Viete, aká je návštevnosť vašej webovej stránky?
Aktualizované: 26. augusta 2022 • Publikované: 12. decembra 2018
Frissítve: 26. augusta 2022 • Közzétéve: 12. decembra 2018
Ak chcete získať pravdivé a relevantné údaje o návštevnosti vašich webových stránok, odporúčame vám využitie jedného z najobľúbenejších a najznámejších analytických nástrojov Google Analytics. Keďže obsahuje veľa rozmanitých dát, môže sa na prvý pohľad zdať, že práca s ním je veľmi komplikovaná. Nedajte sa však zmiasť. Ak sa naučíte pracovať so základnými informáciami, pomôžu vám v ďalšom rozvoji a neustálom zlepšovaní vašich webových stránok. V našom nasledujúcom článku vám predstavíme tie najdôležitejšie ukazovatele, ktoré by ste mali sledovať vo svojich štatistikách.
1. Domovská stránka Google Analytics
Na tejto stránke dostanete vždy aktuálny prehľad o týždennom alebo mesačnom dianí. Časovú periodicitu zhrnutia si môžete ľubovoľne nastaviť. V hornom riadku sa vám ukáže stručný číselný súhrn o návštevnosti webových stránok, zároveň grafické zobrazenie, na ktorom prehľadne uvidíte úroveň vývinu v jednotlivých časových úsekoch či hodinách. Informácie sa neustále aktualizujú, takže máte takmer instantný prísun čerstvých dát o vašej webovej stránke.
TIP: Denný počet návštevníkov jasne ukazuje popularitu internetovej stránky. Koľko návštevníkov za deň by malo otvoriť váš web, aby ste si vybudovali dostatočne veľkú zákaznícku základňu? Povedzme 50, 100 alebo 500? Ak vám štatistika neúprosne ukazuje menšie čísla, máme pre vás jedinú radu: robte s tým niečo! A čím skôr!
Ak sa posunieme v Google Analytics nižšie, narazíme na ďalšiu časť s názvom Ako získavate používateľov? Údaje zobrazené na tejto stránke sú mimoriadne dôležité najmä pre firemné weby, nakoľko uvádzajú tzv. “Organic Search” /Organická návštevnosť/. Tento ukazovateľ predstavuje počet užívateľov, ktorí sa dostali na vašu webovú stránku cez jedno z kľúčových slov zadaných do vyhľadávača Google. Tento ukazovateľ si bližšie rozvedieme v nasledujúcom bode.
Zaujímavé dáta nájdete aj v časti Kde sa používatelia nachádzajú?, kde zvyčajne naďabíte na popis krajín a miest, z akých návštevníci vašich webových stránok pochádzajú, či si zobrazujú váš obsah. Ak máte napríklad web v slovenskom jazyku, najčastejšie sa bude objavovať prirodzene SR.
V sekcii Ktoré sú najpoužívanejšie zariadenia? si môžete overiť, z akých zariadení sa vaši návštevníci prihlasujú na vašu webovú stránku. Zobrazujú si ho zo stolného počítača, notebooku, tabletu alebo smartfónu? Trend jasne ukazuje vysoké využívanie mobilných telefónov, preto je nesmierne dôležité, aby vaša webová stránka fungovala bezproblémovo a bola optimalizovaná na pohodlné prehliadanie aj v smartfóne.
2. Prehľad akvizícií alebo odkiaľ prišli?
Pokiaľ by ste chceli získať informácie o tom, ako vôbec návštevníci našli vašu webovú stránku, stačí, ak kliknete na Akvizícia > Prehľad. Naskytne sa vám podobný obrázok:
V časti Hlavné kanály nájdete takýto graf pozostávajúci zo štyroch prvkov:
Organic Search – už na začiatku tohto článku sme vás upozorňovali na dôležitosť tohto ukazovateľa. V ideálnom prípade by mal byť tento “kúsok torty” čo najväčší. Ak váš graf vyzerá podobne ako ten náš na hornom obrázku, môžeme vám len gratulovať, nakoľko vyhľadávač Google považuje obsah vaše webovej stránky dosť zaujímavý na to, aby ho indexoval. Skrátka to znamená, že vás užívatelia vždy nájdu prostredníctvom Google.
Direct – ukazuje počet návštevníkov, ktorí sa na vašu webovú stránku dostali priamo.
Social – odkazy na webové stránky umiestnené na sociálnych sieťach, ktoré usmernili užívateľov na váš web.
Referral – webové stránky, na ktorých nájdete odkaz na váš web.
3. Najpopulárnejšie podstránky
Táto časť referuje o najpopulárnejších podstránkach na vašej webovej stránke. Ako sa k týmto údajom dostanete? V sekcii Domov vyhľadajte možnosť “Ktoré stránky používatelia navštevujú?” a následne kliknite na odkaz “Prehľad stránok”.
Graf ukazuje množstvo všetkých kliknutí. Tu musíte brať do úvahy, že konečné číslo sa nerovná počtu jedinečných návštev. Jeden užívateľ si totiž môže pozrieť aj niekoľko podstránok.
“Hitparáda” pod grafom je tvorená podstránkami zoradenými od najpopulárnejších až po tie s mizivou návštevnosťou. Zároveň však získame aj vzácne údaje o priemernom čase strávenom na tej-ktorej podstránke. Ak vaša podstránka nefiguruje medzi prvými v rebríčku, mali by ste určite začať riešiť, prečo to tak je a urobiť zmenu.
Ak nemeriate výsledky vašej práce, ako môžete napredovať? Štatistika, pravidelná analýza a následné vyvodenie konkrétnych výsledkov do praxe je kľúčové pri prevádzkovaní akejkoľvek webovej stránky s komerčným zameraním. Pomocou štatistík dostanete nielen exaktné údaje o návštevnosti, ale zistíte aj vzácne informácie o vašej cieľovej skupine a atraktivite obsahu na vašej webovej stránke. A to je na nezaplatenie!