Ako sme tvorili web pre spoločnosť, ktorá vŕta diery do lodí
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 10. mája 2017
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 10. mája 2017
Mnohí si myslia, že pripraviť webstránku je jednoduchá záležitosť. Pozbierame pár dobre vyzerajúcich obrázkov, dáme dokopy nejaký textík a za pár dní máme hotové profesionálne stránky. Šup šup aleluja!
Nie, v skutočnosti je to oveľa komplikovanejší a najmä ucelený proces. Aby ste si dokázali predstaviť, čo všetko obnáša vytvorenie perfektnej a kvalitnej webovej stránky, ukážeme vám náš nedávny príklad z praxe: ako sme tvorili web metaling.sk
Zistiť o značke a firme čo najviac
Vezmime si existujúcu spoločnosť, ktorá síce má internetovú stránku, tá však už zďaleka neplní svoju funkciu a navyše je graficky „dávno za zenitom.” Je zastaralá, nemoderná a nespĺňa požiadavky ani na responzívny dizajn či SEO.
Naším primárnym cieľom bolo pochopiť podstatu podnikania a poslanie spoločnosti Metaling spol. s r.o. Za týmto účelom sme sa niekoľkokrát museli zísť s riaditeľom a prejsť si s ním históriu spoločnosti, jej príbeh, podnikovú filozofiu a najmä aktuálne ciele, ktoré by mala nová webstránka naplniť. Toto je jeden z najdôležitejších bodov pred oficiálnym zahájením prác na webe.
Po vstupných rozhovoroch, následnej analýze a plánovaní je nutné prikročiť k nasledovným krokom:
- Navrhnúť novú webovú štruktúru pod našim odborným dohľadom. Do popredia sa nakoniec podľa plánu dostali jednotlivé mechanizmy, technológie, stroje a služby, ktoré je možné nimi vykonávať.
- Napísanie originálnych odborných textov na základe dodaných podkladov od zadávateľa webu. Nové a čerstvé texty na stránku nechávame vždy na nášho copywritera. Vyhľadávače a najmä Google majú totiž v obľube autorské a jedinečné texty.
- Vyhotovenie profesionálnych fotografií o každom jednom stroji, o sídle spoločnosti a Opäť sme pristúpili k vyhotoveniu vlastných originálnych fotografií. Sú autentickejšie, pôsobia profesionálne, zvyšujú dôveryhodnosť webstránky a vyhľadávače ich priam milujú. Tu je však ešte nutné ich správne a dôsledne pomenovať a napísať efektné popisky.
- Retušovanie a úprava fotografií.
- Vyhotoviť preklady v angličtine a nemčine.
- Tvorba webstránky.
- SEO optimalizácia.
Keďže ku každému bodu potrebujeme klientov názor a pripomienky, obe strany absolvujú nekonečný schvaľovací emailový ping pong a telefonáty. Vyjadrenie klienta je však nesmierne dôležité.
Copywriting
Nakoniec, keď vznikne finálna koncepcia webu, ktorá je schválená klientom, prichádza rad na prácu nášho copywritera. Ten sa musel tentoraz popasovať s vysoko špecializovanou tématikou z oblasti strojárenstva. Najprv bolo nutné si v rámci štartu vyhotoviť rešerš a zorientovať sa v danej téme. Našťastie nám klient poskytol vynikajúce podklady, ktoré nášmu „pisálkovi” uľahčili prácu.
Okrem textov tu bola, samozrejme, ešte obrazová časť webu. Nato, aby sme vytvorili profesionálne produktové fotografie, sme museli zápasiť nielen s prirodzeným svetlom, ale aj s podmienkami v prevádzke. Po fotoshootingu nastala najzdĺhavejšia časť: výber najvhodnejších fotiek, ich rezanie, úprava, retušovanie a finálne úpravy.
Zhruba po uplynutí jedného mesiaca sme sa dostali k tomu bodu, že sme mali všetok potrebný textový a obrazový obsah a mohli sme konečne pristúpiť k tvorbe webu.
Nečakaný problém
Každý moderný web potrebuje svoj vlastný hosting. Ako sme zistili v tomto prípade, žiadny z ponúkaných parametrov nám nevyhovoval. Hosting totiž nebol u nás, ale u iného nemenovaného dodávateľa. Cesta k vysnenému hostingu pre náš web bola tŕnistá, vydláždená desiatkami emailov a telefonátov s poskytovateľmi. Strávili sme na riešení tohto problému viac času, než sme si želali, ale nakoniec sa vhodný hosting vďaka vzájomnej dohode našiel.
Po mini dráme s hostingom sme mohli konečne začať skladať naše „webové puzzle”, ktoré sme museli spojiť do harmonickej a funkčnej podoby. Texty boli dokončené, fotografie vo vhodnom rozlíšení boli optimalizované, webová štruktúra kopírovala stanovený plán, nastal posledný, snáď najbolestnejší krok procesu – finalizácia:
- tvorba vybraných jazykových mutácií (ENG, DE),
- dolaďovanie SEO,
- nahodenie firemného blogu + SEO optimalizácia článkov,
- optimalizácia webu na mobilné zariadenia,
- dôkladné testovanie, vychytávanie drobných a väčších chýb.
Na projekte pracovalo aktívne 5 ľudí:
Key account manager
- project management
- jednania s klientami o ich predstavách ohľadom webstránky
- dohľad nad detailami
- vypracovanie cenovej ponuky a rozpočtu
- spoluúčasť na webdizajne a fotení
- vytvorenie časového plánu a dohľad nad jeho dodržiavaním
- vedenie celého projektu
Profesionálny fotograf
- vyhotovenie profesionálnych fotografií priamo na mieste
- kompletné fotografické vybavenie a osvetlenie
- fotenie zabralo jeden celý deň
- retuš a finálne úpravy zabrali zhruba 3 dni
Grafik
- vyhotovenie grafiky na pripravovanú webstránku
- modifikácia a mierny redizajn pôvodného loga, ktoré bolo zastaralé
- tvorba sliderov a grafických prvkov na domovskú stránku
- záverečné dolaďovanie detailov a prvkov, aby webstránka pôsobila príťažlivo a bola užívateľsky príjemná
Web developer
- stavba webstránky
- stanovenie webovej štruktúry
- prelinkovanie a odkazy
- realizácia webdizajnu na všetkých podstránkach
Copywriter / SEO špecialista
- vytvorenie originálnych autorských textov na web s ohľadom na SEO
- analýza kľúčových slov
- tvorba chytľavých sloganov na domovskú stránku
- vytvorenie SEO plánu na jazykové mutácie webstránky v angličtine a nemčine
Až po dotiahnutí týchto všetkých krokov sme mohli konečne webstránku metaling.sk hrdo pustiť do sveta.
Ak si stále myslíte, že tvorba firemnej webstránky je jednoduchá a ľahká záležitosť, tak sa asi kamošiť nebudeme… Našou filozofiou je pracovať poctivo a dodať vám profesionálnu a vyladenú webstránku, ktorú nebudete musieť o pár rokov prerábať.
Radi vám s novým webom pomôžeme, ozvite sa nám, určite spolu niečo vymyslíme…