Ako sme tvorili web pre spoločnosť, ktorá vŕta diery do lodí
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 10. mája 2017
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 10. mája 2017
Mnohí si myslia, že pripraviť webstránku je jednoduchá záležitosť. Pozbierame pár dobre vyzerajúcich obrázkov, dáme dokopy nejaký textík a za pár dní máme hotové profesionálne stránky. Šup šup aleluja!
Nie, v skutočnosti je to oveľa komplikovanejší a najmä ucelený proces. Aby ste si dokázali predstaviť, čo všetko obnáša vytvorenie perfektnej a kvalitnej webovej stránky, ukážeme vám náš nedávny príklad z praxe: ako sme tvorili web metaling.sk
Zistiť o značke a firme čo najviac
Vezmime si existujúcu spoločnosť, ktorá síce má internetovú stránku, tá však už zďaleka neplní svoju funkciu a navyše je graficky „dávno za zenitom.” Je zastaralá, nemoderná a nespĺňa požiadavky ani na responzívny dizajn či SEO.
Naším primárnym cieľom bolo pochopiť podstatu podnikania a poslanie spoločnosti Metaling spol. s r.o. Za týmto účelom sme sa niekoľkokrát museli zísť s riaditeľom a prejsť si s ním históriu spoločnosti, jej príbeh, podnikovú filozofiu a najmä aktuálne ciele, ktoré by mala nová webstránka naplniť. Toto je jeden z najdôležitejších bodov pred oficiálnym zahájením prác na webe.
Po vstupných rozhovoroch, následnej analýze a plánovaní je nutné prikročiť k nasledovným krokom:
- Navrhnúť novú webovú štruktúru pod našim odborným dohľadom. Do popredia sa nakoniec podľa plánu dostali jednotlivé mechanizmy, technológie, stroje a služby, ktoré je možné nimi vykonávať.
- Napísanie originálnych odborných textov na základe dodaných podkladov od zadávateľa webu. Nové a čerstvé texty na stránku nechávame vždy na nášho copywritera. Vyhľadávače a najmä Google majú totiž v obľube autorské a jedinečné texty.
- Vyhotovenie profesionálnych fotografií o každom jednom stroji, o sídle spoločnosti a Opäť sme pristúpili k vyhotoveniu vlastných originálnych fotografií. Sú autentickejšie, pôsobia profesionálne, zvyšujú dôveryhodnosť webstránky a vyhľadávače ich priam milujú. Tu je však ešte nutné ich správne a dôsledne pomenovať a napísať efektné popisky.
- Retušovanie a úprava fotografií.
- Vyhotoviť preklady v angličtine a nemčine.
- Tvorba webstránky.
- SEO optimalizácia.
Keďže ku každému bodu potrebujeme klientov názor a pripomienky, obe strany absolvujú nekonečný schvaľovací emailový ping pong a telefonáty. Vyjadrenie klienta je však nesmierne dôležité.
Copywriting
Nakoniec, keď vznikne finálna koncepcia webu, ktorá je schválená klientom, prichádza rad na prácu nášho copywritera. Ten sa musel tentoraz popasovať s vysoko špecializovanou tématikou z oblasti strojárenstva. Najprv bolo nutné si v rámci štartu vyhotoviť rešerš a zorientovať sa v danej téme. Našťastie nám klient poskytol vynikajúce podklady, ktoré nášmu „pisálkovi” uľahčili prácu.

Zhruba po uplynutí jedného mesiaca sme sa dostali k tomu bodu, že sme mali všetok potrebný textový a obrazový obsah a mohli sme konečne pristúpiť k tvorbe webu.
Nečakaný problém
Každý moderný web potrebuje svoj vlastný hosting. Ako sme zistili v tomto prípade, žiadny z ponúkaných parametrov nám nevyhovoval. Hosting totiž nebol u nás, ale u iného nemenovaného dodávateľa. Cesta k vysnenému hostingu pre náš web bola tŕnistá, vydláždená desiatkami emailov a telefonátov s poskytovateľmi. Strávili sme na riešení tohto problému viac času, než sme si želali, ale nakoniec sa vhodný hosting vďaka vzájomnej dohode našiel.
Po mini dráme s hostingom sme mohli konečne začať skladať naše „webové puzzle”, ktoré sme museli spojiť do harmonickej a funkčnej podoby. Texty boli dokončené, fotografie vo vhodnom rozlíšení boli optimalizované, webová štruktúra kopírovala stanovený plán, nastal posledný, snáď najbolestnejší krok procesu – finalizácia:
- tvorba vybraných jazykových mutácií (ENG, DE),
- dolaďovanie SEO,
- nahodenie firemného blogu + SEO optimalizácia článkov,
- optimalizácia webu na mobilné zariadenia,
- dôkladné testovanie, vychytávanie drobných a väčších chýb.
Na projekte pracovalo aktívne 5 ľudí:
Key account manager
- project management
- jednania s klientami o ich predstavách ohľadom webstránky
- dohľad nad detailami
- vypracovanie cenovej ponuky a rozpočtu
- spoluúčasť na webdizajne a fotení
- vytvorenie časového plánu a dohľad nad jeho dodržiavaním
- vedenie celého projektu
Profesionálny fotograf
- vyhotovenie profesionálnych fotografií priamo na mieste
- kompletné fotografické vybavenie a osvetlenie
- fotenie zabralo jeden celý deň
- retuš a finálne úpravy zabrali zhruba 3 dni
Grafik
- vyhotovenie grafiky na pripravovanú webstránku
- modifikácia a mierny redizajn pôvodného loga, ktoré bolo zastaralé
- tvorba sliderov a grafických prvkov na domovskú stránku
- záverečné dolaďovanie detailov a prvkov, aby webstránka pôsobila príťažlivo a bola užívateľsky príjemná
Web developer
- stavba webstránky
- stanovenie webovej štruktúry
- prelinkovanie a odkazy
- realizácia webdizajnu na všetkých podstránkach
Copywriter / SEO špecialista
- vytvorenie originálnych autorských textov na web s ohľadom na SEO
- analýza kľúčových slov
- tvorba chytľavých sloganov na domovskú stránku
- vytvorenie SEO plánu na jazykové mutácie webstránky v angličtine a nemčine
Až po dotiahnutí týchto všetkých krokov sme mohli konečne webstránku metaling.sk hrdo pustiť do sveta.
Ak si stále myslíte, že tvorba firemnej webstránky je jednoduchá a ľahká záležitosť, tak sa asi kamošiť nebudeme… Našou filozofiou je pracovať poctivo a dodať vám profesionálnu a vyladenú webstránku, ktorú nebudete musieť o pár rokov prerábať.
Radi vám s novým webom pomôžeme, ozvite sa nám, určite spolu niečo vymyslíme…







