6 tipov, ktoré vám pomôžu vytvoriť perfektnú titulnú fotku na najväčšej sociálnej sieti
Aktualizované: 28. júna 2018 • Publikované: 28. júna 2018
Frissítve: 28. júna 2018 • Közzétéve: 28. júna 2018
Takmer každá spoločnosť, firma alebo jednotlivec dnes už vlastní Facebook účet, alebo profil. Firmy ho využívajú najmä na reklamné a predajné účely. Facebook je vynikajúca platforma aj na budovanie brandingu a užšieho vzťahu so zákazníkmi. Za relatívne malé investície dokážete na Facebooku vyprodukovať veľmi dobré výsledky. Zamerajte sa na kvalitné obrázky s nápadom, zábavný, informačný či edukatívny obsah a máte vyhraté. V našom dnešnom článku vám prezradíme pár tipov, ako si vytvoriť atraktívnu titulnú foto, na ktorú budú užívatelia so záujmom klikať.
1. Rozmery a špecifikácia obrázka
Ako prvú vec si zistite, aký je presný rozmer titulnej fotografie. Nie je nič horšie, ako keď na cover/titulnú foto nahráte obrázok, ktorý rozmerovo nesadne do vymedzeného priestoru. Obvykle je obrázok buď rozmazaný, alebo nevhodne orezaný a chýbajú mu nejaké časti. Požadovaná veľkosť fotografie je: 851 pixelov šírka x 315 pixelov výška. Fotografie nahrávajte v čo najmenších rozmeroch (100 kb), ale dávajte si pozor, aby ste rapídne neznížili kvalitu a ostrosť obrázka. Požadovaný formát je JPG, vo farebnom profile RGB.
2. Výber vhodnej fotografie
Facebook je ešte stále vizuálna sociálna sieť, preto je dôležité, aby ste si vyberali fotografie, ktoré zaujmú hneď na prvý pohľad. Snažte sa využívať ilustrácie a grafiku v najvyššej možnej kvalite. Vyberajte obrázky, ktoré reprezentujú vašu spoločnosť a filozofiu vašej značky.
3. Branding
Dbajte na to, aby sa vaša facebooková titulka zhodovala s vizuálnou a grafickou podobou vašej značky. Používajte identické farby, tvary a rovnaké typy písma ako v ostatných propagačných materiáloch. Profilová i titulná fotografia by mali vzájomne korešpondovať a niesť sa v rovnakom vizuálnom štýle. Niekedy ich môžete graficky prepojiť, alebo sa naopak viac “pohrať” a vytvoriť medzi nimi nápaditý kontrast.
4. Video
Titulný obrázok nemusí byť len statickou fotografiou. Facebook nedávno povolil aj nahrávanie krátkych videí do vašej cover / titulnej fotografie. Videá vzbudzujú všeobecne väčšiu pozornosť a pôsobia profesionálnejšie. Video, ktoré chcete nahrať namiesto titulnej fotografie však musí spĺňať nasledovné podmienky: 820 pixelov šírku a 462 pixelov výšku. Jeho trvanie musí byť od 20 do 90 sekúnd. Ak vaše video nebude vyhovovať stanoveným pravidlám, Facebook vám ho nedovolí nahrať.
5. Textácia
Pri vytváraní vašej titulnej fotografie si dajte záležať na výbere optimálneho textu. Dbajte nielen na jeho obsah, ale aj rozmiestnenie. Text sa obvykle umiestňuje do stredu, aby bol dobre viditeľný aj na smartfónoch. Hlavnou podmienkou je skratkovitosť, dobrá čitateľnosť a pointa textu. Používajte čo najmenej slov, dodržujte jednotný typ písma a veľkosti. Zamerajte sa na kľúčové slová a snažte sa o typ písma, ktorý priťahuje pozornosť, no zároveň nepôsobí rušivým dojmom.
6. Jednoduchosť je základ
Grafiku titulnej fotografie si zbytočne nekomplikujte. Snažte sa o čo najčistejší vizuál, vyhnite sa zložitým obrazcom a členitým prvkom. Väčšina ľudí si vašu FB stránku bude prezerať na mobilnom telefóne, takže budú potrebovať čo najjednoduchšie obrazce s minimom textu, ktorý je pre nich dobre čitateľný.