Ako vybehnúť s nudnou firemnou potlačou
Túto dilemu určite poznáte. Nechcete sa nechať zväzovať stereotypmi, ktoré z Vašich firemných tričiek urobia v ideálnom prípade pyžamo, v tom horšom handru na dlážku. Bohvieaké experimentovanie si však tiež dovoliť nemôžete. Naše nasledujúce tipy by Vás mohli inšpirovať k tomu, ako nepohoršiť klientov ani kolegov, ale zároveň mať niečo netuctové. Pretože „čím viac prúžkov, tým viac“…čoho vlastne?
Mikiny, šiltovky, zimné čapice ale hlavne košele, polokošele, blúzky a tričká. To všetko u nás „frčí“ pri reklamnej potlači. Lenže vymyslieť napríklad také tričko s príbehom nie je vždy prácou len pre laika. Samozrejme, vieme Vám potlačiť aj také kde bude Vaše logo, či slogan „svietiť“ na každom piatom centimetri látky. Alebo také, kde bude maličké logo potlačené uprostred ničoho a na chrbte nápis.
Ale teraz sa o niečo pohodlnejšie posaďte, ideálne pošlite mladšieho kolegu pre kávu, vyvsvetlíme Vám ako to s takou potlačou textilu funguje.
Koho do toho oblečiem?
Na začiatku si ujasnite, čo vlastne od textilu s potlačou chcete. Oživiť firemnú akciu peknými hosteskami/hostesákmi oblečenými vo Vašich firemných farbách? Alebo ide o tričko s logom Vašej firmy, ktoré budú zákazníci dostávať spolu s produktom? Ak sa domnievate, že nám do toho nič nie je, mýlite sa. Je to jedna zo základných vecí, ktoré potrebujeme vedieť. Dnešná ponuka reklamného textilu je tak široká, že aj keby sa nám každú noc zdal sen o reklamnom tričku ubehlo by niekoľko dlhých týždňov, kým by sme sa mohli vrátiť späť k lietaniu, erotike alebo k hororom.
Ak chcete len pár tričiek s potlačou na jednorázovú akciu zrejme sa skôr zameriate na ich kvalitu, ak riešite masívnejšiu kampaň, začnete zvažovať medzi tým, ako veľmi chcete svojho klienta potešiť a tým čo to bude stáť.
Tak povedzte aké tričko chcete
Je úplne jasné, ze týžden pred kampaňou, keď už mali byť tričká dávno hotové sa nám vrúcne poďakujete za čokoľvek cez čo sa dá prestrčiť hlava a ruky, ale takto jednoduché to ani my mať nechceme. Tí, ktorí nie sú vyznávačmi korporátnych adrenalínových športov v podobe hystérie a stresu sa u nás môžu zastaviť na kávu a v pokoji si prezrieť katalógy s ponukami od našich dodávateľov. Uvidíme, či sa na koniec rozhodnete pre klasické tričko, alebo niečo „pikantnejšie“ a my si v našej tipovacej súťaži zaškrtneme kolónku „tričkofil odvážny“ alebo „tričkomil plachý“.
Samozrejme, priniesť môžete aj vlastný materiál ktorý potlačíme. Dajte si však pozor – nie vždy je kvalita potlače kompatibilná s kvalitou trička, ale s tým Vám tiež vieme poradiť dopredu.
Spôsoby našej potlače
Sieťotlač
Je to prvá a najčastejšia forma – sieťotlač priamo na tričko. Vyznačuje sa na jednej strane kvalitou, rýchlosťou a presnosťou, na strane druhej je však náročnejšia na kvalitné dáta a relatívnu náročnosť tlačových príprav. Ak teda chcete takto potlačených tričiek napríklad desať, rovno prestaňte čítať a preskočte na iné spôsoby potlače. Sieťotlač sa totiž oplatí v momente, keď máte jednoduchší farebný motív (1-5 farieb), kvôli príprave tzv. tlačových sitiek. Nechápte nás zle, máme radi veľa práce, ale ak sa pre tento spôsob rozhodnete v prípade potlače povedzme menej ako 50 tričiek a budete chcieť napríklad viac ako 8 farieb, tak Vám to aj primerane naúčtujeme.
Potlač sublimáciou
Ďalšia z často používaných foriem potlače. Ide o aplikovanie sublimačného atramentu pomocou tepelného lisu pri nastavenom tlaku, čase a teplote. Táto kombinácia spôsobí, že sa pevné skupenstvo atramentu premení na plyn a umožní potlačiť predmet plnofarebnou vysoko odolnou potlačou. Upozorňujeme však, ze tento spôsob nie je vhodný na bavlnené tkaniny a materiály, ktoré nevydržia vysokú teplotu pri sublimačnom procese. Povrch materiálu teda na takýto proces musí byť pripravený, v prípade textílií je najvhodnejší polyester.
Nažehlovacie fólie
Aj Vy si pamätáte vlka alebo zajaca zo sovietskeho seriálu na našich detských tričkách? No tak to je presne ono – samozrejme, že už v inej kvalite. Potlač je robená nažehlením špeciálnej fólie, na ktorej je natlačený obrázok či logo, priamo na textíliu. Pôvodné farby obrázku sa dosahujú tak, že sa na záver potlač prežehlí cez špeciálny žehliaci papier. Iným druhom fólie Vám zabezpečíme potlač jednofarebného obrázku, či loga. Potlač s týmto druhom fólie je zo špeciálnej gumoviny, takže je elastická a teda viac odolná. Procesom náročnejším na realizáciu je viacfarebné logo, či obrázok, ale ani tomu sa nebránime. V takomto prípade sa každá farba vyrezáva a nažehľuje zvlášť. Štandardne sa využívajú 2-3 farby, pri ich väčšom počte sa už, práve kvôli výrobnému procesu, dá dobrý výsledok predpokladať len ťažko. V oboch prípadoch sa textílie dajú bežne prať na 30 stupňov Celzia.
No a teraz je to už len na Vás. Veríme, že sme Vás týmto dôsledným sprievodcom svetom našej potlače textílií neznechutili ale naopak, ak stále potrebujete tričká bez váhania nám napíšte či zavolajte.