Rozhovor s našim Marekom o jeho účasti na MastersGate Ecommerce Summit
3. ročník najväčšej konferencie a súťaže pre e-shopy s názvom Mastersgate Ecommerce Summit sa uskutočnil v Senci, pod záštitou ui42.sk ktorá, patrí k popredným spoločnostiam zaoberajúcich sa online platformami a cms systémami. Náš Mareček dostal na toto podujatie čestnú pozvánku, aby mohol načerpať nové infošky. Okrem toho že pracuje u nás ako Projektový Manažér, je totiž aj vlastníkom úspešného e-shopu www.odrazajsa.sk, na ktorom predáva detské odrážadlá a kolobežky. Bolo teda viac než samozrejmé, že sme ho v agentúre ihneď vyspovedali. Aby ste o cenné informácie neprišli ani vy, prinášame vám skrátenú verziu nášho minirozhovoru.
Marek, prečo si sa vlastne zúčastnil konferencie?
Ako majiteľ e-shopu som doslova „nútený“ neustále sa vzdelávať a sledovať trendy. Vždy sa snažím byť o krok vpred pred mojou konkurenciou. Chcel som tiež zistiť, čo robím zle a v lepšom prípade, aj dobre. (smiech) Keď máte e-shop, nikdy sa nemôžete oprieť a vydýchnuť si, najlepšou cestou k úspechu je neustále pracovať na zlepšeniach.
Čo sa vlastne na summite dialo?
Celá konferencia prebiehala súčasne na dvoch pódiách. Na tom hlavnom prúdili najdôležitejšie diskusie a v druhej miestnosti sa preberali zaujímavé prípadové štúdie od známych spoločností. Táto časť ma bavila najviac, nakoľko boli prezentované reálne výsledky z existujúcich firiem.
Ktorí z prednášajúcich ťa inšpiroval?
Prednášky boli všeobecne na top úrovni. Veľmi ma bavil inovatívny prístup Pavla Adamčáka, zo spoločnosti ui42 digital, ktorý sa zameral na automatizáciu online marketingu. Je neskutočné čo už v dnešnej dobe dokáže umelá inteligencia v reálnom marketingu a koľko času je možné tým ušetriť.
Martin Volek z Volis International predstavil budúce trendy v online marketingu z oblasti B2B a B2C. Online svet sa rozvíja neskutočne rýchlo a novinky ako search voice – vyhľadávanie pomocou hlasu, už v podstate reálne fungujú. Firmy by sa určite mali pripraviť na search voice a služby ovládané ľudským hlasom. Na správne fungujúci search voice je však potrebné aby e-shop bol určite na top úrovni.
Z prípadoviek by som určite vyzdvihol prednášku Petra Solničku z Exponea Smallbiz, ktorá bola zameraná na psychológiu zákazníka. Popisoval v nej, akým spôsobom ľudia rozmýšlajú a na základe čoho sa pri nákupe rozhodujú.
Veľmi sa mi tiež páčila podrobná prípadovka od Martina Kuzmu z Innocentstore, zaoberajúca sa výrobou a predajom príslušenstva pre Apple a case study od Dušana Plichtu z Powerlogy ohľadom predaja zdravej výživy online. Bavilo ma sledovať, ako pracujú ostatní majitelia e-shopov, aké sú ich pohnútky, aké faktory ovplyvňujú ich rozhodovanie pri podnikaní.
zdroj: www.facebook.com/mastersgate.mastersgate
Čo nového si sa teda naučil?
Nových poznatkov som nazbieral viac než dosť. Je to skôr nový uhol pohľadu a konkrétne postupy, ktoré sa chystám vyskúšať aj na svojom e-shope. Summitu sa treba jednoducho zúčastniť a vybrať si z neho to, čo viete následne aplikovať aj na svoje podnikanie. Niektoré postupy je možné bez problémov použiť aj na menších e-shopoch a na niektoré je jednoducho potrebné ešte „dorásť“.
Prekvapilo ťa niečo?
Áno. Už spomínané hlasové vyhľadávanie mi utkvelo v pamäti ako trochu desivé memento toho, ako si zákazníci budú čoraz agresívnejšie skracovať čas nutný na hľadanie informácií, či produktov.
A na záver: komu by si odporučil túto konferenciu?
Určite majiteľom digitálnych agentúr a e-shopov. Cenné rady prednášajúcich vás konkrétne nasmerujú a poradia, ako zo svojho online obchodu vydolovať čo najviac. Myslieť si, že človek zvládne všetko sám je veľká chyba. Treba sa samozrejme vzdelávať, ale v určitých prípadoch je lepšie niektoré úkony prenechať odborníkom v danej oblasti. Ušetríte tým hlavne čas a financie.