Viete správne používať hashtagy?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 16. septembra 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 16. septembra 2015
V 4. časti nášho seriálu sme písali o tom, ako zvoliť ten najvhodnejší typ písma na obrázok, aby bol úspešný a zdieľaný. Posledná 5. časť bude tiež súvisieť s písmom – príblížime vám ako fungujú hashtagy na sociálnych sieťach.
Využiť potenciál #hashtagov a textov ako podporného prostriedku pri obrázkoch je výhodné.
Instagram a Twitter sú 2 najdôležitejšie sociálne siete, ktoré svoju existenciu zakladajú (aj) na hashtagoch. Zatiaľ, čo sa Twitter sústredí na prácu s textom, Instagram svoju platformu stavia na fotografiách. Hashtagy sú však pre obe siete priam nevyhnutné. Bez nich by sa príspevky nedokázali vymedziť a nájsť svoje publikum.
Každý hashtag je znak komunity. Preto si dávajte bacha, aký hashtag použijete a kde. Hashtagmi sa dá krásne cieliť a dokážete nimi mieriť, sakra, presne.
Na základe obľúbených hashtagov si užívatelia vyhľadávajú príspevky, ktoré by sa im mohli páčiť a eventuálne by ich mohli aj zdieľať.
Neexistuje žiadny magický trik, pomocou ktorého vyčarujete megaúspešný text alebo hashtag k svojmu obrázku. Pomôžu vám však nasledovné otázky:
- Bude sa text hodiť k celkovému vzhľadu obrázku?
- Hodí sa typ písma k obrázku?
- Je text dostatočne relevantný k obrázku?
- Prečo by sa užívatelia mali o tento príspevok zaujímať?
Čím silnejšiu myšlienku budete propagovať, tým väčšia šanca na úspech a zdieľanie. Napríklad, všimnite si úspešnú kampaň „This girl can“ z Británie. Marketingová stratégia bola jednoduchá – použiť motivačné fotografie reálnych žien so silnými textami, ktoré by poukázali na ženské úspechy v športe.
Výsledky kampane boli senzačné.
zdroj obrázku: http://thenextweb.com/socialmedia/2015/06/15/the-science-of-great-visuals-how-to-use-the-best-fonts-colors-and-layouts/
Fotografie nerezonovali u užívateliek len emočne, ale kampaň získala až 80 000 fanúšikov na Twitteri, na Facebooku má portál 300 000 fanúšikov a na Instagrame je ich viac než 25 000. Pekné čísla, nemyslíte?
Hashtag „This girl can“ si užívateľky portálu požičiavajú k svojim fotografiám. Je to akýsi znak komunity, niečo čím sa odlišujú. Sú hrdé, že patria medzi silné ženy, ktoré športujú. I keď samotný hashtag nie je základným stavebným kameňom celej kampane, je používaný denodenne stovkami žien po celom svete:
zdroj obrázku: http://thenextweb.com/socialmedia/2015/06/15/the-science-of-great-visuals-how-to-use-the-best-fonts-colors-and-layouts/
Ale čo robiť, keď nemáte ten správny silný hashtag alebo posolstvo? Nerobte si z toho hlavu – používaním správnych citácií môžete výrazne posilniť svoj obrázok.
zdroj obrázku: https://www.facebook.com/nutrend.bodybuilding?fref=ts
Vidíte ten počet lajkov a zdieľaní?
Ako pracovať s hashtagmi ukazuje aj posledná kampaň Coca Coly „Pusu dostane“. Text sa objavil na fľaškách, v TV reklame a na sociálnych sieťach. Celkový koncept je interaktívny, pretože ľudí spája bozkom. Dokonca Coca Cola vytvorila aplikáciu http://scan.coke.com/cz/cs/, pomocou ktorej sa vyfotíte a obrázky zdieľate, kde sa vám zachce. Geniálne jednoduché, geniálne funkčné:
Zdroj obrázku: https://www.facebook.com/cocacolaczechrepublic?fref=ts
Na záver malý tip
Ak chcete, aby mali užívatelia váš brand neustále pred očami, nezabudnite svoje obrázky „tagovať“ svojím logom. Najlepšie miesto je pravý horný alebo dolný roh. A nerobte to veľmi komerčne. Stačí malé logo, ale podvedomie užívateľov si ho všimne, pozrite:
zdroj obrázku: https://www.facebook.com/evian
zdroj obrázku: https://www.facebook.com/pages/Rajec/115245558552583?fref=ts
zdroj obrázku: https://www.facebook.com/SignalCeskaRepublika
Aby sme si záverom všetky poznatky zhrnuli – k vytvoreniu úspešného obrázku na sociálnych sieťach budete potrebovať týchto 6 dôležitých elementov:
- Emóciu – užívatelia pri pohľade na váš príspevok musia niečo cítiť.
- Jednoduchosť – keď bude váš príspevok príliš komplikovaný, vaši užívatelia utečú. Preferujte jednoduchosť, čistotu a jasné posolstvo.
- Relevantnosť – váš obrázok, pozadie, filtre musia dávať jednoznačný zmysel a byť v súlade s vašou firemnou politikou, filozofiou a štýlom komunikácie.
- Správne farby – využívajte farby, ktoré sedia najlepšie k vášmu brandu a nezabudnite pripojiť pár grafických prvkov v ružovej, červenej alebo fialovej farbe.
- Správny typ písma – uistite sa, že slová, ktoré používate sú v súlade s typom písma, ktoré na ich vyjadrenie používate.
- Text a správne hashtagy – citáty majú veľký potenciál, ale silné posolstvo a hashtagy v sebe ukrývajú ambíciu urobiť váš príspevok virálnym.
Nezabudnite ani na ďalšie časti nášho seriálu o tom, ako tvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach:
- časť – Návod, ako vytvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach, ktoré budú zdieľať všetci
- časť – Prečo musia byť obrázky na sociálnych sieťach relevantné k firemnej filozofii?
- časť – 3 farby, ktoré zvyšujú zdieľanie obrázkov na sociálnych sieťach
- časť – Písmo je dôležité!
- časť – Viete používať hashtagy?