Koniec roka je tu. Ako sa viedlo vašej webovej stránke?
Aktualizované: 18. decembra 2019 • Publikované: 18. decembra 2019
Frissítve: 18. decembra 2019 • Közzétéve: 18. decembra 2019
Pomaly sa blížime ku koncu roka 2019. Vo väčšine firiem už vo veľkom prebiehajú vianočné večierky a každý už myslí len na vytúžené voľno. Majitelia spoločností a podnikatelia však už dávno pracujú na plánoch na budúci rok. V tomto prípade môže byť dobrým východiskovým bodom prešetrenie štatistík návštevnosti firemných webových stránok pomocou Google Analytics. V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme zopár užitočných tipov, ako sa do toho pustiť.
Pozrime sa na výsledky
Oplatí sa začať od 1. januára, aby sme mali k dispozícii dáta z celého roka:
Navigácia v Analytics: Publikum > Prehľad. V pravom hornom rohu môžeme zadať požadovaný dátum.
Po zadaní sa nám okamžite objaví informácia o tom, koľko návštevníkov mala naša webová stránka za celý rok. Výsledné číslo môže byť, samozrejme, veľmi subjektívne. Napríklad, pre menšieho podnikateľa (živnostníka) môže byť 5 000 návštevníkov mesačne veľmi dobrý výsledok, čo pre s.r.o. môže naopak predstavovať hotovú katastrofu.
Sú moje výsledky dobré, alebo musím niečo zmeniť?
Najjednoduchšia metóda, ktorá nám pomôže preveriť výkon našej webovej stránky je porovnanie s dátami z minulého roka. Toto môžeme urobiť nasledovne:
Premiestnime sa znova do horného pravého rohu, kde sme si predtým nastavili aj dátum. Kliknime na „Porovnať“ a okamžite sa nám zobrazí porovnanie.
Tu už môžeme naše dosiahnuté výsledky vidieť v % vyjadrení. V ideálnom prípade vidíme čísla v zelenej farbe, čo je ukazovateľom rastu. Červené čísla, bohužiaľ, značia problémy… Na obrázku vidíme 48 % rast, čo značí mimoriadny úspech. Viac návštevníkov totiž automaticky prináša viac objednávok a väčší zisk.
Čo by som mal ešte skontrolovať?
Návštevnosť však nie je jediná veličina, ktorú môžeme kontrolovať. Oplatí sa pozrieť aj na organickú návštevnosť (ľudia, ktorí našu firmu našli pomocou vyhľadávača Google na základe vybraných kľúčových slov). Ako to zistiť? Stačí kliknúť na Akvizícia > Prehľad.
Ak scrollujeme trochu nižšie, uvidíme rôzne porovnania. V našom konkrétnom prípade organická návštevnosť vzrástla oproti minulému roku až o 50 %, takže celková návštevnosť dosiahla skoro 70 %!
Meraniu a následnej analýze dát môžeme venovať pomerne veľa času. Môžeme napríklad zistiť, ktorá podstránka bola najnajvštevovanejšia, alebo z ktorého mesta pochádzajú vaši najpočetnejší návštevníci. Ak postriehneme stagnáciu, alebo zníženie návštevnosti, to znamená len jedno – nevenovali sme našej webovej stránke dostatok pozornosti a starostlivosti.
Aké kroky môžem podniknúť v budúcom roku?
V každom prípade je žiadúce zamyslieť sa nad tým, čo od svojej webovej stránky očakávame a aké výsledky chceme dosiahnuť. Chceme viac návštevníkov, alebo uľahčiť vyhľadávanie našej spoločnosti na internete? Je nutné, aby sa dôkladne prešetril obsah i štruktúra webovej stránky. Položme si nasledovné otázky: Prezentuje naša firma svoje produkty a služby na úrovni? Obnovujeme a aktualizujeme svoj obsah pravidelne? Je naša webová stránka v poriadku po technickej stránke? Fungujú naše online reklamy dobre? Majú dobrý dosah a úspešnosť konverzie?