Ako pracovať s novým Prieskumníkom na Facebooku?

Minulý týždeň Facebook spustil tzv. explore feed (prieskumníka), ktorý sa bude testovať v šiestich krajinách – v Slovenskej republike, v Srbsku, Bolívii, Guatemale, Kambodži a na Srí Lanke. Ako uviedol riaditeľ FB newsfeedu Adam Mosseri, test je naplánovaný na dobu neurčitú a neplánuje sa jeho celoplošné zavedenie. Takže sme si to, bohužiaľ, zlízli my. Marketéri, podnikatelia a influenceri sa musia naučiť pracovať s obsahom tak, aby dokázali zaujať a ich organický dosah veľmi neutrpel. Ako sa s touto nevďačnou novinkou popasovať? V našom novom článku vám prinášame pár tipov.

Minulý štvrtok ste s veľkou pravdepodobnosťou na svojej facebookovej stene nenašli príspevky od vašich obľúbených “lajknutých” stránok. Boli totiž presunuté do vyššie spomínaného Prieskumníka. Tento drastický zásah do organického dosahu výrazne pocítili najmä majitelia stránok. Vykazovali viditeľné zhoršenie štatistík. Miera zdieľaní, lajkov a komentárov bola dokonca až o 4x nižšia.

facebook prieskumník

Zavedenie prieskumníka je “ranou pod pás” všetkým podnikateľom a online biznisom, ktorí aktívne budujú svoj obsah na Fb. Zámer Facebooku je viac než jasný: monetarizácia reklamy – primäť firmy, aby do modrej sociálnej siete investovali viac finančných prostriedkov. Aby sa vaše príspevky naďalej zobrazovali v hlavnom newsfeede, budete si musieť zaplatiť za ich sponzoring. Zdieľanie obsahu bude mať na príspevky v newsfeede tiež veľký význam. Stále totiž platí, že sa vám na hlavnej stene zobrazujú príspevky, ktoré lajkli alebo zdieľali vaši priatelia. Organický dosah bude záležať aj od toho, koľko užívateľov bude ochotných pravidelne preklikávať do Prieskumníka.

Ako pracovať s novým Prieskumníkom?

  • Ak ste to doteraz neurobili, vyčleňte si každý mesiac pravidelný rozpočet na podporu vášho obsahu na Facebooku, aby ste tak lepšie naštartovali ich potenciál a následné zobrazovanie.
  • Tvorte zaujímavý, zábavný, užitočný obsah s virálnym charakterom, ktorý budú užívatelia samy zdieľať a dostanú ho tak organicky do samotného newsfeedu.
  • Venujte zvýšenú pozornosť vyhodnocovaniu a analýze štatistík návštevnosti a interakcie vašich príspevkov. Pomôže vám to vytvárať lepší a zaujímavejší obsah.

Zavedenie Prieskumníka tlačí majiteľov komerčných FB stránok k väčšej kreativite pri vytváraní príspevkov, ale i finančnej nákladovosti. Firmy budú čoraz viac siahať po influenceroch, ktorí im pomôžu tvoriť atraktívny obsah, generujúci organický dosah. Doteraz nie sú známe informácie o tom, ako dlho zavedený testing s Prieskumníkom potrvá, ale my vo Web & Go veríme, že bude čo najkratší…

 

Desia vás Facebook Ads?

Riešite obvyklú dilemu: „čo máme na ten Facebook furt dávať?”