26 originálnych a vtipných billboardov, ktoré musíte vidieť
Aktualizované: 7. marca 2018 • Publikované: 7. marca 2018
Frissítve: 7. marca 2018 • Közzétéve: 7. marca 2018
Prvý dojem je vždy najdôležitejší… Toto pravidlo platí takmer vo všetkých situáciach v živote. Môžete ním veľa získať, ale i pokaziť. Rovnaké pravidlo platí aj pri reklame: buď zaujmete ľudí za pár sekúnd, alebo druhú šancu už nedostanete. Či už fungujete offline či online, prvý dojem z reklamy je z hľadiska užívateľa smerodatný. Ako sa množstvo komunikačných a informačných prostriedkov neustále rozširuje, skracuje sa naopak dĺžka našej vedomej pozornosti, ktorú sme schopní jendnotlivým vnemom okolo nás venovať. Aby ste dokázali zachytiť pozornosť vašich potenciálnych zákazníkov, je nutné pracovať s témami, ktoré sú netradičné, vtipné, šokujúce, virálne alebo také, ktoré prinútia ľudí pozrieť sa na váš vizuál aspoň dvakrát. V našom novom článku vám predstavíme tie najzaujímavejšie billboardové kampane z celého sveta. Nechajte sa inšpirovať!
Reklamný trh je čoraz viac presýtený a firmy, predávajúce produkty alebo služby, sa musia naučiť objavovať nové propagačné koncepty, formy a cesty k zákazníkom. Investície do reklamy, najmä do tej vonkajšej, sú nákladné a preto je efektívne, ak sa na kampaň dobre pripravíte.
Vniesť do vizuálov vtip a humor je jedna z najlepších možností, ako zaujať v mori nevýrazných reklám. Humor je téma, na ktorú ľudia v dnešnom uponáhľanom svete ešte stále reagujú a nechajú sa ňou ľahko strhnúť, lebo je nenáročná a pozitívne vplýva na ich emócie. Vybrali sme pre vás zopár skutočne odvážnych outdoor kampaní, ktoré rezonovali nielen v mysliach ľudí, ale boli vysoko cenené aj odborníkmi z reklamnej branže.
Toto je dostatočný dôkaz o tom, že aj pútače na reštaurácie môžu byť extrémne nápadné a vtipné.
Coca Cola už roky patrí k špičke reklamného biznisu. Nie, ten rebrík tam nie je náhodou. Slúži nato, aby ste si po ňom mohli vyliezť a osviežiť sa. 3D reklama v praxi ako vyšitá.
Známa doručovacia firma DHL so svojím labyrintom, v ktorom sa vždy „vysomária“ a nájdu toho správneho prijímateľa zásielky.
Prepojiť reálne prvky z prostredia s kreatívnom vizuálom je vždy garantovaný úspech.
Potrebujete oholiť? Čo pritiahne väčšiu pozornosť ako obria žiletka, ktorá práve pokosila trávnik?
Mimoriadne podarený billboard na vlasovú kozmetiku s nápaditou perforáciou, v ktorej sa odráža krása prírodného neba. Vizuál posilňuje posolstvo značky, ktorá vyrába produkty len na prírodnej báze. Poráža všetky klišé, na ktoré sme zvyknutí v reklamách pre ženy. Bravo!
CNN v dramatickom prevedení, ktoré dokonalne vystihuje atmosféru a branding tejto známej spravodajskej TV stanice.
Billboard, ktorý roní krokodílie slzy…. V skutočnosti je to vizuál na filmový festival.
Billboardy narušujúce klasický 2D náhľad sú mimoriadne obľúbené. Vyčnievajúce prvky dodávajú vizuálu neobvyklú plastickosť a hĺbku, ktorú nejde prehliadnuť.
Drsný, ale veľmi účinný plagát upozorňujúci na nebezpečie rýchlej jazdy počas dažďa a mokrej vozovky. Niekedy je terapia šokom tým najlepším pútačom…
Predbiehať sa neoplatí. Dokonca ani na billboarde. Mohli by ste skončiť obdobne – na šrot.
Žltá izolepa sa vždy hodí, no nie? Aj na nalepenie mega billboardu, ktorý nemôže byť lepšou reklamou. Produktovka na jednotku!
Ďalší príklad trochu extrémnejšej formy outdoorovej reklamy na nemecké žiletky značky Martor Solingen, ktoré rozrežú ozaj všetko…
Hodili by ste si kôš? Na tento by ste sotva dosiahli, ale ako reklama funguje dokonale: čistý vizuál a jasná komunikačná stratégia. Čo potrebujete viac?
Je viac než samozrejmé, že ak propagujete šetrenie energie, dáte si vysvietiť len štvrtinku vášho billboardu. Geniálne!
Reklama na silné a zdravé zuby môže vyzerať aj takto šialene, no určite si ju všimnete!
Dnes už kultová reklama na autíčko MINI využila 3D model, fingujúci autodráhu. Jedna z najúspešnejších billboardových kampaní na svete…
Playstation v megazväčšení, ktorý je megacool, mega virálny a dokázal originálne využiť potenciál okolitého prostredia.
Rozkvitnutý jarný Adidas v netradičnom záhradkárskom poňatí, ktorý však dokonale napĺňa branding a púta pozornosť.
Uuuups, reklama na fitko s vtipnou inštaláciou, ktorá nepotrebuje viac slov… Príjemná zmena po všetkých tých dokonalých svalnatých chlapcoch a dievčatách, ktorí sa len usmievajú a ponúkajú vám vernostnú kartičku do fitka.
IKEA sa v zaujímavých formátoch v reklame priam vyžíva a vždy jej to vychádza. Inovatívny prístup sa stal hlavnou charakteristikou tejto celosvetovo známej a veľmi obľúbenej značky.
„Využívame len to, čo potrebujeme“ hlása slogan na billboarde / nebillboarde, ktorého holá konštrukcia len dokresľuje hlavnú myšlienku značky.
Má niekto chuť na drink? Ďalší príklad toho, ako jednoducho sa dá vytvoriť originálny vizuál, ak sa nebojíte byť kreatívny a vystúpiť z davu.
Potrebujete nápaditý billboard alebo inú formu vonkajšej reklamy?
Radi vám navrhneme riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu úspech. Máme dlhoročné skúsenosti nielen s ich tvorbou, ale aj s ich spoľahlivou inštaláciou.