Upratujeme eshopy!
Ľudia dnes nemajú veľa času. Najmä ak nakupujú online. Tam sa miera trpezlivosti výrazne zužuje. Ak chcete, aby to na vašom eshope žilo a mali ste obraty, musíte zákazníkom maximálne zjednodušiť ich nákup. Podobný problém sme nedávno riešili s bio-fair trade obchodom mm-market.sk. Rozmanitá ponuka produktov sa strácala v neprehľadnom dizajne a nelogickom usporiadaní. Vyhrnuli sme si teda rukávy a pustili sa do poriadneho upratovania…
Problémov bolo viac než dosť, preto sme sa rozhodli, že radšej “prešmejdíme” každý kútik v eshope. Analýza pôvodnej webstránky odhalila niekoľko závažných nedostatkov, ktoré bránili v plynulom nákupe:
- komplikovaný a neprehľadný dizajn,
- množstvo nefunkčných tlačidiel a odkazov,
- produkty neboli rozdelené do žiadnych kategórií,
- stránka nebola prispôsobená mobilným zariadeniam ani tabletom,
- objednávkový formulár mal až päť krokov a bol zbytočne zložitý,
- stránka sa načítala neprimerane dlho.
Domovská stránka je hlavná brána do vášho eshopu
Asi by ste si dvakrát rozmysleli, či vstúpiť do kamenného obchodu, ktorý má pred vstupom neporiadok, nespočetné množstvo vývesiek a informačného bordelu. To isté platí aj pre eshop. Ak sa po prvých 5 sekundách nedokáže zákazník na vašej domovskej stránke zorientovať, jednoducho odíde. Pôvodne preplnenú homepage sme pomaly čistili a triedili. Náš grafik navrhol graficky čistý wireframe a zosúladil s novými slidermi. Stránka sa nutne potrebovala “nadýchnuť” a získať potrebnú vzdušnosť. Pointou bolo nezahrnúť užívateľa množstvom akcií a informačného šumu. Vždy sme vybrali maximálne tri dôležité údaje a konzistentne ich umiestňovali naprieč celým webom.
Nová domovská stránka BioFood
Pozrite sa, čo všetko máme!
Bio obchod MM-Market má pomerne širokú ponuku produktov: od minerálnych vôd, pracích a čistiacich prostriedkov až po pleťovú kozmetiku. Pri takto pestrom sortimente je nutné mať perfektne vypracované zatriedenie a kategorizáciu výrobkov. Na pôvodnom eshope boli výrobky zaradené len na základe značky. My sme vytvorili hlavné kategórie podľa ich účelu a využitia, čo zjednodušilo orientáciu užívateľov na stránke. Tieto zmeny sa prejavili aj v hornej lište: zminimalizovali sme počet položiek a sústredili sa na komfortnejší systém hľadania na eshope. Hlavné menu je po našom zásahu dynamické a prehľadné.
Nakupovanie rýchle ako lusknutie prstom
Najzávažnejším problémom na pôvodnom eshope mm-market.sk bol zložitý nakupovací proces. Obsahoval až päť krokov, navyše s množstvom nefunkčných tlačítok. My sme po dohode s klientom vytvorili špeciálny jednostránkový objednávací formulár. Zredukovali sme počet políčok na vyplnenie a zrýchlili tak celý proces nákupu. Samotná objednávka zaberie pár minút a následne je možné ju ihneď odoslať. Táto funkcia, ako sme sa po launchi nového eshopu dozvedeli, významne prispela k zvýšeniu predajov.
Responzívny dizajn ako základ
Pri vstupnej analýze pôvodného webu sme zistili šokujúcu vec: eshop na smartfounoch ani na tablete nereagoval na naše príkazy. Grafika webu bola rozsypaná, nezobrazovala sa správne a nákup bol prakticky nemožný. Eshop sme teda vzali do parády a zoptimalizovali ho tak, aby bol nákup cez mobil automatický, pohodlný a „user friendly“. Tým sa zrýchlilo aj načítanie stránky, ktoré bolo v pôvodnom dizajne zúfalo pomalé a neefektívne.
Redizajn webových stránok a eshopov vyžaduje v prvom rade dôkladnú vstupnú analýzu, až následne by sa malo pristúpiť k zmenám. Ak máte pocit, že by váš web alebo eshop potreboval jarné upratovanie, naša pulírovacia čata je pripravená!
FREE KONZULTÁCIA
Napíšte nám a stretnime sa! Náš kolega si s vami rád hodí nezáväzné rande, kde si spolu môžete pohovoriť o vašom novom webe/eshope.