Bombarduje vás negatívnymi komentármi jeden z vašich “fanúšikov”?
Aktualizované: 7. augusta 2019 • Publikované: 7. augusta 2019
Frissítve: 7. augusta 2019 • Közzétéve: 7. augusta 2019
Svet podnikania so sebou prináša množstvo výziev. Nestačí získavať nových klientov, vytvárať pevné zázemie pre samotný chod podniku, musíme venovať pozornosť aj prezentácii značky na online platformách. Vytvoríme profil firmy na sociálnych sieťach, komunikujeme, propagujeme naše produkty a služby. Vytrvalá práca onedlho prinesie výsledky vo forme potenciálnych klientov, ale i konkurencie. Vedľa milých a pozitívnych komentárov od spokojných zákazníkov sa za krátky čas začnú objavovať aj tie negatívne vyjadrenia s jediným cieľom – poškodiť našu online reputáciu i samotnú značku.
V jednom z našich predošlých článkov sme vám predstavili zopár tipov, ako s “hejtermi” a ich škodiacimi komentármi pracovať. V nasledujúcich riadkoch si však povieme niečo o vyslovene zlomyseľných a zákerných útokoch na náš brand. Ako s nimi bojovať?
Majte sa na pozore!
Vytvorte si zvyk a každý deň monitorujte prichádzajúce komentáre nielen na firemnom Facebooku, ale aj na Google Business profile a všade, kde zanechá vaša značka digitálnu stopu. Pravidelne kontrolujte všetky profily a nechajte si posielať notifikácie na vybraný e-mail, aby ste získali lepší prehľad o každodenných komentároch. Čas v tomto prípade zohráva kľúčovú rolu. Pokúste sa na komentáre reagovať ihneď, v čo najkratšom čase, ale na začiatku vždy zistite, či je komentár skutočne úprimný, alebo to je len zbytočná negatívna provokácia. Ak budete zasahovať čo najskôr, dokážete za okamih daný komentár vymazať, dotyčnú osobu zablokovať, v lepšom prípade odpovedať.
Kto stojí v pozadí?
Keď ste vykonali všetky potrebné úkony, skúste si “preveriť” profil inkriminovaného hejtera. Skrýva sa za negatívnymi komentármi nejaký znudený puberťák, alebo, nedajbože, nejaký zatrpknutý ex-kolega či dokonca konkurencia? Každopádne, je lepšie svojich “vytrvalých” hejterov poznať a dávať si pozor na to, aby sa ich aktivita nepreklopila do poškodzovania dobrého mena značky, čo je už klasifikované ako trestný čin.
Selektujte!
Našťastie, väčšina online platforiem povoľuje nepríjemné komentáre mazať. Naučme sa však identifikovať oprávnenú kritiku a postavme sa k nej čelom. Priznajme svoju chybu, komunikujme profesionálne, s nadhľadom a poskytnime druhej strane vysvetlenie či ospravedlnenie, ak je potrebné.
Získajte čo najviac pozitívnych referencií!
Najefektívnejšie riešenie môže byť získavanie pozitívnych reakcií na úkor tých negatívnych. Čím viac referencií od spokojných zákazníkov dostaneme, tým menšiu dôležitosť budú návštevníci pripisovať tým nelichotivým. Nebojme sa požiadať našich klientov o vyjadrenie spätnej väzby na naše služby či produkty na sociálnych sieťach.
Nevýhodou online sveta je, že za počítačom sa z každého stáva samozvaný odborník a profesionálny kritik. Majitelia spoločností by mali chodiť s otvorenými očami a všímať si, čo sa okolo ich značky deje. Len vtedy totiž dokážu reagovať tak, aby ochránili dobré meno svojej firmy.