6 tipov, ako profesionálne polepiť auto a chyby, pred ktorými by ste sa mali mať na pozore
V dnešnej dobe nie je ťažké sa za pomoci rôznych DIY (Do It Yourself) videí a návodov naučiť hoci aj základy reklamného lepenia áut. Je tu však príliš veľa rizikových faktorov, ktoré môžu vaše finálne dielo zničiť. Tým prvým je rovno celé vaše auto. Fólie sa aplikujú na veľkú plochu, čím vzniká tým oveľa viac šancí na to, aby ste niečo poriadne zmrvili…
V našom novom článku vám ukážeme, ako by profesionálny polep na auto NEmal vyzerať. Pomôže vám to tiež v lepšej orientácii pri výbere tej najvhodnejšej firmy na polep.
1. Bubliny sú dobré len z bublifuku
Rolujete, rolujete, precízne uhladzujete a keď prilepíte posledný kúsok fólie, pozriete nahor a uprostred kapoty na vás roztopašne pozerá obrovská bublina vzduchu. Profesionálnemu pracovníkovi sa takéto „faux paus“ nestáva.
Niekedy sa aplikuje vypichnutie bubliny špendlíkom a následné zahladenie. Firmy však uprednostňujú svoj špecifický systém, pri ktorom k obdobným „nehodám“ neprichádza. Dôležitý je tiež kvalitný výber vinylových fólií so špeciálnymi vzduchotesnými vlastnosťami s následným efektným využitím teplovzdušnej pištole, ktorá tiež dopomôže k lepšiemu výsledku bez viditeľných šmúh a „záplat“.
2. Napnutý musí byť každý centimeter
Ak potrebujete polepiť vymedzené samostatné plochy, niekedy sa stane, že polep nedrží rovnako silno na oboch stranách. To môže pokaziť štruktúru i celkový výsledný dojem reklamného polepu. Nie je nikdy dobré polepiť auto zhora nadol, ani z jednej strany na druhú. Profesionáli vždy polep štartujú zo stredu, z centra, aby mohli vyvinúť rovnakú silu ťahu na všetky strany. Polep si rozdelia na 4 sekcie a na základe toho ho postupne pomaly spracovávajú do želanej podoby.
Lepenie reklamných fólií - Slovenské firemné hry
3. Lepenie v horúcom lete nie je práve ten najlepší nápad, kedy polepiť auto
Všetci si myslia, že na lepenie reklamných fólií je najlepšie horúce počasie, čo je asi ten najväčší omyl na svete. Ak sú vonku alebo v interiéri príliš vysoké teploty, lepidlo namiesto toho, aby riadne držalo, začne tzv. „plávať“ po povrchu a vaša fólia odpláva spolu s ním. Ideálna teplota na lepenie a skladovanie lepiacich fólií je izbová teplota do 20 °C. Nesmie však byť ani prílišné chladno, nakoľko fólia nebude dostatočne priľnavá a pod polep bude vháňať viac vzduchu.
4. Teplovzdušná pištoľ a jej správna teplota
Aká je tá správna teplota v teplovzdušnej pištoli na ohriatie materiálu? Viac ako teplota v pištoli je dôležité správanie samotnej fólie určenej na polep. Je dobré urobiť prvotné testovanie – vziať si teplovzdušnú pištoľ a cca z 30 cm vzdialenosti fúkať na fóliu, aby ste vedeli ako sa materiál správa, koľko tepla potrebuje a aký bude tvárny počas nalepovania. Tento proces opakujte do tej doby, kým fólia nezmäkne na požadovanú mieru. Všeobecne platí, že čím hrubšia fólia, tým viac tepla spotrebuje. A ako spoznáte, že je fólia „ready“? Ak je poddajná, začína pekne kopírovať a „sadať“ na žiadaný povrch, môžete sa pustiť do práce.
Polep auta pre spoločnosť Prego Slovakia
5. Najprv režete, potom lepíte
Najzbytočnejšia chyba, ktorá sa pri polepoch robí je, že sa snažíte ušetriť čo najviac polepového materiálu, takže režete, vyrezávate, ale nakoniec zistíte, že vám chýba významná časť na polep dverí a môžete začať s polepom odznova. O potrebe využiť nový materiál ani nehovoríme… Ak chcete ušetriť, robte to s rozumom – odporúčame celé auto kompletne polepiť a až následne začať s orezávaním.
6. Nechajte to, prosím, na profesionálov
Čudovali by ste sa, aké „umelecké diela“ sme už za tie roky našej činnosti videli a koľko zničených automobilov sme repasovali po „vydarených“ polepovacích akciách. Ak chcete polepiť auto a mať skutočne kvalitný, dlhotrvajúci polep a zároveň nevyhodiť stovky eur za odstraňovanie, veľmi starostlivo zvažujte, kto vaše drahé firemné autá polepí…