Ako dosiahnuť, aby sa na vaše newslettre viac klikalo?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 14. septembra 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 14. septembra 2016
Emailové kampane a zasielanie newslettrov je ošemetná vec. Väčšina užívateľov na ne nadáva, ale spoločnosti ich o to radšej využívajú, nakoľko im umožňujú osloviť veľké množstvo zákazníkov. Ako vyriešiť konflikt medzi užívateľom, ktorý nechce vo svojej emailovej schránke spamy a spoločnosťou, ktorá chce osloviť svojou ponukou? V našom novom článku sa dozviete pár jednoduchých tipov ako pripraviť newslettre s vysokou mierou prekliku.
Hneď na začiatku by bolo dobré povedať jednu zo základných vecí – kupovaná databáza vám bude totálne na nič. Pestujte a zalievajte si svoju vlastnú záhradu emailových kontaktov. Už v našich predošlých článkoch sme spomínali dôležitý faktor komunity okolo brandu. Užívatelia, ktorí vám venovali dobrovoľne vašu emailovú adresu, majú evidentný záujem dozvedieť sa o vašich produktoch viac, prípadne očakávajú nejakú hodnotu navyše. Prečo by ste im ju nemali dať? Moderné emailové kampane sa sústreďujú na jednoduché formátovanie, infografiku, efektívne CTA tlačidlá, videá a minimalistické textovanie.
Posielajte mi len to, čo ma zaujíma!
Kričí každý užívateľ pri zahadzovaní nič nehovoriacich obchodných newslettrov do koša. Starajte sa o svoju komunitu a databázu. Ak chcete v užívateľoch vyburcovať nejakú formu akcie, napríklad preklik na váš eshop alebo akčnú ponuku, musíte im dať dôvod. Prečo sa vôbec ľudia registrovali na zasielanie newslettrov od vašej spoločnosti? Pamätáte sa na prísľub a benefity, ktoré ste im dali? Dodržujte ich. Nech už posielate newslettre, obsahový materiál alebo priame výzvy na nákup, overte si, či ste sa trafili do vkusu a očakávaní vašej cieľovky. Len v tom prípade im váš email nepadne do schránky SPAMY.
Čo chcete, aby som urobil?
Najhoršie, čo sa môže stať je, že vám do emailu pristane newsletter s množstvom obrázkov, natlačeného textu, blikajúcich tlačidiel a neprehľadného chaosu, lebo však „chceli sme tam toho dať najviac pred tými Vianocami…“. Krutá pravda číslo jedna: užívatelia sú čoraz lenivejší. Nechce sa im čítať. Preto sú na vzostupe videá a infografiky. Sú nenáročné a ich obsah sa dá konzumovať bez námahy a okamžite. Tajomstvom každého úspešného emailingu je dobre umiestnený, vymyslený a graficky navrhnutý „call to action button“ – tlačidlo z výzvou.
Nespoliehajte sa na to, že ľudia budú intuitívne vedieť, čo majú robiť a kam kliknúť… Nebudú. Na každý newsletter si stanovte jeden jediný cieľ a ten preplietajte celým obsahom. Zakončite jasnou výzvou v podobe CTA tlačidla. Dobre viditeľné a sformulované tlačidlo zvyšuje mieru prekliku až o 20%. Je dobré uviesť aj aké benefity preklik užívateľovi prinesie: naučí sa niečo nového, získa nejakú zľavu?
Ak je v emaili uvedených priveľa možností na výber, ľudia spravidla zamrznú pod tlakom rozhodovania a radšej všetko zatvoria. Zjednodušte im život a vždy sa pri príprave emailu pýtajte – potrebujeme tam mať tieto informácie a tieto grafické prvky? Pri návrhu emailov sa oplatí využívať dve elementy: ľudskú zvedavosť a limitovaný čas. Zvedavosť zaručenie aktivujú nasledovné výrazy: tajné, dôverné, čo vám nikto nepovedal, v zákulisí, zakázané, cenzurované, vyznanie, neuveriteľné, skryté a pod. Časové hľadisko je dobrým chytákom – úspešne ho využívajú kozmetické firmy s označením „limitovaná edícia“, čo krásne funguje na ľudskú potrebu vlastniť niečo, čo sa zanedlho vypredá alebo nebude.
Testujte a experimentujte
V emailových kampaniach máte výhodu, že môžete skúsiť rôzne platformy, prístupy a štýly, kým prídete na to, čo na „vašich ľudí“ funguje. Nebojte sa testovať rozličné formátovanie a obsah. Tam, kde by ste to najmenej čakali je zväčša zvýšená miera preklikov a záujmu. Experimentovať sa dá aj s časom zasielania, môžete zaslať newslettre v rozličných časových rozhraniach a následne vyhodnotiť ich úspešnosť.
Emailový marketing nie je žiadna veda, ak dobre poznáte svoju databázu, dokážete jasne formulovať svoje požiadavky na zákazníka a podať mu to formou, ktorá ho nezahltí, ba naopak – vzbudí v ňom patričný záujem si na váš newsletter kliknúť.