Aké hodnoty prinášajú sociálne siete pre vašu značku?
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 25. novembra 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 25. novembra 2015
Každý podnikateľ dnes vie o vplyve sociálnych sietí a obsahového (content) marketingu, ale len máloktorá spoločnosť s uvedenými nástrojmi dokáže pracovať tak, aby prinášala aj pridané hodnoty.
Je bežné a pochopiteľné, že každá firma sa sústredí predovšetkým na svoje produkty a ich rozvoj. Riaditelia sa väčšinou zvládnu starať len o obchod a marketing. Obvykle nemajú čas na strategický marketing. Perfektný zákaznícky zážitok a marketing sociálnych sietí sa rieši až naposledy, ak sa k nemu vôbec vedenie dostane…
Sociálne siete nie sú v hľadáčiku urgentného riešenia, nakoľko práca s nimi neprináša rýchle výsledky. Pritom, napríklad kupované „lajky“ majú oveľa horšiu konverziu než tie organické – prirodzene získané bez nutnej investície. To svedčí o tom, že komunikácia spoločností na sociálnych sieťach užívateľov zaujíma a sú vďačným obecenstvom…
Aké hodnoty prinášajú vašej značke sociálne siete?
- Sociálne siete a obsahový marketing podporujú dôveryhodnosť a rozpoznateľnosť vašej značky
Nedávny výskum ukázal, že 52% aplikácií sa sťahuje na základe informácií, ktoré si zákazníci odovzdávajú medzi sebou, tzv. „word of mouth“= šuškanda. Vytvára sa medzi užívateľmi sociálnych sietí, ide o „buzz“, virál, do ktorého značky zapojujú ambasádorov svojho brandu, influencerov, ktorý danú reklamnú informáciu šíria. Testemoniály a pozitívne zákaznícke referencie sú v súčasnosti smerodajným ukazovateľom – až 90% užívateľov sa rozhoduje o výbere značky na základe odporúčaní od priateľov, rodiny alebo skupiny na Facebooku. Spoločnosti, ktoré nie sú aktívne na sociálnych sieťach, dnes akoby neexistovali. Nechajte prehovoriť osobný charakter vašej značky a komunikujte so svojimi potencionálnymi zákazníkmi priamo. Jednotlivé sociálne platformy – FB, g+, Pinterest, Twitter alebo Instagram dokážu vizuálne aj marketingovo silno podchytiť „auru“ a charakter vášho brandu.
- Sociálne médiá a obsahový marketing tvoria jedinečné aktíva
Silné moderné značky súčasnosti ako Airbnb alebo Whatsapp dosahujú prostredníctvom sociálnych sietí miliardové dosahy. Užívatelia Whatsapp cez aplikáciu posielajú viac ako 500 miliónov fotografií každý deň. Prirodzené, organické zapojenie užívateľov je tá najlepšia a najlacnejšia reklama, ktorá pre vašu značku prináša jedinečné výhody. Zástancovia a fanúšikovia brandu neustále a neúnavne zdieľajú obsah, stávajú sa advokátmi značky a šíria jej dobré meno v komunite. Značky vynakladajú nemalé finančné prostriedky na klasickú reklamu, s cieľom získať podobnú mieru obľúbenosti, aká sa prejavuje na sociálnych sieťach a na zapojenej blogerskej scéne. V súčasnom digitálnom svete je svet značiek tvorený komunitami. Užívatelia sú tvorcami vášho brandu. Začnite s nimi pracovať. Správnou komunikačnou metódou a prístupom získate ten najlepší spôsob reklamy, ktorý vás bude stáť minimálne finančné náklady a jeho efekt bude dlhodobo účinnejší.
- Sociálne siete a obsahový marketing pomôže vašej značke odlíšiť sa od ostatných
Zákazníci sa rozhodujú pudovo a jednajú impulzívne, hlavne pri nákupoch na internete. Keďže značiek je na trhu miliarda, je pre ľudí čoraz ťažšie si vybrať. Preto sa obracajú štandardne na google vyhľadávač a neskôr na sociálne siete, aby si potvrdili, podporili, prípadne rozmysleli svoju zvažovanú kúpu. Sociálne siete a vhodne vypracovaný obsahový marketing dajú vašej značke šmrnc, „to niečo“ navyše, čo podfarbí charakter a charizmu vášho brandu. Je to esencia odlišnosti, jedinečný štýl vizuálnej i obsahovej komunikácie.
Pri vytváraní správnej komunikačnej stratégie na firemné sociálne siete si určite dajte poradiť od špecialistov, inak môžete vášmu brandu viac ublížiť, než pomôcť. Nezabúdajte totiž na jednu vec – informácie na sociálnych sieťach sa šíria bleskovou rýchlosťou. A tie negatívne ešte rýchlejšie…
Zdroj: brandanew.co