12 nových marketingových pravidiel, ktoré budú vládnuť v roku 2017
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 31. januára 2017
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 31. januára 2017
Marketing a reklama sa v posledných mesiacoch minulého roka začali drasticky meniť. Čoraz väčšie sústo z reklamného koláča okusujú sociálne siete. Kým Facebook sa zdá čoraz ťažkopádnejší a začína slúžiť skôr ako “asistent” a podporný kanál pre samotné weby, naopak Instagram, live videá a Insta stories sa čoraz viac tlačia do popredia. Obsah a priama komunikácia so zákazníkom začína hrať hlavnú úlohu v každej dobre zvolenej stratégii. Pozrite sa s nami na posledné marketingové trendy 2017, ktoré by ste určite mali poznať, aby ste boli úspešní vo svojom podnikaní.
-
Interaktívny obsah
Existuje obsah, ktorý len čítate a obsah, ktorý s vami komunikuje. Druhá varianta je čoraz populárnejšia. Vždy myslite nato, akoby sa vaši užívatelia mohli stať súčasťou vášho obsahu. Namiesto toho, aby len pasívne prijímali, dajte im možnosť vyjadriť sa. Interaktívny obsah môžu tvoriť rôzne infografiky, kvízy, prieskumy, dotazníky alebo súťaže. Snažte sa vtiahnuť svojich fanúšikov do hry. Úspech zaručený!
-
Video na mobile
Všimli ste si, že 95% obsahu na Facebooku sú videá? V roku 2016 sledovanosť videí na mobilných zariadeniach rástol 6x rýchlejšie ako ich sledovanosť na počítačoch. Videá v mobile sú dielom sociálnej siete Snapchat. Pomaly, ale isto ju však doháňa Instagram so svojou funkciu Instagram Stories, kde si môžete nahrávať a točiť ľubovoľné videá. Rapídny vzostup ich obľúbenosti dáva tušiť marketing budúcnosti – ľudia chcú vidieť pohyb, čoraz menej ich zaujíma statický obsah.
-
Livestreaming (živé vysielanie)
Instagram začiatkom januára zaviedol “live stream” tlačidlo. Môžete “vysielať naživo” a súčasne so svojimi fanúšikmi hovoriť či písať si. Už teraz mnohí live videá považujú za istý druh závislosti. Z nejakého neznámeho dôvodu ľudia proste šialene radi nahliadajú do súkromia a životov druhých. Živé video má črty obľúbených “reality show”.
-
Krátkodobý obsah s časovým ohraničením
Poznáte účinky reklamných akcií typu: limitovaná edícia alebo zľavy trvajú len do ….? Fakt, že obsah, ktorý ste nahrali zmizne, vyvoláva stresovú reakciu, následkom čoho vzniká pocit, že niečo môžete zmeškať. Akoby časové ohraničenie vyzdvihovalo hodnotu samotného obsahu na vyššiu úroveň. Pritom ide len o pocit nedostupnosti. Funkcia krátkodobého obsahu presne vyhovuje nastupujúcej generácii, ktorej pozornosť je extrémne rozptýlená. Dokážu sa sústrediť v priemere len 8 sekúnd. Na princípe miznúceho obsahu pracuje sociálna sieť Snapchat alebo už spomínané Insta Stories na Instagrame. Čím skôr ich zakomponujete do svojho marketingového strategického plánu, tým lepšie pre popularitu vášho brandu. O rok budú tieto kanály už priam nevyhnutnosťou každého úspešného brandu.
-
“Mobile first” stratégia
Budúcnosť patrí mobilom. Ľudia sú doslova prikovaní k svojim telefónom. Mobilná verzia vášho webu by už dávno mala byť samozrejmosťou. A mali by ste začať čím skôr operovať s optimalizovaním všetkých svojich reklamných formátov a sociálnych sietí na mobily. Mobilné aplikácie a integrovaný obsah zodpovedajúci rýchlemu životnému štýlu je tajomstvom nového marketingového smerovania.
-
Personalizácia
Pesonalizácia znamená segmentovanie obsahu tak, aby zasiahla vybraté typy vášho publika na základe ich preferencií, nákupných zvykov a ostatných faktorov. Takýto výber prebieha na základe dôsledne zostavených databáz. Aby ste v dnešnej dobe zasiahli svojich zákazníkov vhodne nasmerovaným obsahom, je nutné maximálne ho prispôsobiť ich potrebám a záujmom. Len tak sa dokáže vaša značka dostať z neprehľadného mora konkurenčných ponúk.
-
Automatizácia v marketingu
Načo by ste tú istú vec robili zas a znova? Prečo by ste jednotlivé úkony nemohli zautomatizovať? Ušetríte si nielen množstvo času, ale aj práce. Automatizácia prináša extrémne zvýšenie efektivity. Rôzne nápomocné aplikácie typu Marketo alebo Hubspot prinášajú intuitívne a cenovo prijateľné možnosti automatizácie procesov v každej firme.
-
Marketing, ktorého cieľom je vyššie dobro
Jednou z možností, ako šíriť vašu firemnú story a príbeh, je pozitívny náboj vášho podnikania. Značky, ktoré vytvárajú partnerstvá s neziskovými organizáciami alebo charitami majú oveľa širší vplyv, lepší goodwill a lepšie rezonujú v mysliach budúcich zákazníkov.
-
Dáta sú základom každého marketingu
Existujú dva druhy marketérov: tí, ktorí používajú to, čo je populárne a tí, čo pracujú s tým, čo skutočne funguje. Dáta nikdy neklamú. Každý marketér by sa mal zaoberať číslami, mal by vedieť čítať štatistiky, prehľady, vedieť ich zanalyzovať a vyhodnotiť.
-
Tlačidlo “kúpiť” na sociálnych sieťach
Pomaly nastane éra, v ktorej nikto nebude potrebovať webovú stránku s eshopom k tomu, aby nakúpil online. Všetky nákupy a predaje sa presunú na dostupné a rýchle sociálne siete. Väčšina zákazníkov trávi 80% svojho online času práve na Facebooku alebo Instagrame. Prečo tento fakt nevyužiť aj na komerčné účely? Stačí umiesniť tlačidlo “kúpiť” a hyperrýchla platforma nového online nakupovania je hotová.
Najťažšou úlohou pri sledovaní návštevnosti, konverzií, zdieľaní a lajkov je, že nikdy nedokážete presne určiť ich zdroje. S nástupom šifrovaných a súkromných chat aplikácií sa situácia ešte zhoršuje. Preto je vždy lepšie používať nástroje ako je Google Analytics alebo GetSocial.io, ktoré doslova vypátrajú, odkiaľ sa vaši “čierni pasažéri” berú.
-
Komunikuj so svojou chladničkou
Dnes už nie je žiadnou novinkou, že sa vyrábajú chladničky, ktoré za vás vyhotovia nákupný zoznam chýbajúcich potravín. Spotrebiče nášho každodenného života sa čoraz viac stávajú súčasťou nášho online sveta. Nepotrvá dlho a marketéri sa budú musieť začať zaoberať aj dosadením reklám priamo do domovov svojich spotrebiteľov. Znie to ako bláznivé sci-fi? Nechceme vás strašiť, ale už ho žijeme…