5 druhov reklám, ktoré prinášajú najlepšie výsledky v roku 2019
Aktualizované: 11. júla 2019 • Publikované: 19. júna 2019
Frissítve: 11. júla 2019 • Közzétéve: 19. júna 2019
Rok 2019 je v plnom prúde a my vám môžeme s určitosťou odporučiť tie najlepšie reklamné nástroje či platformy, ktoré prinášajú najúčinnejšie výsledky. Zatiaľ čo sa minulý rok na výslní ohrievali YouTube reklamy, aktuálne je situácia omnoho pestrejšia. Z tohto dôvodu vám radšej hneď na začiatku poradíme – pred zahájením akejkoľvek reklamnej aktivity zvážte konzultáciu s odborníkom.
Prvým najdôležitejším krokom je poznať svojho zákazníka. Čím jasnejší obraz si dokážete vytvoriť o svojom priemernom spotrebiteľovi, tým lepšie výsledky môžete dosiahnuť. Ak nemáte povedomie o pohlaví, veku, záujmoch vášho typického kupujúceho, môže sa vám stať, že oslovíte aj zákazníkov, ktorí o vašu službu alebo produkt nemajú záujem.
1. E-mail Marketing
Hoci ho už niektorí vyhlásili za mŕtvy, e-mail marketing naberá na tempe a opäť presvedčuje o svojich kvalitách. Tento reklamný kanál je ešte vždy jeden z najlepších pre získavanie a udržanie zákazníkov. Môžeme ho považovať už za „dôchodcu reklamy“, ale napriek tomu si vždy zachováva status najefektívnejšieho spôsobu na vytvorenie kontaktu s potenciálnymi kupujúcimi a udržiavanie tohto vzťahu. Až 53 % spoločností z priemyselného odvetvia a 55 % reklamných agentúr potvrdilo, že e-mailový marketing je vždy dobrá investícia.
2. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)
Žiadny marketingový špecialista alebo majiteľ spoločnosti by nemal ignorovať SEO optimalizáciu. Až 81 % užívateľov pred nákupom hľadá informácie o produktoch/službách online a 91 % svetovej populácie si pozrie prvú stránku. Pokiaľ dobre optimalizujete svoje webové stránky, užívatelia, ktorí hľadajú informácie sa stanú návštevníkmi vašich stránok, neskôr i zákazníkmi vašej spoločnosti.
Okrem toho, že správna optimalizácia pre vyhľadávače priláka potenciálnych zákazníkov, zvyšuje tiež povedomie o značke a šíri jej posolstvo.
Podľa posledných správ, 45 % priemyselných spoločností a 50 % reklamných agentúr uviedlo, že SEO pozitívne pozdvihlo úspech spoločnosti a počet predajov výrazne vzrástol.
3. Používanie platformy Google My Business
Služba Google My Business je jedným z najlepších spôsobov, ako oboznámiť vaše okolie o vašom podnikaní. Ak budú ľudia hľadať vo svojom okolí alebo meste služby alebo produkty, ktoré ponúkate, vyhľadávač Google im automaticky odporučí vašu firmu.
Ak vaši potenciálni zákazníci uvidia vašu firmu na Google spolu s dobrým hodnotením, dôveryhodnosť vašej značky značne vzrastie.
4. Platené vyhľadávanie s Google AdWords
Služba Google AdWords patrí do drahšieho spektra reklamného sveta. Prináša prinajmenšom rovnaké výsledky za obdobnú sumu ako ostatné reklamné formáty, podmienkou úspechu je však kampaň vytvorená kompetentným odborníkom. Pointou celého formátu je, že po zadaní kľúčových výrazov vyhľadávač Google automaticky ponúkne vašu webovú stránku na prvých miestach vo vyhľadávači. Táto metóda je tiež efektívnejšia, pretože zatiaľ čo na Facebooku reklama oslovuje aj ľudí, ktorí sa o vaše produkty/služby nezaujímajú, Google AdWords cieli striktne len na užívateľov, ktorí vyslovene hľadajú konkrétne vaše produkty/služby.
5. Reklamy na sociálnych sieťach
Sociálne siete sú platformou, ktorá si získava stále viac a viac priaznivcov. Využívajú ich všetci – od drobných živnostníkov až po veľké korporácie. Na svete ich aktívne navštevuje až 3,5 miliárd používateľov. Každých 15 sekúnd si niekto založí nový profil. Pri takýchto číslach sa niet čo čudovať, že sociálne siete absolútne vládnu na poli online reklamy.
Ktorú sociálnu sieť si zvolíte záleží najmä od vášho cieľového publika i nášho produktu. Najpoužívanejším je mimoriadne obľúbený Facebook, pretože pri jeho používaní nemusíte do detailu poznať vašu cieľovku a môžete sa naplno spoľahnúť na jeho algoritmy, umelú inteligenciu a prednastavené riešenia.
Ak však viete, že vaša cieľová skupina patrí do vekovej kategórie od 18 do 30 rokov, môžete sa obrátiť na čoraz populárnejší Instagram. Vďaka správnemu nastaveniu sa môžete dopracovať až 5-násobne lacnejším, ale veľmi efektívnym výsledkom.
Už spomínaný reklamný priestor YouTube ponúka množstvo nových príležitostí a považuje sa za jeden z najúčinnejších formátov na posilnenie značky a jej posolstva. Keďže nejde o lacnú záležitosť, tento druh reklamy skôr odporúčame na propagáciu eventov, udalostí či značky.
Či už hovoríme o evente, značke, produkte alebo propagácii služby, odporúčame vám, aby ste pred štartom reklamnej kampane zabehli k nám na konzultáciu. Extra investované náklady sa vždy premenia na niekoľkonásobne vyššie výnosy.
Zdroje:
www.lyfemarketing.com/blog/why-social-media-marketing/
www.entrepreneur.com/article/287468
www.buffer.com/library/marketing-personas-beginners-guide
www.getresponse.com/blog/email-marketing-beyond-free-report
www.statista.com/statistics/736848/roi-digital-marketing-channels/
junto.digital/blog/seo-stats/
Ktoré reklamné kanály Vás najviac zaujali?
Radi vám navrhneme riešenie