Zhotoviteľ:
Web & go design, s.r.o.
Krajná ulica 85/38
931 01 Šamorín
Slovenská republika
IČO: 52 378 373
DIČ: 2121018306
IČ DPH: SK2121018306
(ďalej len „zhotoviteľ“)
Článok 1
Predmet
1.
Predmetom zmluvy je zhotovenie diela spoločnosťou Web & go design, s.r.o., ktoré bude vo výlučnom vlastníctve objednávateľa.
Podľa týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej len VOP) sa riadia zmluvné vzťahy pri zhotovení webovej stránky spoločnosťou Web & go design, s.r.o. VOP sú publikované na www.webandgo.sk.
Objednávateľ objednávkou alebo zmluvou potvrdzuje oboznámenie sa a súhlas s platnými VOP zhotoviteľa. VOP tvoria prílohu k cenovej ponuke a, ak nie je stranami písomne dohodnuté inak, považujú sa vždy za podmienky zhotovenia diela a neoddeliteľnú súčasť zmluvy s objednávateľom.
2.
Objednávateľ sa zaväzuje dielo prevziať a zaplatiť za jeho zhotovenie dohodnutú cenu. 50% z celkovej dohodnutej sumy sa účtuje predom.
Článok 2
Termín plnenia
1.
Zhotoviteľ sa zaväzuje zhotoviť dielo v lehote do jedného kalendárneho mesiaca za splnenia podmienky, že zo strany objednávateľa budú včas dodané všetky potrebné podklady k zhotoveniu webovej stránky. V prípade potrebnej dlhšej než hore uvedenej lehoty zhotovenia – v závislosti od rozsiahlosti stránky – bude objednávateľ informovaný predom v rámci zaslania cenovej ponuky. Akceptovaním cenovej ponuky alebo objednávkou na základe tejto objednávateľ súhlasí s uvedenou lehotou zhotovenia diela. Dodržanie lehoty zo strany zhotoviteľa podlieha podmienke, že zo strany objednávateľa budú včas dodané všetky potrebné podklady k zhotoveniu webovej stránky.
2.
Dohodnutý termín plnenia sa predlžuje o dni, v ktorých nebude možné pokračovať vo vykonávaní prác na diele z dôvodov zapríčinených živelnými pohromami, alebo inými nepredvídateľnými udalosťami nezapríčinenými zhotoviteľom, na ktoré nemá zhotoviteľ vplyv. Tomuto režimu podlieha tiež nemožnosť riadneho postupu prác zhotoviteľa pre prekážky ležiace na strane objednávateľa.
Článok 3
Cena za dielo
1.
Cena za zhotovenie webovej stránky je určená dohodou zmluvných strán v cenovej ponuke, ktorú zhotoviteľ zašle a objednávateľ mailom potvrdí.
2.
Cena za aktualizovanie a spravovanie webovej stránky po odovzdaní diela je určená podľa aktuálneho cenníka zhotoviteľa alebo dohodou zmluvných strán.
3.
Cena za dodatočné zhotovenie podstránky bude určená dohodou zmluvných strán na základe špecifikácií objednávateľa a aktuálneho cenníka zhotoviteľa.
Článok 4
Platobné podmienky
1.
Podkladom pre úhradu ceny za dielo bude faktúra vystavená zhotoviteľom do 7 kalendárnych dní po odovzdaní diela. V prípade aktualizácie a správy webovej stránky je zhotoviteľ povinný vystaviť objednávateľovi faktúru najneskôr v lehote 15 kalendárnych dní po konci kalendárneho mesiaca, v ktorom boli príslušné práce vykonané.
2.
Splatnosť faktúry je do 7 kalendárnych dní odo dňa jej vystavenia. V prípade neuhradenia plnej sumy faktúry si zhotoviteľ môže nárokovať úroky z omeškania v zákonnej výške.
3.
