6 overených tipov ako zvýšiť predaje na eshope
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 8. marca 2017
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 8. marca 2017
Marek Kevežda už niekoľko rokov úspešne vedie svoj eshop odrazajsa.sk, špecializovaný na predaj detských odrážadiel. Zároveň pôsobí v našej reklamnej agentúre na pozícii projektového manažéra. Na Facebooku sa mu podarilo pomocou pravidelných súťaží “nazbierať“ skoro 10 000 aktívnych nasledovateľov. Preto sme ho požiadali o pár užitočných tipov pre majiteľov eshopov, ako lepšie “nakopnúť” svoj online biznis.
“E-shop je beh na dlhé trate. Neočakávajte zisky hneď druhý deň,” tvrdí Marek, ktorý sa na svoj eshop www.odrazajsa.sk snaží pravidelne implementovať novinky a inovácie. Jeho cieľom je zákazníkom maximálne uľahčiť pohyb a celkový nákupný proces na svojom eshope. Pri svojej práci s online biznisom dodržuje pár pravidiel, ktoré mu priniesli aj slušné predaje.
-
Dobre zvážte, do čoho idete
Eshop je biznis a seriózne podnikanie. Je to beh na dlhé trate. Vyžaduje veľa času, obetavosti a driny. Neočakávajte veľké zisky hneď na druhý deň. Ani o mesiac. Potrvá nejaký čas, kým sa zákazníci oboznámia s vašou internetovou predajňou, vybudujú si dôveru a začnú vaše produkty nakupovať.
-
Vždy majte pripravený tovar na sklade
Neklamte svojich zákazníkov o skladových zásobách. Nepredávajte tovar, pri ktorom nedokážete na 100 % zaručiť jeho včasné dodanie. V prípade, že si zákazník objedná tovar a vy ho neviete doručiť, automaticky „získate“ človeka, ktorý už na vašom eshope nikdy nenakúpi. Nehovoriac o negatívnej skúsenosti, s ktorou sa určite rád podelí aj s okolím. Tovar, ktorý máte skladom, musíte byť schopný vyexpedovať najneskôr nasledujúci pracovný deň po jeho objednaní.
Výhody tovaru na sklade: okamžitá expedícia, rýchle dodanie = spokojný zákazník.
Nevýhody tovaru na sklade: finančné prostriedky v skladových zásobách.
-
Kvalitný zákaznícky servis a rýchle vybavenie reklamácie
Najlepšou reklamou je vždy spokojný zákazník, ktorý bude vaše produkty odporúčať ďalej. Na otázky zákazníkov sa snažte reagovať vždy v čo najkratšom čase. Snažte sa odpovedať vždy čo najobsiahlejšie, ale pozor, menej je niekedy viac. Reklamácie vybavujte okamžite.
Výhody: uistíte zákazníka, že ste v danej oblasti odborník, staráte sa o svojich zákazníkov.
-
Kvalitný marketing
Založenie internetovej predajne je prvým krokom. O vašom novom eshope však zatiaľ nikto nevie. Potrebujete sa dostať do povedomia zákazníkov. Potrebujete propagáciu, sociálne siete a kvalitný marketingový plán.
Výhody: rýchlejšie sa dostanete do povedomia zákazníkov.
Nevýhody: reklama nikdy nie je zdarma.
-
Správna SEO optimalizácia
Dostať sa na prvé pozície vo vyhľadávačoch je možné kvalitnou SEO optimalizáciou. Zákazníci vás pomocou SEO dokážu nájsť podstatne ľahšie a častejšie. A naviac sa jedná o kliky, za ktoré neplatíte, na rozdiel od klasických PPC reklám.
Výhody: prekliky na váš eshop zdarma, vyšší počet objednávok.
-
Popis produktov
Dajte si záležať na popise každého jedného produktu. Je nutné si naň vynahradiť potrebný čas. Kvalitným popisom produktu získa zákazník všetky potrebné informácie a nezačne blúdiť po konkurenčných eshopoch.
Výhody: udržíte zákazníka na eshope, vyššia pravdepodobnosť nákupu.