7 trendov zo sociálnych sietí, ktoré by ste mali sledovať v roku 2020
Aktualizované: 8. januára 2020 • Publikované: 8. januára 2020
Frissítve: 8. januára 2020 • Közzétéve: 8. januára 2020
V hyperaktívnom svete sociálnych sietí sa trendy menia rýchlosťou svetla a niekedy je dosť ťažké udržať krok s aktuálnymi vylepšeniami či novými funkciami. Takmer každý deň sa objavujú čerstvé novinky a technologické inovácie nielen na zariadeniach, ale aj na jednotlivých platformách, vďaka čomu sa zvyky spotrebiteľov rapídne menia.
Stačí si len spomenúť na enormný nárast záujmu o Instagram Stories. Bez každodenných online príbehov a využívania rôznych sociálnych sietí je dnes budovanie značky nepredstaviteľné. Tento trend neskôr viedol k vývoju VR a AR nástrojov a aplikácií. Medzi ne patria rôzne filtre a zábavné funkcie, ktoré podporujú každodennú produkciu obsahu.
Trendy na sociálnych sieťach v roku 2020
Inovácie zo sociálnych sietí sa na nás niekedy valia nezastaviteľným a iracionálnym spôsobom. Aby sme však mohli úspešne komunikovať hodnoty našej značky, musíme byť pripravení prezentovať posolstvá nášho brandu cez strategicky vybrané kanály.
V našom článku sme pre vás vybrali najdôležitejšie trendy, ktoré zľahka aplikujete do vašej marketingovej stratégie na rok 2020.
#1 Lokalizujte!
Stránky spojené s určitým konkrétnym miestom/mestom majú vždy cenu zlata. Prostredníctvom nich totiž môžete ľahko prezentovať prebiehajúce akcie alebo eventy spojené s vašou značkou. Správne zacielenie totiž robí zázraky!
#2 Riaďte sa túžbami vašich spotrebiteľov!
Jedným z najdôležitejších pilierov úspešnej komunikácie na sociálnych sieťach je presné monitorovanie a analýza potrieb/aktivít vašich zákazníkov. Použite rôzne analytické nástroje na oslovenie svojich sledovateľov personalizovaným obsahom.
#3 Instagram Stories na dennom poriadku!
Aj keď Instagram Stories zmiznú po 24 hodinách, stále môžu vyvolať vysokú aktivitu medzi vašimi followermi. Čím je obsah pútavejší a vizuálnejší, tým väčší “buzz”.
#4 Dostaňte do pozornosti vaše produkty!
Budúci rok bude až 50 % všetkých vyhľadávaní na internete vychádzať z obrázkov. A produkt bez obrázka nie je autentický, však? Propagujte svoje produkty príťažlivými profesionálnymi fotografiami, presným popisom a cenou.
#5 Vytvárajte videá!
Až 56 % používateľov internetu sleduje videá na Facebooku, Instagrame alebo Twitteri. Nemyslite na nič komplikované! Niekedy stačí len krátke live video alebo niekoľko minútové propagačné video na váš produkt.
#6 Spestrujte svoj content!
Nástroje a aplikácie pre virtuálnu a rozšírenú realitu budú v budúcom roku naďalej rásť. Využite ich naplno: Facebook 360, Facebook Canva i ďalšie VR/AR nástroje na tvorbu obsahu.
#7 Spolupracujte s influencermi!
Ale nie s hocijakými! Nájdite influencera, ktorý vyhovuje vašej značke a ktorý môže najlepšie propagovať váš produkt/službu. Prečo? Pretože 22 % používateľov internetu vo veku od 18 do 34 rokov kúpi produkt alebo službu, ktorú videli na profile alebo videu svojho obľúbeného blogera.
Aj keď horeuvedené trendy na sociálnych sieťach už naplno prenikajú do online sveta, stojí za to ich využiť, pretože sú čoraz efektívnejšie.