50% z celkovej dohodnutej sumy sa účtuje predom. Zhotoviteľ má právo vystaviť druhú faktúru na zyšnú sumu v prípade, že objednané práce na webovej stránke nie je možné dokončiť do 2 mesiacov odo dňa vystavenia prvej faktúry z niektorého z nasledovných dôvodov:
- a) nedodanie alebo opakované predlžovanie termínu odovzdania podkladov zo strany dodávateľa, potrebných pre dokončenie a finalizáciu webovej stránky,
- b) komunikácia a spolupráca zo strany objednávateľa sa zastavila, je bez reakcie na mailové alebo telefonické výzvy,
- c) dokončenie webstránky sa opakovane predlžuje kvôli novým zadaniam (ktoré sú dodatočne nacenené zhotoviteľom a schválené objednávateľom) zo strany objednávateľa.
Článok 5
Práva a povinnosti zhotoviteľa
1.
Zhotoviteľ je povinný vyhotoviť dielo v kvalite zodpovedajúcej účelu objednávky, príslušným právnym predpisom a záväzným normám.
2.
Zhotoviteľ je ďalej povinný vložiť text, obrázky a iné zdroje informácií dodaných objednávateľom v kvalite a množstve, ktoré mu dodal objednávateľ, pokiaľ toto množstvo nepresahuje predošlú dohodu, na základe ktorej bola práca na webovej stránke nacenená a cenová ponuka schválená.
3.
Zhotoviteľ je povinný po obdržaní zostatkovej ceny 50% z celkovej ceny za dielo podľa čl. 3 ods. 1. sprístupniť internetovú prezentáciu objednávateľovi na jeho webhostingu v čo najkratšom technicky možnom čase, avšak najneskôr do 72 hodín od zaplatenia tejto sumy.
4.
Zhotoviteľ je povinný upozorniť objednávateľa na možnú nezhodu softvéru alebo iných komponentov dodaných objednávateľom, so softvérom alebo komponentmi, ktoré použije zhotoviteľ a ktoré sú potrebné na zhotovenie, dokončenie alebo úpravu webovej stránky. Zhotoviteľ je povinný urobiť tak vždy, ak by použitie takýchto komponentov alebo softvéru narušilo funkčnosť webovej stránky alebo úroveň či kvalitu jej vybavenia.
Článok 6
Práva a povinnosti objednávateľa
1.
Objednávateľ má právo na kontrolu obsahovej a funkčnej časti webovej stránky.
2.
Objednávateľ je povinný dodať podkladové materiály (obrazový, zvukový či zvukovoobrazový materiál, texty, popisky, obrázky, programy, alebo prezentácie) v zodpovedajúcej kvalite a v čo najkratšom možnom čase, pokiaľ nemá inú dohodu so zhotoviteľom.
3.
Objednávateľ je povinný dodať ďalšie materiály a informácie súvisiace s vyhotovením diela, či zmluvy s tretími osobami vplývajúce na práce na diele (napr. informácie o webhostingu, a pod.).
4.
Objednávateľ je povinný uhradiť faktúry v dohodnutom termíne.
5.
Objednávateľ je povinný reagovať na výzvy k spolupráci zo strany zhotoviteľa, a to v čo najkratšom technicky možnom čase.
Článok 7
Zodpovednosť za škodu
1.
Vlastníkom zhotovovaných webových stránok je zhotoviteľ, ktorý znáša nebezpečenstvo škody na nich. Vlastníctvo, ako aj znášanie nebezpečenstva škody na zhotovovaných webových stránkach, prechádza na objednávateľa odovzdaním webových stránok, ktoré je potvrdené elektronickou komunikáciou po schválení finálnej verzie webovej stránky objednávateľom.
2.
Zhotoviteľ je zodpovedný za obsah stránok do momentu schválenia hotovej webovej stránky objednávateľom, a to formou elektronickej mailovej komunikácie. Po odovzdaní diela nesie zodpovednosť za pravdivosť a aktuálnosť informácií na webovej stránke objednávateľ.
3.
Zhotoviteľ nezodpovedá za vzniknuté škody spôsobené stratou alebo poškodením uložených dát po odovzdaní diela.
4.
Požiadavky na zmenu obsahu stránky, jej aktualizáciu alebo úpravu, na programové vybavenie alebo zmeny v prezentáciách, fotografiách, zvukových či zvukovoobrazových záznamoch po odovzdaní webovej stránky objednávateľovi budú posudzované ako nová objednávka na zmenu alebo úpravu stránky a vzťahuje sa na ňu cena za dielo podľa čl. 3 ods. 2. a 3.
