Prečo začať tvorbu e-shopu analýzou kľúčových slov a aké kroky je potrebné dodržať?
Aktualizované: 17. augusta 2018 • Publikované: 16. augusta 2018
Frissítve: 17. augusta 2018 • Közzétéve: 16. augusta 2018
Rozhodnete sa založiť webstránku alebo e-shop. V hlave už máte vytvorené kategórie a prípadne aj produkty, ktoré chcete predávať. Klasickým problémom pri začínajúcich weboch je, že ich zakladatelia nemajú dostatok odborných informácií a vrhajú sa do neznámych vôd internetového biznisu. Nižšie vám ponúkam pár dobrých rád, ako do e-shopového sveta úspešne preniknúť a na čo si dávať pozor.
1. Analýza kľúčových slov
V prvom rade zistite, aké produkty, t.j. kľúčové slová zadávajú vaši potenciálni zákazníci do vyhľadávača. Nie je nič horšie, ako predávať niečo, o čo zákazníci nemajú vôbec záujem. V tomto prípade vám určite pomôže analýza kľúčových slov, vďaka ktorej zistíte, po čom ľudia na internete najviac pátrajú. Pri začínajúcich e-shopoch hovoríme o počiatočnej sume medzi 1000 – 1500 €, ale verte mi, ide o najlepšiu investíciu vôbec. Vedieť čo a aké kľúčové slová ľudia hľadajú v online svete je na nezaplatenie. Následne dokážete webstránku prispôsobovať potrebám trhu a upravovať samotné nastavenia tak, aby vás vaši budúci zákazníci našli.
2. Výber vhodného systému
Druhým najdôležitejším krokom je výber vhodného systému na vytvorenie e-shopu:
- a) e-shop/webstránka na mieru – kvalitné systémové riešenia pre slovenské e-shopy ponúkajú maximálne 2-3 spoločnosti. Pohybujú sa však v cenách od 7000 – 20 000 €.Pre začínajúci e-shop je to, samozrejme, nepredstaviteľná suma. Treba však dodať, že riešenia na mieru sú síce drahšie, ale efektívnejšie a užívateľsky nesmierne komfortné.
- b) open source – hotové naprogramované riešenie, ktoré je voľne dostupné a väčšinou bezplatne k dispozícii. Platíte však za inštaláciu a dodatočné úpravy. Open source riešení je na trhu veľa, my v našej agentúre odporúčame určite najvýkonnejší Prestashop alebo pre menšie eshopy WordPress. Aký redakčné systém je pre vás vhodný si môžete prečítať v našom porovnávacom článku prestashop vs wordpress.
Ide o stabilný systém s pestrou ponukou rozšírení a praktických funkcií. Rozbehnutie e-shopu na platforme Prestashop je možné aj v cene 700 – 800 €. Upozorňujem však, aby ste pri tejto cene nečakali žiadne veľké zázraky. Po „nadupaní“ samotného systému sa síce dostaneme na cenu cca 1500 €, ale v tejto fáze už môžeme hovoriť o vážnejšom e-shope. Systém je dodatočne rozšírený o funkcie, ktoré vám podstatne uľahčia prácu a ušetria veľa času.
Pre začínajúce e-shopy určite odporúčame Prestashop, nakoľko je cenovo dostupný a ponúka množstvo šikovných funkcií aj zdarma (pri riešení na mieru by ste za ne zaplatili oveľa viac).
3. Marketing a reklama
Mohol by som vám v tomto článku podrobne opísať, čo všetko je potrebné ku kvalitnému marketingu, brandingu a podobne, ale pravda je taká, že na okamžité výsledky a rozbehnutie objednávok je Google Adwords (po novom už Google Ads) tým najlepším riešením. Bez spustenej reklamy na Google sa malým e-shopom štartuje podstatne ťažšie. Čo Je to PPC reklama?
4. Vhodný prepravca
Voľba správneho prepravcu, ktorý vám v poriadku doručí balík k zákazníkovi, patrí ku kľúčovým faktorom profesionálne fungujúceho e-shopu. Nie je nič horšie ako nedoručený alebo poškodený balík. Nehody sa, samozrejme, stávajú, ale je potrebné si vybrať prepravcu, ktorý vám okrem včasného doručenia balíkov zabezpečí aj kvalitnú podporu. Medzi najkvalitnejších slovenských prepravcov patria DPD, GEIS a UPS.
Záležitostí okolo e-shopu je nekonečne veľa a jeho založenie si dôkladne premyslite, nakoľko ide o beh na dlhé trate. Aby vám e-shop fungoval a generoval zisk, je potrebné sa neustále vzdelávať a venovať mu nepretržitú pozornosť. Určite nečakajte, že sa vám v prvých mesiacoch pohrnú jedna objednávka za druhou… Najprv si musíte vybudovať dôveru u zákazníkov, na webstránkach vždy uvádzať pravdivé informácie (napr. dostupnosť tovaru) a časom sa obchody začnú pomaly hýbať.
Menšia rada na koniec – pri štarte treba vydržať a nevzdávať to. Počkajte si na sezónu, kedy sa vaše produkty predávajú viac. Zvýšenie počtu objednávok vám hneď zlepší náladu a motivuje pokračovať ďalej .
Plánujete vytvoriť nový e-shop?
Neviete, kde začať?