Google Ads pre začiatočníkov: Akú reklamu si vybrať?
Aktualizované: 5. februára 2020 • Publikované: 5. februára 2020
Frissítve: 5. februára 2020 • Közzétéve: 5. februára 2020
Keď začínate s online reklamou, Google Ads je základom, ktorý by mal každý podnikateľ poznať. Jednoduchá, transparentná, mimoriadne úsporná a efektívna forma PPC reklamy je obľúbená pre svoju merateľnosť. Vždy viete, kde vaše investované peniaze išli a akú úspešnosť vaša inzercia mala. Ako však začať? Dozviete sa v našom novom článku.
Služba Google Ads vám ponúka pestré možnosti a rozličné nástroje, ktoré môžete využívať podľa vašich preferencií. Medzi najobľúbenejšie patria nasledovné typy:
- Reklama vo vyhľadávacej sieti
- Reklama v obsahovej sieti
- Reklama na YouTube
- E-mail reklama
Reklama vo vyhľadávacej sieti
Tento spôsob reklamy má väčšinou najlepšie výsledky. Oplatí sa však pre každú spoločnosť? Určite nie, ale my ju odporúčame každému aspoň skúsiť.
Ako to funguje? Potenciálny zákazník zadá nejaké kľúčové slovo do vyhľadávača a ak máte správne nastavenú reklamu, zobrazí sa v tom lepšom prípade na prvých pozíciách. V tomto prípade sa oplatí každý jeden preklik.
Výhody
Najväčšou výhodou je, že s týmto druhom reklamy ponúkate užívateľovi konkrétnu službu alebo produkt, ktorý cielene hľadá na internete. Reklamu vo vyhľadávacej sieti preto vždy odporúčame vyskúšať ako prvú.
Dokáže však reálne zarábať iba ak ponúkate služby alebo produkty s vyššou maržou. Prečo je tomu tam? Dôvod je veľmi prostý – ak totiž predávate produkt s nízkou maržou, môže sa stať, že za prekliky zaplatíte väčšiu čiastku, než je samotná marža na produkte. Výnimku tvoria špičkové a kvalitné produkty, ktoré predávate výhradne len vy a objednať si ich je možné len u vás. To sa však stáva veľmi zriedkavo.
Preto odporúčame túto reklamu spúšťať iba na služby alebo produkty s vysokým ziskom. Môže sa však stať, že vám reklama nebude zarábať. Preto je potrebné neustále skúšať, merať, testovať, aby ste vedeli, čo funguje a čo nie. Nikdy totiž neviete, ktorý reklamný kanál v danej oblasti prinesie neočakávané výsledky, je to trochu metóda pokus – omyl.
Merateľnosť je základ úspechu
Nezabudnite ani na nastavenie tzv. konverzie, aby ste dokázali merať výsledky jednotlivých kampaní. Na základe týchto výsledkov budete schopní určiť, ktorý mesiac sa vám reklama oplatí a kedy je lepšie ju vôbec nespúšťať.
Väčšinou konkrétny mesiac v roku zvyšuje konverzný pomer, nakoľko prebieha „sezóna“ pre daný produkt alebo službu. V danom mesiaci vás reklama bude stáť menej v pomere k predaným kusom v iných mesiacoch. To znamená, že ju nepotrebujete mať spustenú neustále, iba v mesiacoch, ktoré zarábajú. Je však potrebné spustiť reklamu minimálne na jeden rok, aby ste sa k takýmto výsledkom vôbec dostali.
Pri službách je to o trochu ľahšie – väčšinou sa vaša e-mailová schránka s dopytom začne plniť okamžite, čo znamená, že vaša reklama funguje. Aj tu síce môžete nastaviť určitý konverzný pomer, ale bohato vám ako dôkaz úspechu poslúži spŕška e-mailov vo vašej schránke.