Článok 8
Autorské práva
1.
Zhotoviteľ nie je majiteľom implementovaného CMS softvéru. Zhotoviteľ poskytuje služby implementácie Open Source CMS softvéru (nastavenie, inštalácia, zmeny), ktoré mu povoľuje príslušná licencia softvéru. Zodpovednosť za dodržanie autorských práv pri implementácii softvéru nesie zhotoviteľ a/alebo jeho subdodávatelia.
2.
Zodpovednosť za správnosť a dodržiavanie autorských práv a práv vyplývajúcich z duševného vlastníctva materiálov (textov, obrázkov, počítačových programov, animácií, prezentácií, a iných zdrojov) dodaných objednávateľom nesie objednávateľ.
3.
Objednávateľ zaplatením celej ceny za dielo nadobudne výlučné právo používať dielo ako webovú stránku.
4.
Zhotoviteľ sa zaväzuje, že neudelí súhlas na použitie diela alebo jeho časti tretím osobám bez súhlasu objednávateľa.
Článok 9
Odstúpenie od zmluvy
1.
Zhotoviteľ je oprávnený odstúpiť od tejto zmluvy, ak:
- a) objednávateľ dodá zhotoviteľovi obrazový, zvukový či zvukovoobrazový materiál, texty, popisky, obrázky, programy alebo prezentácie, ktoré majú byť použité na zhotovenie stránky, jej úpravu, zmenu alebo dokončenie, ktoré svojím obsahom, grafickým spracovaním alebo účelom, na ktorý majú byť použité, porušujú právne predpisy Slovenskej republiky alebo platné medzinárodné predpisy, ktorými je viazaná Slovenská republika, alebo ktorých obsah, vyhotovenie alebo úroveň zobrazenia je v rozpore s dobrými mravmi;
- b) objednávateľ aj napriek predchádzajúcej písomnej výzve porušuje ustanovenia týchto obchodných podmienok;
- c) vopred upozornil objednávateľa na možnú nezhodu softvéru alebo iných objednávateľom dodaných komponentov so softvérom alebo s komponentmi potrebnými na vyhotovenie, úpravu alebo zmenu webovej stránky, ak by taká nezhoda mohla spôsobiť narušenie podstatných úžitkových vlastností webovej stránky, jej funkčnosť, kvalitu a úroveň zobrazenia, alebo funkčnosť iných aplikácií použitých pri tvorbe webovej stránky, a objednávateľ na použití takéhoto softvéru alebo komponentov naďalej trvá.
2.
Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak:
- a) zhotoviteľ riadne neodovzdal dielo v lehote podľa ustanovení článku 2;
- b) zhotoviteľ napriek predchádzajúcej písomnej výzve porušuje ustanovenia tejto zmluvy.
Článok 10
Záverečné ustanovenia
1.
Zmeny týchto podmienok vyžadujú formu písomného dodatku (napr. mailom) dohodnutého oboma zmluvnými stranami.
2.
Práva a povinnosti zmluvných strán, týmito podmienkami inak neupravené, sa riadia Obchodným zákonníkom a ostatnými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky.
3.
Ak by niektoré ustanovenie týchto podmienok bolo alebo sa stalo neplatným, nebudú tým dotknuté ostatné ustanovenia tejto zmluvy. Zmluvné strany sú povinné neplatné ustanovenie bezodkladne nahradiť novým, zodpovedajúcim hospodárskemu účelu týchto všeobecných obchodných podmienok.
4.
Tieto všeobecné obchodné podmienky zhotovenia webovej stránky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom objednávky.
5.
Zmluvné strany vyhlasujú, že si tieto podmienky prečítali, a že tieto podmienky zodpovedajú ich skutočnej vôli, ktorú si vzájomne vážne, zrozumiteľne a úplne slobodne prejavili.
6.
Zmluvné strani sa dohodli, že spory vzniknuté v súvislosti s týmto právnym vzťahom, s týmito podmienkami a so zmluvou alebo plnením jej podmienok sa budú riadiť slovenským právom.