Newsletter – skvelý nástroj ako sa pripomínať klientom
Aktualizované: 27. septembra 2017 • Publikované: 17. decembra 2014
Frissítve: 27. septembra 2017 • Közzétéve: 17. decembra 2014
Každému nám do emailových schránok chodí priehrštie reklamných správ a marketingových oznámení. Ako teda zaistiť, aby si príjemca medzi všetkým tým balastom vybral práve ten váš Newsletter ? Viete ako na to ? Máme pre vás niekoľko rád.
Predstavte si modelovú situáciu. Sedíte za počítačom, do mailovej schránky vám príde nová pošta. V hlave sa rozbliká niekoľko kontroliek a podvedome sa pýtate.
-
Kto mi to zase píše ?
-
Čo odo mňa chce ?
-
Prečo by som sa o to mal vlastne zaujímať ?
-
Čo z toho budem mať ?
-
A čo by som mal urobiť ?
Hneď na rovinu musíme napísať, že váš Newsletter musí obsahovať odpovede na všetky tieto otázky, pričom najväčšou chybou akú môžete urobiť, je sa domnievať, že príjemcovia uhádnu čo od nich chcete. A to je omyl.
Musíte im to povedať priamo a bez zdĺhavých a nič nehovoriacich fráz. Vyberte si vždy iba jeden cieľ (v jednom vydaní Newsletteru) a ten sledujte.
Zapamätajte si: ľudia nečítajú!
Už je to raz tak! Málokto si prečíta váš Newsletter od prvého po posledné písmenko. Ľudia skôr skenujú text, aby zistili, či je v ňom pre nich niečo užitočné.
Používajte preto odrážky a zoznamy, aby ste rozčlenili dlhší text. Nezabúdajte pritom na cieľ emailu. Vašim cieľom je napríklad predať nový produkt, či ďalšiu službu a k tomu chcete svojich čitateľov doviesť.
Neformálne áno. “Vážení klienti” nie
Osobný a neformálny tón Newsletteru je veľmi prospešný a snažte sa ho zachovať v celom vydaní.
Oslovenie ako “Vážení klienti” či “Našim verným zákazníkom” je však v slušnej spoločnosti dobrých tvorcov email marketingu vyslovene zakázané. Zamerajte sa tiež na predmet emailovej správy. Majte na pamäti, že cieľom predmetu je, aby si vaši klienti Newsletter prečítali.
Správne zvolená formulácia predmetu vždy odpovedá na otázku: “Čo nájdem vo vnútri užitočné?”. Zároveň však predmet nesmie byť príliš zdĺhavý a musí si zachovať aj kúsok tajomna, aby tak prinútil klienta čítať ďalej.
Doprajte čitateľovi akciu
Ak sa vám podarilo vašich klientov zaujať, svoj Newsletter vypointujte niečím, čo ich rozhýbe. Najlepšie smerom k tomu, čo si želáte vy.
Presvedčite ich aby klikli na tlačítko, URL adresu, vyplnili formulár, či sa doplnkovo niekam zaregistrovali. Nezabudnite pritom čitateľovi vysvetliť čo presne má urobiť ( “Kliknite na odkaz a presuňte sa do e-shopu”).
Myslite súčasne na to, že pokiaľ sa váš čitateľ odhodlá, tak sa odhodlá práve teraz. Raz mi prišiel dotazník z banky. Ako spokojný zákazník som chcel na otázky odpovedať, ale formulár na ktorý som bol z Newslettera presmerovaný začal byť aktívny až o tri dni od chvíle, ako mi email prišiel. Myslíte si, že sa banka niekedy dozvedela môj názor? Nedozvedela.
To o čom v Newsletteri svojim zákazníkom píšete, musíte teda aj hneď realizovať, inak hrozí, že na ponúkané akcie, služby, atď . čitateľ jednoducho zabudne. Alebo si zapamätá len časť, napríklad produkt, ale zabudne meno firmy a nakúpi ho u vašej konkurencie.
Na záver ešte posledná rada. Ak používate fotografie, grafy, či akúkoľvek kreatívnu vizualizáciu, dajte si na tom záležať. Newsletter je obchodná informácia, vaša vizitka a spôsob ako najlepšie komunikovať so zákazníkmi.
Bola by škoda, keby ste im nekvalitou dávali najavo, že si ich nevážite.
-oko-