Firemná potlač je nuda? S nami teda rozhodne nie!
Aktualizované: 21. júla 2021 • Publikované: 4. marca 2015
Frissítve: 21. júla 2021 • Közzétéve: 4. marca 2015
Túto dilemu určite poznáte. Nechcete sa nechať zväzovať stereotypmi, ktoré z vašich firemných tričiek urobia v ideálnom prípade pyžamo, v tom horšom handru na dlážku. Bohvieaké experimentovanie si však tiež dovoliť nemôžete. Naše nasledujúce tipy by vás mohli inšpirovať k tomu, ako nepohoršiť klientov ani kolegov, ale zároveň mať niečo netuctové. Teraz sa však pohodlne usaďte, dajte si kávu a prečítajte si, ako v našej agentúre Web & go design vlastne potlač textilu prebieha.
Mikiny, šiltovky, ale hlavne košele, polokošele, blúzky a tričká či pracovný odev. To všetko u nás „frčí“ pri reklamnej potlači. Lenže vymyslieť zábavné tričko s príbehom nie je vždy prácou len pre laika. Samozrejme, vieme potlačiť aj také kde bude vaše logo, či slogan „svietiť“ na každom piatom centimetri látky. Alebo také, kde bude maličké logo potlačené uprostred ničoho a na chrbte nápis. Možností je neúrekom.
Koho do toho oblečiem?
Na začiatku si ujasnite, čo vlastne chcete. Oživiť firemnú akciu tričkami vo vašich firemných farbách? Alebo ide o tričko s logom vašej firmy, ktoré budú zákazníci dostávať spolu s produktom? Ak sa domnievate, že nám do toho nič nie je, mýlite sa. Je to jedna zo základných vecí, ktoré potrebujeme vedieť, aby sme dokázali pripraviť vhodný grafický vizuál, odhadnúť veľkosť potlače, farebnosť a jej umiestnenie.
Ak chcete len pár tričiek s potlačou na jednorazovú akciu, zamerajte sa skôr všeobecne na kvalitu samotného materiálu a potlače. V prípade masívnejšej kampane uvažujte medzi tým, ako veľmi chcete svojho klienta potešiť a vaším naplánovaným rozpočtom.
Tak povedzte, aké tričko chcete!
Je úplne jasné, že týždeň pred kampaňou, keď už mali byť tričká dávno hotové, sa nám vrúcne poďakujete za čokoľvek, cez čo sa dá prestrčiť hlava a ruky, ale takto jednoduché to ani my mať nechceme. Tí, ktorí nie sú vyznávačmi korporátnych adrenalínových športov v podobe hystérie a stresu, sa u nás môžu zastaviť na kávu a v pokoji si prezrieť katalógy s ponukami od našich dodávateľov. Uvidíme, či sa nakoniec rozhodnete pre klasické tričko, alebo niečo „pikantnejšie“ a my si v našej tipovacej súťaži zaškrtneme kolónku „tričkofil odvážny“ alebo „tričkomil plachý“.
Samozrejme, priniesť môžete aj vlastný materiál, ktorý potlačíme. Dajte si však pozor – nie vždy je kvalita potlače kompatibilná s kvalitou trička! To sa už však spolu dohodneme na mieste.
Aké druhy potlače robíme?
Sieťotlač
Najpoužívanejší typ potlače je sieťotlač priamo na tričko. Na jednej strane sa vyznačuje kvalitou, rýchlosťou a presnosťou, na strane druhej je však náročnejšia na kvalitné dáta a relatívnu náročnosť tlačových príprav.
Ak teda chcete takto potlačených tričiek napríklad desať, rovno prestaňte čítať. Sieťotlač sa totiž oplatí v momente, keď máte jednoduchší farebný motív (1-5 farieb), kvôli príprave tzv. tlačových sitiek. Kvôli pred tlačovej príprave a nákladmi s ňou spojenými je pri sieťotlači začína minimálny odber od 25 kusov tričiek, inak sa to neoplatí ani vám, ani nám.
Nažehlovacie fólie
Ako už názov vypovedá, potlač je tvorená nažehlením špeciálnej fólie, na ktorej je natlačený obrázok či logo, priamo na textíliu. Pôvodné farby obrázku sa reprodukujú tak, že sa na záver potlač prežehlí cez špeciálny žehliaci papier.
Iným druhom fólie vám zabezpečíme potlač jednofarebného obrázku, či loga. Potlač s týmto druhom fólie je zo špeciálnej gumoviny, takže je elastická a teda i viac odolná. Procesom náročnejším na realizáciu je viacfarebné logo, či obrázok, ale ani tomu sa nebránime. V takomto prípade sa každá farba vyrezáva a nažehľuje zvlášť.
Štandardne sa využívajú 2 až 3 farby, pri ich väčšom počte sa už, práve kvôli výrobnému procesu, dá dobrý výsledok predpokladať len ťažko. V oboch prípadoch sa textílie dajú bežne prať na 30 stupňov Celzia.
Len upozorňujeme, že túto formu potlače využívame najčastejšie na tričká určené na rôzne rozlúčky so slobodou, detské tábory, stužkové, narodeninové oslavy a špeciálne akcie pre členov rôznych tímov (nápisy ako SBS, organizátor, crew atď.).
Vo všeobecnosti odporúčame zamerať sa na kvalitu – vyberať tričká z kvalitnejšej bavlny, ktoré skutočne niečo vydržia. Na firemnej potlači sa neoplatí šetriť, ak je vybraná dobrá textília, ktorá je príjemná na nosenie, v primeraných farbách s decentným logom, vaše firemné tričká budú zamestnanci možno využívať aj vo svojom voľnom čase a tak nepriamo (ale hrdo) prezentovať vašu spoločnosť.