Ako dosiahnuť, aby váš firemný blog čítalo viac ľudí?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 10. augusta 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 10. augusta 2016
Založili ste si firemný blog, plníte ho obsahom, ale jeho čítanosť je na bode mrazu? Nestačí dať dokopy pár súvislých viet, blog musí pôsobiť komplexne, aby ste dosiahli jednotný a presvedčivý branding. Čo nechýba žiadnemu úspešnému firemnému blogu? Dozviete sa v našom novom článku.
Firemný blog
Vyžaduje mnoho obetovaného času a najmä premyslený obsah. Ak začnete bezmyšlienkovite plniť prázdne stránky článkami bez kontextu a ostatných online „vychytávok“, oberáte sa akurát o čas a kreatívnu energiu. Tie najúspešnejšie firemné blogy vykazujú pár spoločných čŕt, ktoré je dobré brať na zreteľ.
Buďte autentický
Ľudia milujú úprimnosť a neformálny štýl. Firemný blog je na to ako stvorený. Práve na tomto mieste môžete upustiť od komerčného a vysoko formálneho prístupu a priniesť priateľského ducha vašej značky. Otvorte svoju firmu svetu a vykašlite sa na to, kto by si mohol čo myslieť. Návštevníci blogu ocenia pravdivý a reálny obraz, ktorý im o vašej firme poskytnete.
Pravidelne vytvárajte a „sharujte killer“ obsah
Blog potrebuje pravidelnosť a najmä kvalitné príspevky. Či už to bude video, článok alebo infografika, musí dosiahnuť vysokú mieru zaujatia u vašich čitateľov. Dobrý obsah by mal byť veľmi dobre vyhľadateľný a podporený faktografickými dátami. Jedinečnosť je ďalším dôležitým faktorom. Možno sa vám to bude zdať divné, ale dlhšie články sú čítanejšie a majú oveľa viac zdieľaní na sociálnych sieťach. Zamerajte sa na riešenie určitého špecifického problému, poskytujte odpovede a vysvetľujte. A nezabúdajte na správnu gramatiku!
Rozprávajte pútavé príbehy
Ak si neviete rady s témou jednotlivých príspevkov, skúste svojim čitateľom vylíčiť príbeh vašej spoločnosti. Ako vznikla? Bol to spontánny nápad, ktorý sa viaže k nejakej konkrétnej udalosti? Ľudia si vždy radi prečítajú inšpirujúce a zábavné príbehy. Stačí sa len viac rozpamätať, aké to bolo, keď ste sa sťahovali do nových kancelárskych priestorov alebo najímali svojho prvého zamestnanca. Obsah nemusí byť extra zložitý, spoľahnite sa na svoju intuíciu a povedzte, čo máte na jazyku. Je vedecky dokázané, že silné príbehy vyvolávajú v ľuďoch fyzické reakcie ako zrkadlenie vlastných pocitov v čítanom deji a vylučovanie látky nazvanej dopamín, ktorá pomáha k lepšiemu zapamätaniu.
Buďte online, využívajte videá a odpovedajte na komentáre
Buďte v kontakte so svojím publikom, nezanedbávajte odpovede na komentáre svojich fanúšikov, takto si budujete svoju budúcu zákaznícku základňu. Online videá umožňujú ľuďom byť s vami v situáciách „naživo“, čo ich privádza ešte bližšie k vám – fanúšikovia sa stávajú súčasťou blogu.
Začnite s podcastom
Žiaľbohu, podcast je veľmi podceňovaná forma content marketingu. Podcast je služba, ktorá upozorní fanúšikov na novo pridané zvukové záznamy na vašom blogu. Jednotlivé podcasty je možné aj stiahnuť a počúvať v mp3 prehrávači počas športu alebo počas jazdy autom. Je to vďačný nástroj – nevyžaduje žiadnu námahu zo strany užívateľov, stačí len počúvať a vy sa nemusíte zaťažovať kreovaním článkov a vyberaním obrázkov. Jednoducho nahráte, to čo chcete svojim fanúšikom na blogu povedať a je to. Rýchlo, šikovne a zábavným spôsobom!