Ako retušujeme produktové fotografie
Aktualizované: 14. novembra 2019 • Publikované: 14. novembra 2019
Frissítve: 14. novembra 2019 • Közzétéve: 14. novembra 2019
V súčasnosti hrá pri prenose informácií čoraz dôležitejšiu úlohu vizuálny obsah. Vo svete online to platí dvojnásobne. Podľa štatistík majú v e-shopoch okrem cien najväčší vplyv na nákup práve príťažlivé fotografie výrobkov. Produktová a reklamná fotografia hrá čoraz dôležitejšiu úlohu pri online i priamom predaji. Profesionálne produktové fotografie môžu viditeľne zvýšiť vaše predaje.
Fotografia vždy vyžaduje postprodukčné práce. To zahŕňa nastavenie vhodných farieb a odtieňov, retuš (ak je to potrebné), úprava kompozície a pomerov strán (orezanie) a opravu akýchkoľvek technických chýb (napr. škrvny alebo čiastočky prachu a iných kazov, ktoré vznikli pri fotografovaní).
V niekoľkých bodoch sme pre vás spísali kroky, ktoré nasledujeme pri retušovaní fotografií:
1. Úprava formy
V prvom kroku upravujeme tvarovanie jednotlivých produktov. Napríklad, ak sa fľaša s vínom v dôsledku perspektívy deformuje, alebo je trochu krivá, tak ju jemne narovnáme.
2. Korekcia chýb
V druhom kroku retušovania sa opravia chyby, ktoré zahŕňajú napr. prachové čiastočky, škvrny, poškodenie povrchu, štítky, chyby tlače atď. Vo väčšine prípadov sa to robí pomocou nástrojov Clone Stamp Tool, Spot Healing Brush Tool alebo Patch Tool.
3. Korekcia farieb
Upravujeme farbu výrobkov tak, aby boli čo najrealistickejšie.
4. Oddelenie tvarov od existujúceho pozadia
Vo väčšine prípadov chceme zmeniť pozadie našich produktov, preto je nevyhnutné, aby sme ich oddelili ešte na surových, neupravených fotografiách. Existuje niekoľko spôsobov, ako to urobiť, viac si o tom prečítajte v našom článku:
https://webandgo.sk/5-tipov-ako-orezat-fotografiu-vo-photoshope
Vytvorenie dobrej produktovej fotografie je proces pozostávajúci z viacerých krokov. Oplatí sa zvážiť, či na svojom e-shope alebo webovej stránke skutočne chceme vystaviť nekvalitné fotky produktov zachytené mobilným telefónom alebo pri zlých svetelných podmienkach. Takéto vizuálne stvárnenie nie je dobrou, atraktívnou, ani profesionálnou prezentáciou našej firmy, preto sa vždy radšej obráťte na profesionálov, ktorí budú vedieť, ako pritiahnuť vašich zákazníkov.
Produktová fotografia pred grafickej úpravy a po grafickou úpravou.