4 otázky pre váš lepší web
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 20. januára 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 20. januára 2016
Určite máte firemný web, na ktorý ste patrične hrdí. Pracovali ste na ňom, máte peknú grafiku a obstojný content. Ale. V pozadí možno pobehuje to skryté, záludné „ale“. Dobrý web priťahuje ľudí. Ale ako ich na vašu internetovú stránku dostať? Ako z nich urobiť svojich potenciálnych zákazníkov? Stačí vám položiť si pár otázok.
Či už ide o nový web alebo prerábanie toho starého, je potrebné vypracovať dôkladný plán smerovania webovej stránky. Najlepší spôsob je odpovedať na 4 základné otázky, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v tom, čo v skutočnosti od vášho nového webu očakávate.
-
Ako sa ľudia dostanú na vaše internetové stránky?
Aké marketingové techniky hodláte použiť, aby ste nalákali budúcich zákazníkov na vaše stránky? Budete chcieť SEO optimalizáciu? Využijete PPC reklamy, PR alebo sociálne siete? Email marketing? Možno sa vám zdá bláznivé uvažovať o reklame ešte pred vytvorením webu, ale je to nesmierne dôležité aby ste vedeli, ako prilákate prvých návštevníkov vášho webu. Načo stavať nový web, keď nevieme, kto ho bude využívať? Majte vypracovanú detailnú stratégiu propagácie nového webu, aby ste po jeho „launchi“ mohli začať zbierať svojich návštevníkov.
-
Aká by mala byť cieľová skupina vášho webu?
Váš web musí prijať rôzne skupiny ľudí a pomôcť v im hľadaní toho, čo potrebujú. Pár sekúnd po príchode na váš firemný web musí návštevník hneď vedieť, čo má byť jeho nasledujúci krok. Potrebuje sa zaregistrovať, aby dostal zľavu? Má kliknúť na link, aby sa dozvedel viac informácií?
Call to action buttons (tlačidlá s výzvou k akcii) by nemali chýbať na tých správnych miestach, aby jemne smerovali zákazníkov ku kúpe alebo objednávke. TIP: Nesnažte sa uspokojiť každého, ale majte jasne vymedzenú cestu pre vašich preferovaných zákazníkov. Sústreďte sa na pár vybraných kľúčových prvkov na webe, najmä na homepage, z ktorých budú vaši zákazníci profitovať. Návštevníci chcú nájsť hlavne relevantné, stručné a prehľadné informácie. Pomôžte im zorientovať sa.
Som na správnom mieste? Môžem si vás dovoliť? Ako sa dozviem, ktorý produkt je kvalitný? Ako sa môžem dozvedieť viac o vašej spoločnosti? Ako vás môžem kontaktovať? Koľko to stojí? Skúste odpovedať zákazníkovi na otázky zostavením dobrého obsahu a štruktúry webu. Na zahodenie nie sú ani online chatovacie okná, kde môže zákazník priamo vpisovať svoje otázky a nemusí sa hrabať v dlhých a nudných FAQ (Frequent Ask Questions). Ak ste nútení na web vystaviť aj sekciu s najčastejšími otázkami, formulujte ich veľmi stručne, s ešte stručnejšími a jasnými odpoveďami.
-
Ako zabezpečiť, aby sa návštevníci na web vrátili?
Mŕtve weby sú už pasé. Váš web musí žiť. Ak si chcete udržať stálu návštevnosť, musíte ho pravidelne propagovať a starať sa o neho. Či už v podobe firemného blogu, magazínu, pridávaním videí, infografík, nových referencií, noviniek alebo zasielania newsletterov. Musíte váš web kŕmiť, inak zostarne a neštekne po ňom ani pes.
Pamätajte, že väčšina ľudí, ktorá zavíta na vaše stránky sa nestane vaším zákazníkom. Zistite, aké formy komunikácie vaši zákazníci preferujú a dajte im dôvody, aby s vami ostali v kontakte: blog, newslettter, Facebook alebo Instagram. Budujte svoju komunitu a sieť. Práve ona bude generovať vašich budúcich zákazníkov. Okrem toho týmto spôsobom vytvárate aj lojalitu a dôveru k vašej značke.
Profesionálne pôsobiaca web stránka je účinný marketingový nástroj. Nebojte sa do neho investovať. Verte, vyplatí sa vám to stonásobne, najmä z dlhodobého hľadiska. Nechcete predsa firemný web prerábať každý tretí rok, však? Najmite si profesionálov v obore a dajte dokopy autentický a sympatický obsah. Web je väčšinou prvá prezentácia firmy. ktorú ľudia uvidia. Dajte si záležať, aby ste zanechali dobrý dojem, v opačnom prípade je pravdepodobné, že sa už návštevníci nikdy nevrátia.