25 spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť Vašich webových stránok I.časť
Aktualizované: 12. decembra 2018 • Publikované: 17. júla 2015
Frissítve: 12. decembra 2018 • Közzétéve: 17. júla 2015
Opýtajte sa obchodníkov alebo podnikateľov, čo by si priali najviac na svete? Pravdepodobne Vám povedia, že chcú viac zákazníkov. Aké iné želania často prichádzajú po zákazníkoch? Väčšia návštevnosť ich webových stránok. Existuje mnoho spôsobov, ako si môžete zvýšiť návštevnosť na svojich webových stránkach a v tomto článku si rozoberieme niektoré z nich.
1. Reklama
Každému musí byť hneď jasné, prečo je reklama na prvom mieste. Zaplatené vyhľadávanie, inzerovanie v médiách a akékoľvek iné zobrazenie reklamy je výborný spôsob, ako prilákať návštevníkov, budovať vašu značku a dostať vaše stránky do pozornosti ľudí. Zmeňte svoju stratégiu tak, aby vyhovovali vašim cieľom. Chcete len väčšiu návštevnosť alebo chcete zvýšiť počet konverzií na vašej stránke? Každý z platených spôsobov reklamy má svoje klady a zápory, preto si starostlivo premyslite, aké sú vaše ciele, skôr než si zaplatíte službu kreditnou kartou. Ak ste dúfal, že väčšia návštevnosť vašich stránok bude hneď znamenať aj vyšší predaj, budete sa musieť upriamiť na vysoko komerčný plán a to na kľúčové slová ako súčasť svojej stratégie plateného vyhľadávania. Áno, konkurovať o tieto hľadané výrazy môže byť ťažké a drahé, ale prínosy možno stoja za to.
2. Sociálne siete
Nestačí produkovať kvalitný obsah a dúfať, že si Vás ľudia nájdu sami. Musíte byť aktívny. Jedným z najlepších spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť vašich webových stránok je používať sociálne siete, ktoré podporujú obsah vašich stránok. Twitter je ideálny pre krátke, elegantné a lákavé odkazy, ďalej Google + propagácia môže pomôcť vašej stránke zobrazovať výsledky vyhľadávania, obzvlášť efektívne v B2B (business to business). Ak využívate B2C (business to customer) a svoje produkty neponúkate firmám, možno by bolo dobré využiť sociálne weby ako Pinterest a Instagram. A v neposlednom rade to je Facebook, ktorý pozná každý a v dnešnej dobe ho využíva na propagáciu skoro každá firma.
3. Mix
Neexistuje žiadny magický vzorec na marketingový úspech pre obsah na vašej stránke. Obsah vašej stránky musí byť krátky, prehľadný a hlavne atraktívny, samozrejme zaujatosť návštevníkov ovplyvňuje ešte veľa ďalších aspektov. Akákoľvek webová stránka, či už je to blog alebo eshop musí využiť mix vizuálnych prostriedkov pre zatraktívnenie, tzn. že text musí obsahovať nejaké obrázky, grafy alebo videá.
4. Písať neodolateľné titulky
Titulky sú jedným z najdôležitejších častí vášho obsahu. Bez presvedčivého titulku si čitatelia váš článok/blog neprečítajú, dokonca aj keby váš príspevok bol veľmi atraktívny. Musíte byť majster v písaní titulkov. Napríklad autori BuzzFeed a Upworthy často písali aj dvadsať rôznych titulkov aby konečne vybrali ten, ktorý bude čitateľov zaujímať najviac. Takže starostlivo premýšľajte o vašom titulku skôr než budete publikovať.
5. Dávajte si pozor na On-page SEO
Výrazné zvýšenie návštevnosti z vyhľadávačov pre stránky v konkurenčných segmentoch si vyžaduje komplexnú optimalizáciu. Vkladáte do obsahu ďalšie odkazy? Akú máte online reputáciu? Aká je vaša nájditeľnosť na webe? Ak sa nezaoberáte týmito otázkami, mali by ste.
6. Cielené kľúčové slová
Cielené kľúčové slová predstavujú väčšinou webové vyhľadávanie, čo znamená, že ak ste ich nezakomponovali ako súčasť svojho plateného vyhľadávania alebo SEO optimalizácie môže sa stať, že vás nikto nenájde.
7. Guest blogging – pridávanie blogov
Guest blogging svojou formou pripomína redaktorské písanie článkov. To znamená, že na svojom blogu budete písať články na rôzne témy a tým zvýšite návštevnosť svojej stránky. Ale dávajte si pozor – štandardy blogovania návštevníkov sa radikálne zmenili za posledných osemnásť mesiacov a spamovacia taktika môže viesť k ostrým trestom. Pokračujte opatrne.
8. Pozvite ostatných k blogovaniu
Okrem toho, že Vy sami budete pridávať príspevky pozvite k blogovaniu ostatných ľudí. Možnosť pridávania blogov zvýši záujem o vašu stránku. Prizvaný ľudia môžu zdieľať vaše príspevky, propagovať vašu stránku a tým zvýšiť návštevnosť. Len sa uistite, že zverejňujete len vysoko kvalitný, originálny obsah bez spamujúcich liniek, pretože Google ide rázne po nekvalitne blogujúcich návštevníkoch.
II.časť: Ďalších 8 spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť vašich webových stránok
III.časť: Viac zákazníkov ? – Bonusové tipy na zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok