Ako vyzerá dobre pripravená grafika na billboard?
Aktualizované: 30. júna 2021 • Publikované: 30. júna 2021
Frissítve: 30. júna 2021 • Közzétéve: 30. júna 2021
Už dávno skončila doba, kedy sa na reklamných materiáloch objavovali stohy textov a údajov. Mylná predstava väčšiny podnikateľov, pochádzajúca ešte z ranných 90. rokov, že keď sa na leták či billboard doslova “nenapchajú” všetky informácie od otváracej doby, množstva zliav až po neprehľadné headliny a výkriky typu „bombastická zľava!“, „novinka!“ či „limitovaná ponuka!“, potenciálni zákazníci im utečú. Pričom neprehľadná grafika je práve to, čo odradí konzumentov a nepritiahne pozornosť na vašu reklamu. V dnešnom článku vám ukážeme, ako by mal vyzerať úspešný vizuál, ktorý vám privedie nových zákazníkov.
Zlá grafika… vás vyjde veľmi draho
A viete prečo? Lebo ste chceli ušetriť na nesprávnom mieste. Na propagačné materiály, ktoré váš biznis reprezentujú minimálne pred celou republikou (ak ste online, tak aj časťou sveta), totiž zásadne najímame profesionálov. Aby ste neskončili napríklad takto:
- pochmúrny vizuál, ktorý nielenže nezaujme na prvý pohľad, ale budete radi, ak si ho vôbec niekto všimne
- rôzne druhy písma, ktoré sú absolútne nečitateľné, nezarovnané a neestetické
- nízka kvalita obrázka, čo vypovedá o nelichotivom šetrení na profesionálnom vizuále
- veľa nesúrodého a neusporiadaného textu
- vizuál nie je koherentný, nie je na ňom dodržaná žiadna symetria, zákonitosti, farebný súlad
- kontaktné údaje sú nečitateľné, nič dôležité sa človek pri pohľade naň nedozvie
…asi už nemusíme pokračovať, však? Radšej vám rovno ukážeme, ako bude vyzerať lacná grafika od amatéra:
ZADANIE: Škôlka otvára nové priestory v bratislavskej Vrakuni. Klient poslal texty a priložil obrázok, ktorý má slúžiť ako predloha.
Grafik (amatér) ešte nedokáže vytvárať samostatnú grafiku, takže len zoberie poslaný obrázok a bez úprav (maximálne cez neho pretiahne zopár filtrov) na neho prekopíruje texty. Hotovo! Eeeeeehm… Dovolíme si malú poznámku – v priemere trvá šoférom 1 maximálne 2 sekundy, ktoré venujú pohľadu na billboardy pri cestách. Za takto extrémne krátku dobu musí byť vizuál schopný povedať všetko potrebné tak, aby si to recipient zapamätal. Ak sa na ňom objaví množstvo neprehľadného a nečitateľného textu, automaticky ľudský mozog vypína sústredenie a pozornosť. Neprejde ním nič.
Ako teda postupovať ďalej?
„Maximálna jednoduchosť, prehľadnosť a čitateľnosť. A čo najmenej textu. To je recept na úspešnú billboardovú reklamu“
Kvalita obrázka a grafiky je kľúčom k úspechu
Skúsme kompletne vymeniť obrázok, najlepšie ho bude, samozrejme, prekresliť nanovo a vytvoriť moderný a svieži vizuál. Voilá!
Už je to omnoho lepšie, však? Stále je tu však obrovské množstvo textu, ktoré nikto nestihne prečítať. Potrebujeme sa dostať do podvedomia a zaujať. To je prvoradý cieľ každého billboardu. Dodatočné informácie si už potenciálni klienti dohľadajú sami. Na to vymysleli sociálne siete a internet.
Nielenže vizuál roztomilo doplnil hlavné posolstvo, ale ihneď pri pohľade na billboard je každému jasné, že ide o deti. Grafik zvolil vhodný oblý a hravý typ písma, ktoré skvelo vystihuje celkový štýl vizuálu.
V dolnej časti je nutné vyčistiť priestor – telefónne číslo si nikto nestihne ani všimnúť, ani zapísať, to isté platí aj pre e-mail. Na billboard stačí dostatočne veľkými písmenami umiestniť vašu webovú stránku. A taktiež vyhodiť dlhé vety. Verte nám, nikto ich čítať nebude. Preto sa namiesto toho zväčšil priestor na maximálne zvýraznenie mena škôlky, čo je v tomto prípade najdôležitejší údaj. Ideálny billboard by teda v tomto prípade mal vyzerať nasledovne:
NÁŠ TIP
Ľudia si omnoho rýchlejšie zapamätajú symboly a logá. Takže sa ich nebojte na billboardy umiestniť. Ale citlivo a nič nepreháňať! Jedno výrazné logo stačí!