5 typov Facebook ovej reklamy, ktoré vystrelia váš biznis do výšin
Aktualizované: 18. júla 2019 • Publikované: 18. júla 2019
Frissítve: 18. júla 2019 • Közzétéve: 18. júla 2019
Platená reklama na Facebooku je jednou z najpopulárnejších a najefektívnejších spôsobov propagácie. Minulý rok valcoval reklamný trh Instagram na plnej čiare. Preto sa materská spoločnosť Facebook rozhodla predstaviť celú škálu účinných online reklamných formátov. Od stories, carouselu až po videá – určite si nájdete aj pre vaše podnikanie ten najvhodnejší.
1. Klasické reklamy s obrázkom
Každá facebooková reklama má podmienku, že musí obsahovať aspoň jeden obrázok. A práve tie s jednoduchými sólo fotografiami patria obyčajne k tým najúspešnejším, nakoľko sa objavujú práve tam, kde je najväčší pohyb, t.j. v „News feede“. Jedinou možnou nevýhodou je, že ak jej priamo konkurujú reklamy v messengeri alebo v stories, bude ťažšie sa odlíšiť tak, aby si ju vaši potenciálni zákazníci všimli.
Reklama s fotografiou dosahuje najlepšie výsledky, keď používate vysokokvalitné fotografie, na ktorých je v ideálnom prípade ľudská postava a pekne na nich vynikne produkt spoločnosti. Čím viac bude obrázok pripomínať jednu z tých povedomých fotografií, ktoré zdieľajú naši priatelia, o to viac sa znižuje pravdepodobnosť, že ju potenciálni zákazníci len tak bez pozornosti prehliadnu.
Aj tento typ reklamy má svoje obmedzenia:
– 125 znakov v texte
– 25 znakov pre názov obrázka
– 30 znakov na popis
2. Carousel reklamy
Pri tomto formáte reklamy vám dáva facebook možnosť nahrať až 10 obrázkov alebo videí na jednotlivé karty, pomocou ktorých môžete vytvoriť rôzne tlačidlá s preklikom vybrané webové stránky.
Najväčšie reklamné agentúry potvrdili, že carousel reklamy vychádzajú až o 30 – 50 % lacnejšie ako tie s obrázkom. Navyše na ne klikne až o 20 – 30% viac užívateľov než na horeuvedené jednoduché reklamy.
Carousel odporúčame najmä e-shopom, ktoré sa môžu pochváliť kvalitnými produktovými fotografiami. Okrem obrázkov môžete nahrávať aj gify, videá, takže máte dokonalý priestor na uplatnenie vašej fantázie. Vytvorte zaujímavý príbeh alebo súbor videí, ktoré divákom poskytnú výnimočný zážitok.
3. Video reklama
Kráľom facebookových reklám je jednoznačne video. Podľa posledných štatistík, ktoré FB zverejnil sa na post s videom užívateľ pozerá až 5x dlhšie dobu než na obyčajný obrázok. Keďže cieľom FB je, aby sme na jeho platforme strávili čo najviac času, videá sú skvelým a relatívne lacným nástrojom, ktorý dosahujú veľmi slušné výsledky.
Malí a strední podnikatelia preferujú jednoduché obrázkové reklamy, nakoľko sú už overené a jednoduché. Nesmieme však zabudnúť, že v dnešnej dobe sa už vo vrecku každého z nás ukrýva smartfón s kvalitnou kamerou, takže nemusíte objednávať drahú štúdiovú produkciu na vytvorenie či nahranie videla.
Na záver vám prezradíme dve tipy: 1. Video reklamy vždy nastavíme tak, aby cieľom nebolo kliknutie, ale samotné impresie, t.j. počet sekúnd na pozeranie. Facebook zobrazuje video reklamu najmä tým užívateľom, ktorí majú najväčšie predpoklady na to, aby si ju pozreli celú. 2. Nie každý užívateľ má rád, keď jeho zariadenie vydáva zvuky, preto sa častokrát pozerajú na video bez zvuku. Keď video obsahuje titulky, diváci jeho pozeraním strávia až o 12 % dlhší čas.
Tento druh reklamy vrelo odporúčame každému podnikateľovi. Berte to ako reklamu do TV, preto by mala byť v každom prípade krátka, výstižná a zaujímavá.
4. Reklamy v messengeri
Tento spôsob je ešte čerstvou novinkou, no pomaly sa dostáva do popredia. Profesionálni marketéri ju uprednostňujú, nakoľko jej úspešnosť je veľmi vysoká. Štatistiky ukazujú, že na tento druh online reklamy reaguje až o 15 % viac užívateľov, takže nie je vôbec prekvapivé, že jej venujú viac pozornosti, keď sú aktívni na FB.
Reklama na vytvorenie kontaktu
Tento druh reklamy môžete uverejniť na FB, Instagrame i na Messengeri. Jediným cieľom je primäť užívateľa ku kontaktu s propagovanou spoločnosťou na Facebooku.
Sponzorované správy
Sponzorované správy môže spoločnosť posielať len tým užívateľom, s ktorými je už v kontakte na messengeri. V prvom rade teda musíme dosiahnuť, aby ľudia písali správy na našu facebookovú stránku. Ide zvyčajne o rôzne otázky týkajúce sa produktov alebo služby, ktoré daná firma ponúka. Takto sa zapíšu do pomyselnej databázy príjemcov promo správ. Aj keď je to len reklama, snažíme sa, aby sme ľudí zbytočne neobťažovali nepodstatnými alebo irelevantnými informáciami. Cieľom je zlepšenie a posilnenie už vybudovaných vzťahov so svojou základňou fanúšikov a budúcich potenciálnych klientov.
5. Reklamy vo FB „Stories“
Funkcia „Stories“ bola nenápadne prevzatá z Instagramu, kde už úspešne fungovala zopár rokov. Akonáhle ju FB v roku 2018 preniesol na svoju platformu, zažíval tento formát rovnaké úspechy.
Tajomstvom jeho úspechu je, že narušuje náš zaužívaný systém scrollovania príspevkov a reklám. Vo väčšine prípadov reklamu ihneď spoznáme a snažíme sa ju čo najrýchlejšie prejsť. V stories to tak ľahko nejde. Tie sa totiž točia automaticky samé. Takže tu vzniká oveľa väčšia šanca, že si našu reklamu skutočne užívatelia aj pozrú. Ako bonus je tu oveľa nižšia konkurencia než pri klasickej obrázkovej alebo video reklame, takže môžete dosiahnuť celkom slušné výsledky