Ako profitovať zo svojej webovej stránky?
Aktualizované: 18. júla 2018 • Publikované: 18. júla 2018
Frissítve: 18. júla 2018 • Közzétéve: 18. júla 2018
Najčastejšou chybou podnikateľov je, že zhotovenie firemnej webstránky vnímajú ako výdavok, ktorý treba zminimalizovať. Považujeme za veľký omyl tvrdenie, že len e-shop vám môže priniesť vysoké zisky. Práve naopak, ak zmeníte pohľad a pozriete sa na svoju webstránku ako investíciu, môžete získať spoľahlivý zdroj financií s veľkým potenciálom do budúcna. Natíska sa však otázka: ako? To sa dozviete v našom novom článku na blogu.
Základná koncepcia je veľmi jednoduchá: na vašu webstránku potrebujete pritiahnuť ľudí. Počet užívateľov na vašom webe, jeho obsah, kvalita a užívateľsky priateľské prostredie, to sú všetko faktory, ktoré ovplyvňujú, či sa z návštevníkov webu neskôr stanú aj vaši zákazníci.
Načo by ste mali dbať pri tvorbe vašej webstránky?
1. Obsah nadovšetko: Content is the king!
Staré pravidlo ešte stále platí: jedinečný obsah produkuje viac návštevníkov. Vyhľadávač Google tiež uprednostňuje webstránky so zaujímavým autorským obsahom. Ak ponúkate služby, neuspokojte sa len s ich jednoduchým vymenovaním, venujte čas detailným popisom a zvýraznite aktivity, ktoré vás odlišujú od konkurencie.
2. Produkty
Môže sa stať, že ponúkate tak technicky zložité a komplexné výrobky, že sa nedajú len tak jednoducho “hodiť” do košíka na e-shope. Takéto sú napríklad: dom na kľúč alebo auto, kde je nutné najprv osobné stretnutie na dohodnutie detailov. Pri produktoch za vyššie sumy je normálne, že užívatelia najprv hľadajú informácie a “ideálny produkt” na internete. Čo myslíte, ktorú spoločnosť si návštevník webu vyberie? Tú, ktorá si dala záležať na precízne vypracovaných produktových textoch, alebo tú, ktorá mala k produktom uvedené len skratkovité informácie bez informačnej hodnoty?
3. Články a návody (tutorials)
Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti je veľmi výhodné, ak pravidelne píšete a uverejňujete články/blogy na vašej webstránke. Tým zabezpečíte nielen prísun nového obsahu, ale aj neustále čerstvé informácie pre vašich návštevníkov. Veľmi užitočné sú aj rôzne tipy, návody alebo manuály.
4. Obrázky a fotografie
Osobitosť a originalita sa počíta! Vizualita vašej webstránky je to, čo vás na prvý pohľad odlíši od tisícky ďalších webov. Vyhnite sa kopírovaniu a sťahovaniu obrázkov, na ktoré nemáte autorské práva, prípadne fotografií z konkurenčných webov. Siahnite po obrázkoch z platených fotobánk, alebo free fotobánk, kde môžete sťahovať kvalitné obrázky zdarma. V prípade konkrétnych produktov je lepšie osloviť fotografa a dať si vyhotoviť profesionálne produktové fotografie.
5. Kalkulácie a formuláre
Návštevníci vždy vrelo privítajú, keď im uľahčíte pohyb na webstránke. Je výhodné na každú podstránku umiestniť relevantný formulár, pomocou ktorého vás ľahko oslovia. Rôzne kalkulátory majú na webstránkach široké využitie, predovšetkým umožňujú užívateľom výpočet predbežnej ceny a zriaďovateľom webstránok poskytnú nenahraditeľné štatistické údaje.
6. Pravidelné aktualizácie a úpravy
Samozrejme, vyššie spomenuté rady nebudú mať efekt, ak je webstránka plná technických chýb, alebo používate zastaralé systémy. Práve preto je pravidelná údržba webstránky dôležitým faktorom vášho obchodného úspechu. V jednom z našich predošlých článkov „Funguje váš web dobre? Otestujte si ho zdarma!“ sme vám predstavili zopár šikovných nástrojov, pomocou ktorých si môžete ľahko otestovať výkonnosť webu.
7. Jedinečné riešenia
Keďže neexistujú dve rovnaké spoločnosti, ani žiadne dve webstránky nebudú navlas totožné. Na každom webe môžete vytvoriť unikátny obsah, či funkcie (napríklad, zaujímavé filtrovanie obsahu), ktoré užívatelia nenájdu nikde inde. A čím sa líši vaša webstránka?
8. Dôkladná SEO optimalizácia
O optimalizácii webstránky na základe SEO (Search Engine Optimization) by sme mohli doslova písať romány. Aj sme ich zopár napísali: https://webandgo.sk/tag/seo
9. Reklamy
Tu myslíme predovšetkým online PPC reklamy, ktoré fungujú na báze jednotlivých klikov na vašu reklamnú kampaň. Viac o tejto veľmi výhodnej forme reklamy sa dočítate v jednom z našich starších článkov „PPC reklama a jej výhody“
10. Sociálne siete
Publikovali ste nový obsah na webe? Super! Nezabudnite ho zdieľať na vašich sociálnych sieťach – najmä na Facebooku a Instagrame, ktoré patria na Slovensku k najpoužívanejším.
Udržovať dobre fungujúcu a výnosnú webstránku je nielen finančne, ale aj časovo náročné. Nadôvažok sú k tomu potrebné skúsenosti a poznatky z rôznych oblastí. Ak premýšľate nad investíciou do nového webu a potrebujete profesionálnu pomoc, obráťte sa s dôverou na nás!