Akú hodnotu majú “lajky” na Facebooku v roku 2020?
Aktualizované: 7. októbra 2020 • Publikované: 7. októbra 2020
Frissítve: 7. októbra 2020 • Közzétéve: 7. októbra 2020
Ak ste podnikateľ, ktorý ide s dobou, tak vám funkciu a účinnosť Facebooku asi nemusíme siahodlho vysvetľovať. Ak ho používate už nejaký ten rok, určite ste si všimli jednu vec, ktorá je vždy istá – že nič nie je isté. Na tomto “ihrisku” totiž pravidlá neurčujeme my. Ako používateľom nám neostáva, bohužiaľ, nič iné, len sa neustále prispôsobovať. V roku 2020 toto tvrdenie znamená, že hodnota lajkov, ako sme ich poznali doteraz, totálne klesla na svojej cene. Množstvo “likes” už dávno nie je ukazovateľom úspešnosti vašej reklamnej kampane. V našom novom článku sa dozviete, prečo by ste sa mali viac sústrediť na kvalitu než na kvantitu.
LIKE je mŕtvy
Ak ste v starých dobrých časoch (či v posledných pár rokoch) uverejnili na svojej facebookovej stránke súkromný alebo firemný obsah, zaručene sa dostal k vašim fanúšikom. Videli ho, lajkovali a zdieľali. Nakoľko vzniká stále viac a viac contentu, ktorý by sa v hlavnom feede (News Feed) objavoval v neudržateľnom množstve, rozhodli sa Zuckerbergerovci vstúpiť do hry a nastaviť nové pravidlá. Inovovali. Tým však drasticky klesol organický dosah a viditeľnosť príspevkov.
Ak chcete v súčasnosti dosiahnuť nejaké slušné čísla, je nevyhnutné, aby ste svoje posty pravidelne sponzorovali a platili im reklamu. Samozrejme, všetko prebieha v prospech používateľov. Haha, to určite! Nezabúdajme, že Facebook je predovšetkým biznis a firma, ktorá má na trhu hodnotu 746 miliárd dolárov.
Like vs. Like
Mali by sme rozlišovať medzi počtom sledovateľov nášho Facebooku a počtom lajkov na jednotlivých príspevkoch. Ak má facebookový profil viac ako 1 000 fanúšikov, budí okamžite viac dôvery a pozitívny kredit. Takáto je primárna funkcia lajkov v súčasnosti – tvoria dobrý dojem a goodwill firmy. Pri príspevkoch je význam interakcií úplne odlišný.
Nové trendy
V tomto neustále sa meniacom systéme sa stal ľudský faktor mimoriadne dôležitým. Je oveľa prínosnejšie, aby naše príspevky boli v prvom rade zaujímavé pre ľudí a prípadne vyvolali nejakú reakciu: komentáre, zdieľania. Namiesto množstva je to predovšetkým kvalita, ktorá tvorí tú pravú hodnotu. Ale pozor! Bez platených facebookových reklám sa môže stať, že sa naše príspevky dostanú iba k veľmi málo ľuďom, aj keď sú úplne v poriadku. Aby sme mohli zbierať reakcie, musíme podporiť viditeľnosť nášho obsahu.
Čo to znamená v praxi?
Jednoducho povedané, zabudnite na kvantitatívne myslenie a staré metódy, pomocou ktorých bolo možné pomerne lacným spôsobom alebo dokonca zadarmo preraziť na Facebooku. Ak chcete upútať pozornosť, musíte tvoriť aj kampane, reklamy i sponzorované príspevky. Okrem toho, s prihliadnutím na vyššie uvedené, by ste mali produkovať obsah, ktorý bude zaujímavý a atraktívny pre vašu cieľovú skupinu. Z nej postupne môžu vzniknúť vaši zákazníci. Aj keď sú príspevky s mačiatkami a šteniatkami ešte stále veľmi populárne, firemná facebooková stránka potrebuje obsah, ktorý bude reflektovať špecifiká vášho biznisu.
Ak ste vytvorili kreatívny príspevok, nezabudnite do neho investovať aspoň minimálnu čiastku. Určite sa vám to v dlhodobom horizonte vyplatí.