4 tipy ako znížiť bounce rate-počet odchádzajúcich návštevníkov z vášho webu
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 20. apríla 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 20. apríla 2016
Účelom každého webu je udržať na svojich stránkach čo najviac návštevníkov, na čo najdlhší čas. V ideálnom prípade ich aj premeniť na platiacich zákazníkov. Ak vo svojich štatistikách sledujete len priemerné denné návštevy, mali by ste sa sústrediť aj na mieru okamžitých odchodov z webstránky, tzv. bounce rate. Ak je číslo pri tomto ukazovateľovi príliš vysoké, niečo zjavne robíte zle.
Ak percento „utekajúcich“ návštevníkov z vášho webu neprestajne stúpa, znamená to, že by ste mali radikálne zmeniť marketingovú stratégiu predovšetkým na vašej domovskej stránke (homepage). Bounce rate je pojem z internetového marketingu. Udáva percento návštevníkov, ktorí z internetových stránok okamžite odchádzajú. V Google Analytics bounce rate znamená, že užívateľ navštívil na webe len jednu jedinú stránku, neklikol už na žiadne iné a vzápätí web ihneď opustil. Predstavuje mieru kvality návštev na internetových stránkach.
Ako zabezpečiť, aby ľudia na vašom webe ostávali? Je nutné dodržiavať pár zásad a zamerať sa na vypracovanie kvalitnej content stratégie v kombinácii s vhodnými online nástrojmi. V našom článku vám prinášame pár tipov ako s „odchádzajúcimi“ návštevníkmi zatočiť a zaistiť si ich prítomnosť v dlhšom časovom horizonte.
-
Upravte čitateľnosť svojich textov (nielen vizuálne)
Prvé, čo na vašej domovskej stránke návštevník uvidí je vizuálne usporiadanie textov a grafiky. Nepúšťajte na neho lavínu písmeniek spojených v neprehľadných odstavcoch, zobrazených drobným písmom, naviac v dezorganizovanom chaose s ostatnými grafickými prvkami. Menej je vždy viac, dvojnásobne to platí pri vstupných stránkach a jej textoch. Nezanedbávajte formátovanie, používajte krátke odstavce oddelené dostatočne veľkými medzerami. Vaše texty musia byť „easy to read“ = ľahké na čítanie. Už po prvej sekunde príchodu na vašu domovskú stránku musí byť užívateľovi jasné, že k nemu hovoríte zrozumiteľne, prehľadne a jednoducho. Nezabudnite patrične zvýrazniť (veľkosťou, druhom písma) nadpisy, podnadpisy.
Ako sformátovať texty, aby boli pre návštevníkov príťažlivé?
- Používajte podnadpisy nad jednotlivé odstavce, na lepšie objasnenie danej témy.
- Použite odrážky s bodmi, lepšie sa čítajú ako sústavný súvislý text.
- Na firemnom blogu sa nebojte používať štatistiky, citáty odborníkov, print screeny a iné formy podpory textu.
- Kľúčové slová zvýraznite, ale len striedmo!
Ak chcete zistiť, ako ste na tom s čitateľnosťou a zrozumiteľnosťou vášho webu, môžete si urobiť tzv. „readability test“. Ukáže, ako ľahko sa dá váš web prelúskať.
-
Eliminujte pop-up okná. Alebo ich zmeňte.
Už je všeobecne známe, že „vyskakovacie“ okná nemáme radi. Rušia nás pri čítaní, zavadzajú a sú otravné. Akonáhle ich návštevník zočí, uteká kade ľahšie. Ak si predsa nemôžete pomôcť, zvoľte rafinovanejšiu techniku. Dajte ľuďom na výber. Ak potrebujete zbierať emailové adresy do databázy alebo upozorniť na nový e-book dajte im dostatočný argument na to, aby si na okno klikli a splnili to, čo od nich očakávate. Ale vždy myslite na to, že na základe posledných štatistík len 14% návštevníkov reaguje pozitívne na popup-ové ponuky.
-
Nezabúdajte na „call to action“ tlačidlá
Na základe výskumu Go Globe len 47% webstránok má vhodne umiestnené CTA (call to action) tlačidlá, ktoré návštevníci uvidia do troch sekúnd. Patrí vaša internetová stránka medzi ne? Darmo máte kvalitne vypracované texty, podnadpisy, správne nasadené key words, zaujímavý obsah, keď nedokážete návštevníka na konci chytiť správnymi tlačidlami, ktoré zaklincujú želanú akciu. Podľa SmallBizzTrend až 70% malých podnikov nevyužíva CTA a prichádza tak o množstvo užívateľov a potenciálnych zákazníkov. Každé tlačidlo musí byť veľmi premyslene navrhnuté, aj malá zmena textu dokáže urobiť divy. Mimoriadne obľúbené sú napríklad tlačidlá typu: chcem ebook zdarma, vyskúšať zdarma na 30 dní alebo priame: nezáväzná objednávka, zaslať cenník a podobne. Nezabudnite, že tlačidlá musia vždy jasne viesť návštevníka po webstránke.
-
Čerstvý obsah je vždy vítaný
Podľa HubSpot spoločnosti, ktoré aktívne píšu firemný blog, generujú až o 126% vyššiu mieru návštevnosti, než weby bez blogov. Snažte sa publikovať články pravidelne, nemusia byť časté, ale minimálne dve články mesačne sú žiadúce. V tomto prípade si môžete dovoliť texty väčšieho rozsahu. Nebojte sa texty vyšperkovať infografikou a videom. Veľmi populárne sú aj podcasty, ak nie ste „písací“ typ, môžete nahrať zvukový súbor alebo video a sprostredkovať informácie zákazníkom takýmto nevšedným a osobnejším spôsobom. Pravidelná publikácia nových článkov produkuje vyššiu mieru vracajúcich sa návštevníkov. Budujete si dôveru a status informačného lídra. Vo svojom obsahu sa snažte byť čo najviac autentický a nebojte sa odhaliť pred zákazníkom. Je to oveľa presvedčivejšia stratégia ako schovávať sa za umelé marketingové frázy bez duše. Nikdy nezabudnite prezentovať osobného ducha svojej spoločnosti. Návštevníci vždy ocenia úprimnosť pred prázdnymi rečami o kvalitnom tovare a super službách. Dajte im niečo viac, hodnoty, ktoré ich donútia neprestajne sa vracať na vaše webstránky.
TIP na záver: responzívny dizajn webu je dnes nevyhnutný. Ak si návštevník nedokáže váš web poriadne prezrieť v mobile alebo tablete, nemáte šancu ho osloviť. Otestujte si, ako je na tom vaša webstránka.