Ako lepšie pracovať s content marketingom?
Aktualizované: 29. marca 2018 • Publikované: 22. júna 2016
Frissítve: 29. marca 2018 • Közzétéve: 22. júna 2016
Content marketing fičí. Takmer každý druhý článok nás učí o nových fígľoch, formátoch a spôsoboch, ako pracovať s obsahom na svojom firemnom webe, blogoch alebo sociálnych sieťach. Aj napriek faktu, že sa videoformát tlačí čoraz viac do popredia, texty hrajú naďalej prím a ich funkcia sa len tak rýchlo nezmení. Čo je nové v oblasti obsahového marketingu a čo by ste mali urobiť, aby ste svoje obsahové formáty vylepšili? Odpoveď nájdete v našom pravidelnom stredajšom článku.
Vnímanie dobrého obsahu je ako počúvať spev speváka. Ak sa vás umelec svojím prejavom dokáže dotknúť a zanechať vo vás nejaký pocit, aj napriek pár falošným tónom, dopočúvate pieseň do konca a pravdepodobne tak učiníte aj s jeho budúcou tvorbou. Obdobným spôsobom funguje aj obsahový marketing. Môžete mať perfektne vycibrené texty, ale ak nemajú ten správny emočný náboj, píšete do vzduchu.
Žiarivým príkladom je video, ktoré sa ešte minulý rok stalo obľúbeným virálom – anglický dizajnér Purplefeather vypustil do sveta video s názvom Zmeň svoje slová, zmeníš svet (Change your words, change your world), kde žobrajúcemu slepému mužovi vymenil tabuľku s pôvodným textom: „Pomôžte prosím, som slepý“ za vetu: „Je nádherný deň a ja ho nemôžem vidieť“. V ten deň muž získal najväčší obnos peňazí, aký kedy dostal od ľudí. Stačí pozmeniť pár slov, aby vás text získal novú dimenziu a posolstvo.
[embedvideo type=“youtube“ id=“Hzgzim5m7oU“]
Emócie sú kľúčom k vašim zákazníkom. Naučte sa s nimi pracovať a nebuďte príliš seriózny. Selektujte jednotlivé formáty a snažte sa k nim nájsť primeraný štýl a tón. Inak sa budete prihovárať svojim fanúšikom na Facebooku a inak na oficiálnej webovej stránke, komunikácia by však mala byť konzistentná.
Pár rád ako na to:
- neberte sa príliš vážne = obsah má vzdelávať alebo baviť, nenuďte svojich užívateľov formálnymi vetami a obsahom, ktorý tvoríte len preto, lebo „musíte“.
- Buďte osobný, nebojte sa vyjadriť svoj vlastný názor = ľudia bažia po autentickosti, osobných príbehoch, nie vyumelkovanosti a korporátnej omáčke.
- Píšte v prvej osobe, ak vám formát dovolí, pokojne užívateľom tykajte.
- Opatrne s humorom, ktorý môže uraziť, vždy myslíte na to, kto tvorí vašu cieľovú skupinu.
- Nebuďte až natoľko kreatívny, že zatienite hlavnú myšlienku. Ľudia nebudú vedieť, čo im vlastne chcete povedať, vždy choďte k pointe.
- Nikdy nezabudnite na kľúčové slovíčka = čím viac kvalitného obsahu budete vytvárať, tým viac vám budú key words slúžiť.
- Dostaňte ľudí tam, kde potrebujete = používajte správne „call to action“ tlačidlá, dajte zákazníkom pocítiť, že sa môžu stať niečo viac /VIP vstup, exkluzívne členstvo, vybrané ponuky, nákup na pozvanie/.
- Dávajte bacha na dĺžku textov = SEO síce dlhšie články miluje, ale myslite na to, že vaši zákazníci nemajú veľa času a chuti na čítanie. Zvoľte vždy optimálny rozsah, ktorý bude rešpektovať čas vašej cieľovky.
- Buďte milí! Áno, buďte milí, ale nie štýlom „vážený / vážená“, „s úprimným pozdravom“ a podobné chladné, štandardné frázy. Vaši zákazníci sú ľudia z mäsa a kostí, s každodennými starosťami, myslite na to, akoby ste im ich život mohli uľahčiť.
- Neseďte si na vlastnom egu = všimli ste si, koľko textov na vašom webe začína slovami „my“, „naše“? Ľudia majú radšej, keď čítajú o sebe, tj. „vy“, čo môžete urobiť vy pre nás? A opačne: čo môžeme urobiť my pre vás?
Obsahový marketing potrebuje veľa času a trpezlivosti. Musíte prísť na to, ako ho vo svojej firme „ohýbať“ tak, aby začal produkovať aktívne publikum a neskôr ich pretvoril na kupujúcich. Nečakajte, že po založení firemného blogu sa začnú dvíhať predaje, takto princíp obsahového marketingu nefunguje. Je to strategický, dlhodobý proces, ktorý vám však môže po čase zabezpečiť status odborníka v danej oblasti. Vyžaduje však pravidelnosť a kreatívny prístup k témam. Dokáže však vytvoriť hodnoty, z ktorých vaše podnikanie bude čerpať dlhé roky.