Jednoduchý návod pre začiatočníkov, ako si skontrolovať reklamu na Facebooku
Aktualizované: 23. marca 2018 • Publikované: 14. marca 2018
Frissítve: 23. marca 2018 • Közzétéve: 14. marca 2018
Nedávno sme na našom blogu publikovali článok, ako si vytvoriť reklamu na facebooku. Dnes vám Bálint spísal ďalšiu nadväzujúcu časť, v ktorej si povieme o rýchlom spôsobe, ako si overiť, že vaša reklama funguje efektívne a fičí tak, ako ste si priali. Dozviete sa niečo o KPI (Key Performance Indicators), t.j. kľúčových údajoch, ktoré vám indikujú problémy, alebo naopak vám potvrdia, že je s vašou reklamou všetko v najlepšom poriadku.
1. Správca reklám – Ads Manager
Začnite klikom na položku „Správca reklám“, ktorú nájdete obvykle na ľavom paneli vašej FB stránky.
Tí z vás, ktorí majú nainštailovaný Facebook Business Manager môžu prepnúť z platformy „Account“ na „Business“. Získate tak jednoduchý prístup do programu Ads Manager.
2. Prehľad účtu – Account Overview
Ako prvý sa vám zobrazí komplexný súhrn vášho účtu, tzv. „Account overview“. Zobrazuje výsledky vybraného reklamného účtu za obdobie, ktoré si môžete ľubovoľne navoliť v pravom hornom rohu.
Nájdete tu aj podrobnejšie informácie – môžete preklikávať cez jednotlivé položky, čím dosiahnete komplexnejší prehľad o stave vášho reklamného účtu. Rozkliknite si, napríklad položky ako „Ľudia konajúci činnosť“ alebo „Dosah“ a vyberte si údaje, ktoré vás momentálne zaujímajú najviac.
Pokiaľ využívate Business Manager a paralelne sa staráte o viac účtov, odporúčame vytvoriť si pre každého klienta samostatný účet (account), aby ste dostali jasnejší prehľad o jednotlivých platbách a nevznikal vám zbytočný chaos.
Keďže uvedený prehľad vypovedá o celkových výsledkoch daného účtu, nebudeme sa ním podrobnejšie zaoberať, nakoľko nás zaujímajú údaje z našich individuálnych kampaní.
3. Kampane – Campaigns
V hornom menu si nájdite položku „Campaigns“ a kliknite na ňu. Mali by sa vám zobraziť samostatné kampane, ktoré máte aktuálne vytvorené.
V pravom hornom rohu si zvoľte obdobie, za ktoré si želáte zobraziť výsledky. Ak ste túto operáciu už vykonali vo vašich „Account“ výsledkoch, nemusíte znova vyberať dátumy. Vedľa položky „Campaings“ (kampane) nájdete položku „Ad Sets“ (súbor reklám). Vaša kampaň môže obsahovať kľudne aj viacero reklamných „setov“ , v rámci ktorých ešte môžete vytvárať samostatné kreatíva reklamy.
4. Ad Sets – Ads
V jednotlivých skupinách ľahko nájdete jednotlivé reklamy a môžete si prehliadať konkrétne tie, o ktorých potrebujete získať údaje.
Keď spravujete veľa reklám naraz a máte problém s vyhladavaním vždy môžete použiť „Filter“ v lavom rohu.
5. Úspešnosť a kliknutia – Performance and clicks
Facebook vás automaticky hodí na možnosť „Default“ (úspešnosť), ktorá slúži na zobrazenie súhrnných výsledkov. Túto možnosť však môžete ľahko prestaviť pomocou rolovacieho menu, vpravo nad výsledkami. Tu si zvolíte možnosti zobrazenia, ktoré potrebujete zistiť. My vo Web & go design vždy najprv sledujeme položku „Úspešnosť a kliknutia“. Vždy záleží na tom, aký typ reklamy chcete skontrolovať. Ak ste si vytvorili reklamné video, tak vás budú zaujímať ukazovatele ako je počet videní, charakteristika vášho obecenstva, ako dlho sa na video ľudia pozerali, či koľko preklikov na web vám video vygenerovalo.
