Prvé kroky s Google Analytics pre vlastníkov webových stránok
Aktualizované: 6. októbra 2021 • Publikované: 6. októbra 2021
Frissítve: 6. októbra 2021 • Közzétéve: 6. októbra 2021
Google Analytics je jedným z najznámejších štatistických nástrojov, ktoré môžete používať na sledovanie návštevnosti vašich webových stránok, čo je obzvlášť dôležité pre neustále zlepšovanie vášho biznisu. Vďaka tomuto šikovnému nástroju, ktorý vám sprostredkuje veľmi presné a rôznorodé dáta v súvislosti s výkonom vášho webu, môžete prispôsobiť obsah, grafiku či nákupné procesy na vašom e-shope tak, aby ste maximalizovali vaše obraty. A to úplne zadarmo. Problémom však niekedy je, že mnoho ľudí Google Analytics nevie používať, nakoľko sa im zdá na prvý pohľad príliš zložitý. Nedajte sa však odradiť, práca s ním je veľmi jednoduchá a užitočná.
Cieľom nášho článku je, aby sme vás previedli prvými krokmi pri zoznamovaní sa s Google Analytics a predstavili vám niekoľko jeho základných funkcií a poznatkov.
Čo je potrebné na to, aby to fungovalo?
Najčastejšie sú to práve vývojári webových stránok, ktorí umiestnia požadované kódy a technické parametre tak, aby sa Google Analytics spustil. Používateľom väčšinou stačí, ak disponujú účtom a e-mailovou schránkou v službe Gmail a povolením k nahliadnutiu. Potom už môžete priamo vstúpiť do Analytics, napríklad prostredníctvom tohto odkazu: https://analytics.google.com/analytics/web/provision/
- Publikum – základné informácie o návštevníkoch. Ukazuje, koľko ľudí si v danom období prezeralo webovú stránku, z akej krajiny, ako dlho atď.
- Akvizícia – odkiaľ sa ľudia dostali na vašu stránku? Bolo to prostredníctvom organického vyhľadávania, Facebooku alebo nejakým iným spôsobom?
- Správanie – ako sa správajú vaši návštevníci a aké podstránky si najčastejšie prezerajú?
- Konverzia – meranie dopredu naplánovaných aktivít – vyplňovanie formulárov, nákupy, kliknutie na príslušné odkazy atď.
Ak by ste sa chceli o Google Analytics dozvedieť viac a obšírnejšie, nakuknite do jedného z našich starších článkov
Údaje, ktoré by ste mali určite sledovať
Na začiatok vám bude úplne postačovať prehľad o základných dátach týkajúcich sa vašej webovej stránky. Uvedieme zopár ukazovateľov, ktoré by ste mali pravidelne sledovať:
Údaje, ktoré by ste mali určite sledovať
Na začiatok vám bude úplne postačovať prehľad o základných dátach týkajúcich sa vašej webovej stránky. Uvedieme zopár ukazovateľov, ktoré by ste mali pravidelne sledovať:
- Aká je návštevnosť? Nie je jedno, koľko ľudí denne zavíta na vašu stránku a koľko času na nej v priemere strávi. Ak sú čísla veľmi nízke, musíte ihneď zakročiť a niečo zmeniť, nakoľko zjavne niečo nefunguje: je nutné prepísať texty? Nie je ich priveľa, alebo naopak primálo? V akej kvalite je grafika stránky? Je prehľadná? Pôsobí tu množstvo faktorov, jedným z nich môže byť aj malá propagácia webovej stránky, keďže ľudia sa o nej nemajú ako dozvedieť.
- Ako sa dostanú na moju webovú stránku? Zbožné želanie každého majiteľa stránok je, aby sa práve tá jeho objavila na čo najvyšších priečkach vo vyhľadávači Google. Pod položkou “Organické vyhľadávanie” nájdeme práve údaje tohto charakteru. Na to, aby vaša webová stránka excelovala na Google sú potrebné predovšetkým dobré texty, grafika a obsah, ktorý sa neustále aktualizuje. Stránka musí žiť, nesmie byť „mŕtva” – nemala by obsahovať „novinky“ z roku 1993 a posledný blogový článok spred 5 rokov.
- Na aké stránky sa návštevníci najčastejšie a najdlhšie pozerajú? Ak sú niektoré z vašich služieb alebo produktov pre vás mimoriadne dôležité, evidentne chcete, aby stránka s nimi patrila medzi tie najnavštevovanejšie. Ak sú však čísla návštevnosti mizerné, treba určite niečo zmeniť a upraviť – často býva problém s neprehľadnosťou, nekvalitnými fotografiami, nudnými alebo žiadnymi produktovými popismi a neefektívnym procesom nákupu. Predtým, než sa pustíte do skúmania problémov na vlastnú päsť, obráťte sa radšej na profesionálov (áno, hovoríme o nás 🙂 ), ktorí chyby uvidia hneď na prvý pohľad a pomôžu vám ich odstrániť.
Slovo na záver
Ak dobre poznáte svojich návštevníkov, môžete s vašou webovou stránkou urobiť obrovské kroky, pretože veľmi dobre rozumiete ich potrebám a požiadavkám. Určite stojí za to venovať pozornosť dôslednej analýze, aby ste boli vždy v obraze. Štatistika vám pomôže lepšie vyhodnocovať odozvu na novo zavedené nástroje, zalistované produkty alebo služby. Ak nie ste s vašimi číslami spokojní, máme pre vás zopár užitočných tipov, ktoré si môžete prečítať v jednom z našich starších článkov.