3 dôvody, prečo vaša webstránka nemá veľkú návštevnosť
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 28. septembra 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 28. septembra 2016
Môžeme pátrať po príčinách slabej návštevnosti vášho webu a nájdeme viac možných teórií: ako čerstvosť jeho obsahu, dizajn…atď. V dnešnom článku sa zameriame na faktory, ktoré nemusia byť tak očividné, preto ich majú majitelia webstránok tendenciu prehliadať. Jednak z dôvodu časovej tiesne, jednak pretože daným oblastiam jednoducho nerozumejú. Čo môže teda spôsobovať že vaša webstránka nemá veľkú návštevnosť?
-
Váš obsah nie je dostatočne kvalitný
O obsahovom marketingu nestíhame publikovať články. Táto metóda je totiž schopná zabezpečiť nielen slušnú návštevnosť vášho webu, ale vybudovať trvalý a lojálny vzťah zákazníkov k vašej značke. Kvalitný obsah radi čítajú aj prehliadače. Konkrétne Google sa v posledných rokoch stal nesmierne citlivý na to, aký content spoločnosti na svojich webových stránkach publikujú. Google dokáže spoľahlivo rozoznať originálny obsah. Duplikované, kopírované texty nemajú šancu, buďte kreatívny.
Ak Google vyhodnotí váš obsah ako nedostatočne atraktívny, padne jeho hodnotenie na minimum a o prvých priečkach vo vyhľadávači môžete len snívať. Obsah na webstránke by nielenže mal byť autorský, jedinečný, ale mal by spĺňať aj určité podmienky SEO optimalizácie (súhrn vybraných kľúčových slov). Obsah by sa mal zverejňovať pravidelne, aby bol čerstvý a zabezpečili sa tým opakované návštevy webu. Google zbiera informácie pomocou tzv. indexovania. Tento proces zabezpečuje robot ktorý zbiera údaje vašej webstránky a ukladá ich do databázy. V prípade že stránka sa nenachádza v indexe vyhladávača, tak nie je ani vo výsledkoch vyhladávania pre Google, Yahoo a podobne.
-
Nepoužívate „longtail“ kľúčové slová
Toto je jedna z najčastejších chýb pri SEO optimalizácii – vyberiete si top kľúčové slová v GoogleAdWords a prepletiete ich textami na webe. Musíme si však uvedomiť, že Google si vyhradzuje len 10 najvyšších pozícii pre každé kľúčové slovo. Vyhľadávače sa snažia zobrazovať na popredných miestach len dôveryhodné a profesionálne weby, ktoré spĺňajú kritériá v hodnotení.
Ak používate rovnaké key words ako ďalšia stovka iných webov, váš obsah bude automaticky klesať nižšie. Populárne kľúčové slová sú dvojsečná zbraň. Tým, že ich využíva každý, je ťažké ich pomocou dosiahnuť dobré hodnotenie a posunúť svoju pozíciu vo vyhľadávačoch vyššie. Riešením môže byť využívanie tzv. „longtail key words“ = viacslovných výrazov, ktoré veľmi špecificky a úzko označujú hľadaný jav. Jednoduchý príklad: kľúčové slová: letná dovolenka / longtail: letná dovolenka s poznávacími zájazdmi v Taliansku. Longtail kľúčové slová majú všeobecne lepšiu konverziu, zvyšujú traffic, sú relevantnejšie a SEO na nich reaguje rýchlejšie. Je dokázané, že až 70% celkového vyhľadávania prebieha prostredníctvom longtail výrazov.
-
Váš web je pomalý
Áno, čítate správne, aj táto zdanlivá „maličkosť“ vie znechutiť nejedného návštevníka. Doba sa čoraz viac zrýchľuje, ľudia sú šialene netrpezliví, zahltení informáciami a nemajú čas stopovať 6 sekundový loading vašej webstránky. Podľa štatistík sú ochotní čakať maximálne 4 sekundy. Najlepšie, samozrejme, je, ak váš web nabehne hneď. Internetové stránky spomaľujú čoraz populárnejšie „slidery“ na domovských stránkach. Obsahujú veľkoformátové obrázky, ktoré sú navyše v pohybe. Je dôležité, aby funkčnosť a rýchlosť stránky netrpela kvôli samotnému dizajnu.