6. CTR Miera prekliku – Click Through Rate
Medzi prvé KPI údaje patrí rozhodne CTR (Click through rate) = miera prekliku vyjadrená v %. CTR sa počíta ako počet kliknutí/počet zobrazení x 100. Dôležité je, aby ste si pri kontrole rozdelili výsledky na „Link CTR“ (miera prekliku na odkaz/link, ktorý ste zadali do reklamy) a „CTR“ (miera preklikov spolu na všetky prvky reklamy, aj obrázky). Normálna miera prekliku pri „Link CTR“ sa pohybuje od 1% – 5%.
7. CPC Suma za jeden preklik – Cost per link click
Dôležitým ukazovateľom je CPC (Cost per link click) = suma za jeden preklik na váš web alebo facebookovú stránku. Rovnako ako v predchádzajúcom príklade, aj v CPC si môžete vybrať zobrazenie výsledkov priamo na preklik cez link, alebo sumár všetkých klikov, ktoré návštevník vašej reklamy urobil. Bežná suma za preklik by sa mala pohybovať od 0 – 0,30 centov. Samozrejme, stanovenie presnej sumy za preklik závisí od mnohých premenných: v akom odvetví svoju reklamu realizujete, aké máte zacielenie a koho chcete osloviť.
8. Početnosť zobrazovania reklamy – Frequency
Ďalším zaujímavým ukazovateľom je položka „Frequency“ (početnosť zobrazovania reklamy), ktorú odporúčame dôkladne sledovať. Môže sa totiž veľmi ľahko stať, že vaša reklama bude rotovať až príliš často a vaše cieľové publikum bude skôr iritovať, než prinášať nejaké pozitívne výsledky. Ak je číslo frekvencie vysoké, alebo sa zvyšuje, prenastavte si parametre, alebo upravte kreatívnu časť reklamy čo najskôr. Predídete tým nepríjemným reportom a nahláseniam od fanúšikov.
9. Relevantnosť reklamy – Relevance score
Nemenej významné je aj sledovanie „Relevance score“ = celkové hodnotenie a predikcia vašej reklamy na FB, ktoré sa meria až po 500 zobrazení bodovým systémom v hodnotách od 1 do 10. Toto hodnotenie meria relevantnosť vašej reklamy oproti ostatných, súbežne prebiahajúcich reklám na tú istú cielovú skupinu. Najvyšší počet bodov znamená úspech, ale neberte tento ukazovateľ ako moc smerodatný. Vaša reklama môže dostať aj nižšie skóre, ale prekliky sa vám môžu pekne zbierať. Počas kampane sa tento údaj mení podla toho ako ľudia reagujú na vašu reklamu. Napríklad, zníženie CPC (Cost per link click) za preklik pomocou zmeny nastavenia v cielení alebo v zmene kreatívy môže pomôcť k zmene aj „relevance score“.
10. Rozpis – Breakdown
Ak už vaša facebooková reklama beží, nesmiete v rámci optimalizácie vynechať položku „Rozpis“. Práve tu totiž zistíte, kto vlastne na vaše reklamy kliká: koľko má rokov, odkiaľ pochádza, či kliká z mobilu alebo počítača a podobne. Uvedené údaje vám môžu veľmi dobre poslúžiť k lepšej optimalizácii a nastaveniu budúcich facebookových kampaní.
Ak vašu FB reklamu pozerajú prevažne ženy vo vekovom rozmedzí 18-24 rokov cez smartfoun, skúste viac zúžiť cielenie len na túto skupinu žien. Ušetríte tým značné množstvo finančných prostriedkov, ale aj cena za preklik bude pravdepodobne nižšia. Svoje investície do facebookovej reklamy využívajte s rozumom a efektívne.
Kontrola, analýza a pravidelné vyhodnocovanie výsledkov vašich facebookových kampaní vám dáva neoceniteľný feedback, na základe ktorého môžete lepšie alokovať svoje náklady do online reklamy a dosahovať lepšie výsledky.