby. Výrazne tým uľahčujeme prácu nielen Tomimu, ale pomáhame tým aj samotnej grafike, ktorá je už na prvý pohľad čitateľnejšia a prehľadnejšia.

„Klientovi sa vždy snažím vysvetliť, že jednoduchosť a skôr minimalistický štýl grafiky je pri polepoch vozidiel tou najlepšou voľbou. Nikto nebude mať čas čítať dlhé texty, ani lúštiť písmo, ktoré je síce romantické, ale absolútne nečitateľné,” vysvetľuje Tibor. Farby je vždy nutné zladiť do palety, ktorá je pre danú spoločnosť charakteristická. Ďalší externý faktor, ktorý ovplyvňuje prácu grafika je farba samotného vozidla. „Niekedy moju prácu limituje, niekedy ma naopak neobvyklý farebný odtieň inšpiruje.”

jednoduchšia grafika na polep auta

Po finálnom odsúhlasení grafiky klientom pristupujeme k tlači, rezaniu a prichádza na scénu Tomi, pripravený zdolať svoj ďalší polepový „fight” :-D. O jeho pataliách s polepovaním si môžeš prečítať v našom staršom článku.