6 dôvodov, prečo nikto nečíta vaše firemné newslettre
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 28. októbra 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 28. októbra 2015
No dobre. Je ich asi viac, ale nato nemáte čas ani vy, ani my. Vybrali sme pre vás šesť najbolestivejších miest, ktorými newslettre trpia.
Zákazníci sa topia v reklamných emailoch. Je pre nich veľmi ťažké „vyzobať“ tie zaujímavé s pridanou hodnotou. Uľahčite im to a skúste vytvoriť newsletter, ktorého hlavnou pointou nebude 20% zľava alebo sezónny výpredaj. Uvedomte si jednu smutnú vec – ľudia reklamné newslettre nemajú radi. Vy by ste otvorili a čítali newsletter, ktorý ste práve vyrobili? Nie? Tak je čas s tým niečo urobiť.
Chyba #1: Váš newsletter nepomáha. Nerieši problém. Neporadí. Nezabaví.
Ráno nabehnete na email a čaká vás tam rozbuška reklamných ponúk prepchatých komerčnými heslami, ktoré nudia už len pri pohľade na ich názov.
Chápeme, že je ľahšie „nabombiť“ newsletter akciovými produktami, než napísať hodnotný a zaujímavý článok. Každý sa vyhovára, že na to nemá čas. V tomto prípade máme jednu dobrú radu – nevyrábajte, prosím, radšej žiadne newslettre. Strácate svoj, aj zákazníkov čas.
Zákazníci potrebujú zábavu. Zákazníci potrebujú kvalitný obsah. Dajte im ho. Vaša trpezlivosť a poctivosť sa vám vráti v dlhodobejšom horizonte – vybudujete si lojálnu a interaktívnu komunitu.
Chyba #2 Váš „hlas“ nie je dostatočne presvedčivý
Čo to je za blbosť? Prečo by mal zákazník vedieť niečo o mojom hlase? Je to zvláštna vec, ale funguje.
Každý spisovateľ, spevák alebo umelec má svoj charakteristický prejav, na základe ktorého poznáte, že je to on. Nemusíte nikde vidieť jeho meno. Jednoducho na základe určitých znakov bezpečne spoznáte jeho „rukopis“, hlas a štýl. To je to, čo potrebujete nájsť pri tvorbe textu svojho newslettru. Musíte znieť autenticky. Svojsky. Pravdivo. Ako to dosiahnuť?
Existuje na to trošku bláznivá, ale vysoko funkčná metóda. Ak nedokážete nájsť svoj „hlas“, prestaňte mučiť svoju klávesnicu, zavolajte kamarátovi na skype a požiadajte ho, aby sa vás opýtal na tému, ktorú chcete do svojho newslettru rozvinúť. Svoje odpovede nahrajte. Potom si nahrávku pustite a urobte si textovú kostru, ktorú potom prepíšte do zrozumiteľného jazyka. Hotovo. Toto ste vy a váš hlas. Áno, vieme, je to divné, ale je to lepšie ako sa trápiť a smoliť ďalší nudný newsletter. Váš jedinečný štýl a hlas vás môže odlíšiť od konkurencie – len ho musíte nájsť a ukázať.
Chyba #3 Nerozprávate príbehy
Spoločnosti si myslia, že newsletter musí obsahovať perfektne štruktúrovaný text a keď sa im nepodarí vytvoriť aspoň nejaký obsah, sú frustrované. Štruktúra a vzhľad nemá žiadny zmysel, ak nevytvárate príbehy a zábavný obsah.
Tu sa asi všetci chytíte za hlavu. Aké príbehy ja môžem, preboha, rozprávať?
Nie je to také ťažké – spomeňte si na svojich klientov, historky z vášho odvetvia, čím si vaša spoločnosť prešla. Dobrý príbeh je polovica úspechu. A ako príbeh ukončiť? Ponaučením, tipom, niečím, čo si čitateľ zoberie pre seba a posunie ho vpred. Vysvetlite, čo ste sa za dobu svojho podnikania naučili a ako by to vaši čitatelia mohli využiť.
Chyba #4 Nedávate jasne najavo, čo chcete
Zákazníkom musíte presne povedať, čo od nich požadujete a akým spôsobom to od nich požadujete. Chcete, aby si klikli na odkaz? Urobte im tlačidlo Kliknite tu a vysvetlite im, prečo by tam mali klikať. Chcete, aby vám odpovedali a napísali, že ste poloboh? Napíšte im Kliknite na tlačidlo odpovedať a napíšte, že som poloboh. Chcete, aby nakupovali? Povedzte im to! Zákazníci nebudú nikdy konať tak, ako si myslíte, pokiaľ im to nepoviete presne.
Chyba #5 Neposielate newslettre pravidelne a v presne stanovený čas
Zapnite si TV o šiestej hodine ráno. Čo ide na všetkých programoch? Áno, ranné správy. V pevnom stanovenom čase. Tak ako by ste mali posielať svoje newslettre vy.
Vytvorte si publikačný kalendár. Sľúbte zákazníkom, ako často budete newsletter posielať a posielajte ho. Väčšina zákazníkov na newslettre nereaguje, lebo sú im cudzie, nepoznajú vašu spoločnosť. Preto je dôležité emailing zasielať v pravidelných pevných termínoch, aby si na vás ľudia zvykli.
Chyba #6 Nedávate si záležať na grafike
Aký email si radšej prečítate? Kde na vás vyskočí množstvo textu alebo farebný s obrázkami? Ak sa vám podarí dosiahnuť to, že si zákazník newsletter otvorí, tak si dajte záležať na tom, aby ho aj dočítal.
Príklady newslettrov:
Načo si teda dávať pozor, keď pripravujete newsletter?
- Neutopte sa v sebapropagácii – zabaľte svoju ponuku do zaujímavého obsahu a snažte sa, aby váš text splnil aspoň jeden z týchto cieľov – zabaviť, poučiť, poradiť alebo pomôcť.
- Nájdite svoj vlastný hlas a štýl komunikácie, ktorý bude charakteristický len pre vašu spoločnosť.
- Vytvárajte obsah so zaujatím a vždy vyzvite zákazníkov k priamej akcii, povedzte im presne, čo majú urobiť.
- Posielajte emaily pravidelne, inak zákazníci zabudnú, kto ste a čo robíte.