Chcete nový e-shop? Vyberte si ten správny systém: PrestaShop vs. WooCommerce
Aktualizované: 23. marca 2018 • Publikované: 21. marca 2018
Frissítve: 23. marca 2018 • Közzétéve: 21. marca 2018
Dnes už k vytvoreniu pekného a funkčného e-shopu nepotrebujete armádu programátorov. Bezplatné e-commerce platformy ponúkajú neobmedzené možnosti, ako si svojpomocne vybudovať kvalitný elektronický obchod. Ktorú z nich si však zvoliť, aby bol váš e-shop úspešný a dobre spravovateľný? O tom si povieme v našom novom článku.
PrestaShop pre stredné a veľké e-shopy
Vyše 270 000 e-shopov na celom svete beží na platforme prestashop.com. Tento systém je vytvorený pre podnikateľov a firmy, ktoré plánujú predávať „vo veľkom“. PrestaShop umožňuje postaviť komplexný elektronický obchod so všetkými nutnými doplnkovými nástrojmi, ako sú fakturačný softvér, prehľadný objednávkový systém, alebo efektívne vyhľadávanie produktov.
Výhody PrestaShopu
- Samostatná a komplexná e-commerce platforma, ktorá je zdarma.
- Vhodné pre veľké množstvo produktov.
- Široký výber dizajnových tém (3 200 druhov) + 1 400 externých tém.
- Grafické úpravy sú jednoduché.
- Podpora mobilného zobrazovania.
- Program na skladové hospodárstvo je zabudovaný priamo v systéme.
- Fakturačný a účtovný softvér je súčasťou pl
- Podporuje rôzne externé platobné brány.
- Možnosť vytvoriť viacjazyčné mutácie e-shopu.
- Vysoká bezpečnosť e-shopu, je však nutná podpora zo strany programátorov.
- Pomerne rýchla miera načítania stránok.
- Veľmi dobrá helpdesk podpora a dostupná pomoc pre užívateľov.
- Súbor analytických nástrojov, pomocou ktorých môžete vyhodnocovať činnosť na e-shope (konverzia, miera prekliku, nákupy, tržby).
- Jednoduché používanie a profesionálne vyzerajúci e-shop.
- Početná a veľmi nápomocná komunita užívateľov, s ktorými sa môžete kedykoľvek poradiť a vymieňať si skúsenosti.
Nevýhody PrestaShopu
- Široká ponuka doplnkových funkcií zdarma, no pluginy s rozšírenými funkciami sú už spoplatnené.
- PrestaShop nemá intuitívne ovládanie ako WooCommerce, nefunguje „na pár klikov“. Potrebujete prejsť viacerými krokmi, kým nastavíte požadované funkcie.
- PrestaShop je vytvorený čisto pre e-commerce projekty, takže ak chcete mať na e-shope aj blog, bude to vyžadovať viac práce a zapojenie programátora.
- Doplnkové funkcie sú navrhnuté výhradne pre platformu PrestaShopu, čo môže byť značne obmedzujúce.
- Ak chcete skutočne e-shope „vymazliť“, počítajte s tým, že budete potrebovať programátora.
WooCommerce pre menšie e-shopy s blogom
WooCommerce vznikla ako doplnkové e-commerce riešenie pre webstránky využívajúce platformu WordPress. S vyše 41 miliónmi stiahnutí tvoria e-shopy vytvorené na WooCommerce viac než 28% všetkých elektronických obchodov na internete. Táto platforma sa oplatí, ak máte menšiu ponuku tovarov (do 500 ks) a zároveň už fungujete na WordPresse ako webstránka alebo blog.
Výhody WooCommerce
- Veľmi výhodná a bezplatná forma elektronického obchodu, ak už máte existujúci web alebo e-shop na platforme WordPress.
- Vhodná pre menší počet produktov.
- Ponúka veľké množstvo tém a dizajnov.
- Možnosť grafického prispôsobenia.
- Podporuje aj mobilné resp. responzívne zobrazovanie.
- Dostupný fakturačný systém.
- Podporuje rôzne druhy externých platobných brán.
- Možnosť vytvoriť aj viacjazyčné verzie e-shopu.
- Pomerne garantovaná bezpečnosť.
- Jednoduchá a intuitívna inštalácia/administrácia.
- Možnosť lepšej práce so SEO a obsahom samotného e-shopu.
- Vďaka zabehnutému webu/blogu máte k dispozícii väčší okruh užívateľov, resp. potenciálnych zákazníkov.
Nevýhody WooCommerce
- Všeobecne musíte počítať s pomalším rozhraním – administratívne funkcionality, nabehnutie stránok, všetko bude vyžadovať dlhší čas.
- Zložitejšie vyhľadavánie produktov, nakoľko táto platforma nepracuje s filtrovaním produktov na základe kritérií.
- Nie je vhodný pre veľký počet produktov a objednávok.
- Môžu nastať problémy pri aktualizácii systému, kedy nemusia naskočiť všetky pluginy.
- Nie je vhodný ako B2B platforma.
- Chýba manažment skladu, je však možné dokúpiť externe.
- Fakturačný systém nie je automatický, musíte si k nemu stiahnuť externé doplnkové rozšírenia.
Podľa čoho si vyberať vhodnú platformu pre e-shop?
Najdôležitejšia otázka, ktorú si musíte položiť je, koľko produktov plánujete do svojho elektronického obchodu zaradiť. Ak ste už majiteľom zabehnutej webstránky, ktorá vám fičí na WordPresse a máte produkty v menšom počte, vaša voľba bude viac než jasná: WooCommerce. Ak však túžite po veľkom e-shope s položkami nad 500 ks, PrestaShop bude pre vás to pravé orechové…
Ak ešte stále váhate, vyskúšajte si zdarma obe formy e-shopu na bezplatných demách, ktoré nájdete na webstránkach prevádzkovateľov. Takto si ich môžete v kľude otestovať a následne sa rozhodnúť, ktorá platforma bude tá práva pre váš biznis.