8 vecí, ktoré ľudia neznášajú na weboch
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 29. júna 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 29. júna 2016
Existuje milión tipov na to, ako vyšperkovať svoju web stránku. Ak by sme ich však všetky mali dodržať, bude výroba jedného jednoduchého webu trvať celú večnosť. Napriek všadeprítomným radám a informáciám, sa ešte stále stretávame na internetových stránkach s funkciami a prvkami, ktoré nás všetkých nesmierne dráždia, znervózňujú a kradnú náš drahocenný čas. Spísali sme pre vás zoznam 8 vecí, ktoré ľudia neznášajú na weboch
Poznáte to: kliknete si na stránku, ale tá sa vám z nejakého dôvodu otvára straaaaaašne dlho. Ok, poviete si, asi to bude nejaký prepracovaný grafický dizajn, no ani po pár sekundách sa web neotvorí. Stratíte trpezlivosť a jednoducho web zavriete. Takto dopadá nemálo webových stránok. Nie je to škoda? Ak ste už investovali svoj čas a financie na tvorbu tak náročného ako je internetová prezentácia, mali by si ho užívatelia pozrieť a dozvedieť sa o vás alebo vašej spoločnosti čo najviac. Uľahčite im to. Čoho sa vyvarovať?
-
Dlhočizný loading
Pozornosť ľudí sa neustále skracuje. Tak ako kontrolujeme svoje smarfóny tisickrát denne, tak nemáme žiadnu trpezlivosť so zdĺhavým otváraním webov. Na základe prieskumu agentúry KISSmetrics až 47% užívateľov očakáva, že sa priemerný web otvorí do 2 sekúnd, aj menej. Omeškanie čo i len o 1 sekundu spôsobuje pokles záujmu až o 16%. Pomalý loading je frustrujúci nielen na počítači, ale najmä na telefonických zariadeniach a tabletoch. Ešte by ste mali vedieť, že užívatelia vždy obviňujú z pomalého nabiehania stránky najprv majiteľov webu, až potom internetové pripojenie… Je dobré obrátiť sa na profesionálov, ktorí zoptimalizujú váš vstupný homepage tak, aby bol rýchly a pre užívateľa ihneď k dispozícii.
-
Web nie je responzívny
Áno, aj v dnešnej dobe sa to stáva. A nie je to zrovna neobvyklý jav. Bohužiaľ. Ľudia visia na svojich smartfónoch celé dni a noci. Je to priestor, ktorý by nemal ostať nevyužitý. Najmä ak ste spoločnosť hľadajúca svojich nových zákazníkov. Nikto dnes nemá čas zoomovať texty, ktoré by si rád prečítal alebo presúval časti neprehľadného a rozpadnutného webu v mobile, len aby sa dostal k požadovanej informácii. Navyše ani vyhľadávač Google nemá rád neresponzívne weby, automaticky ich hádže na nižšie pozície vo vyhľadávači. A to nechcete, však?
-
Neprehľadný orientačný systém
Ak niekto otvorí vašu web stránku, vie sa ihneď rozhodnúť, kam má kliknúť, kam ísť, aký má byť jeho ďalší krok? Na základe výskumu Small Businnes Trends až 80% (!) internetových stránok menších firiem neobsahujú žiadne „call to action“ tlačidlá, čiže užívatelia na stránke tápu. Zreteľný nadpis a tlačidlá podnecujúce akciu na webe: „objednať“, „rezervovať“, „zavolať“ atď. sú kľúčové pri motivácii užívateľa k priamej akcii. Nenechajte ľudí „lietať“ vo vzduchoprázdne a jasne, zrozumiteľne im dajte najavo, čo od nich chcete.
-
Ach, tie nešťastné vyskakovacie okná!
Večná a nikdy nekončiaca téma – popupy – čiže vyskakovacie okná. Každy ich neznáša, ale každý ich používa. Užívateľom narúšajú čítanie, strhávajú pozornosť a pôsobia veľmi negatívnym dojmom. Niekedy dokonca primäjú ľudí jednoducho stránku zavrieť. Najnovšie v nás dokonca vyvolávajú pocit viny, pasívno-agresívnymi textami typu: „Nie, nechcem zlepšiť svoj web“, „Nie, nechcem schudnúť“. Nepriamo nás nútia radšej odklinúť možnosť: „áno“, ale vnútorne vieme, že to nie je naše rozhodnutie. Ak ste sa rozhodli pre pop-up okno, používajte ho s rozumom, pridajte nápaditý text a merajte jeho efektívnosť (je jeho používanie vôbec relevantné?)
-
Multimediálne formáty a automatické prehrávanie obsahu
Prezradíme vám tajomstvo – každý, kto používa internet je rád, ak na ňom môže svoje konanie kontrolovať. Nenechajte na svojich užívateľov „bafať“ rôzne nečakané zvuky, klipy, videá a animácie, ktoré by ho mohli vyrušovať. Žiadny autoplay – pri ňom ľudia doslova utekajú… alebo stlačia gombík na stiahnutie zvuku.
-
Máte kontaktný formulár, ale žiadne konkrétne kontaktné údaje
To vo vás asi nevzbudí vysoký pocit dôvery, je to tak? Vy chcete od užívateľa prinajmenšom jeho meno či dokonca bydlisko, ale vaša spoločnosť nemá na webe uvedenú ani adresu. Zákazník má právo vedieť základné informácie o vašej spoločnosti.
-
Stránka „O nás“ je len všeobecný korporátny blábol bez srdca
Mnohí sa čudujú, ale stránku „O nás“ si číta veľmi veľa ľudí. Sú zvedaví, kto sa skrýva za prezentovanou značkou. Túžia vidieť ľudské tváre a čítať autentické slová. Texty písané formou osobného príbehu, s vtipom a ľudským rozmerom dokážu vybudovať klímu väčšej dôvery a zákazníckej lojality.
-
Webové texty sú prepchaté kľúčovými slovami
…a nedávajú zmysel. Je síce v poriadku, že z hľadiska SEO budete mať vysoko relevantné texty, ale čo s tým, keď ich nikto nebude čítať?
Nasádzať za sebou celý set key words, oddeliť čiarkami nie je tou pravou pochúťkou ani pre SEO. Vyhľadávače totiž čoraz viac „baštia“ umne skomponované texty, ktoré sú pútavé pre užívateľov a najmä dávajú zmysel v celom kontexte webu.