Chceme tlačiť, kedy to bude hotové? Čas, ktorý je potrebný na realizáciu…
Aktualizované: 25. septembra 2019 • Publikované: 25. septembra 2019
Frissítve: 25. septembra 2019 • Közzétéve: 25. septembra 2019
Nasledujúci článok môže byť užitočný pre všetkých, ktorí sa chcú včas dostať k svojim vytlačeným letákom, vizitkám, katalógom a ďalším printovým promo materiálom. Bohužiaľ, bežne sa stáva, že klient nás síce súri s tlačou, ale nedodá nám vôbec žiadnu grafiku, texty, ba ani hlavnú myšlienku. Dnes vám prezradíme stručný manuál, ktorý vám pomôže získať vašu vytúženú printovú reklamu čo najrýchlejšie. Pozrite sa s nami, čo všetko predchádza tomu, kým sa čerstvo vytlačené materiály dostanú do vašich rúk.
Mám nápad!
Bez základných informácií sa nepohneme. V prvom rade potrebujeme aj ladiacu vizuálnu podobu printovej reklamy. Každá firma ponúka nejaké iné produkty či služby, preto je pre zahájenie prác nevyhnutné, aby sme dostali aspoň zopár najdôležitejších údajov, hoci aj spísaných v stručných bodoch. Dôrazne varujeme pred výrokom: “nechám to na vás, veď vy sa v tom už vyznáte lepšie…”. Nie, my sa vyznáme v tom, aby sme vám vytvorili pútavú reklamu a prípadne texty, ale nevieme, aká je filozofia vašej spoločnosti, aké produkty a služby ponúkate, čím chcete zaujať, čím vynikáte voči vašej konkurencii a čo chcete vlastne tým letákom vašim potenciálnym zákazníkom povedať. Už sme sa totiž poučili – po vyhotovení prvého návrhu “podľa našich predstáv”, to vôbec nebolo podľa klientových predstáv… Takže v rámci úspory enormného množstva času a peňazí potrebujeme hneď na začiatku objednávky mať poruke základné informácie, ktoré sa budú následne komunikovať, rozvíjať, vylepšovať a rozpisovať.
Základné informácie, ktoré sa dajú použiť na textáciu
Ok, máte nejakú myšlienku, ktorá by sa mala objaviť na vašom reklamnom letáku, dokonca ich je aj viac. Ako z toho však vytvoriť profesionálny a zaujímavý text hodný tlače? Riešenie je jednoduché: budete potrebovať špecialistu – textára – copywritera. Tu je mimoriadne dôležité povedať jedno – copywriter je človek, ktorého úlohou je napísať kvalitný text – z materiálov, ktoré mu boli dodané. Pri rozsiahlejších projektoch a katalógoch si copywriter musí prečítať dostupné odborné zdroje, aby sa dostal do témy, používal vhodné odborné výrazy, pochopil štýl a tón, ktorými si spoločnosť želá komunikovať. Tieto procesy vyžadujú dostatok času. Ak chcete mať kvalitný content, musíte počítať minimálne s jedným týždňom na jeho prípravu a tvorbu.
Hotové texty a idea pre vyhotovenie grafiky
Predstavme si, že sme vlastnými silami, alebo pomocou copywritera vytvorili pekné texty na váš reklamný leták, takže to najdôležitejšie je hotové. Čo bude ďalej? V tomto bode už môžeme začať grafické práce. Keďže hovoríme o kreatívnej činnosti, časovo ju ohraničiť je niekedy ťažké. Taktiež záleží na tom, či sa má navrhnúť vizitka alebo viacstránkový katalóg. Musíte počítať s tým, že aj najjednoduchší promo materiál zaberie minimálne 2 až 3 pracovné dni, pri komplexnejších projektoch dokonca môžeme hovoriť o týždňoch či mesiacoch. Už len keď si uvedomíme, koľko času zaberie príprava obsahu na materiály, musíte počítať s predstihom aspoň jeden týždeň.
Zrodila sa grafika pripravená na print, poďme do výroby!
Čas potrebný na samotnú produkciu vymedzujú dva dôležité atribúty: požadovaný počet a typ výrobnej technológie. Uveďme si zopár príkladov:
Vizitky | 2-5 pracovných dní |
Letáky | 2-5 pracovných dní |
Plagáty | 2-5 pracovných dní |
Samolepky | 2-5 pracovných dní |
Katalógy | 4-7 pracovných dní |
Reklamné plachty | 4-7 pracovných dní |
Špeciálne požiadavky | podľa dohody |
Doprava
Nesmieme zabudnúť ani na to, že vytlačené materiály je nutné nejakým spôsobom dopraviť na požadované miesto. Aj s najlepšou prepravnou spoločnosťou musíme počítať najmenej s 1 až 2 pracovnými dňami.
Na základe vyššie uvedeného je viac než jasné, že na vyhotovenie kvalitných reklamných materiálov je nutný dostatok času. Pripravme si všetky požadované veci včas a budete spokojní nielen vy, ale aj váš dodávateľ. Ak sme donútení okolnosťami pracovať pod vražednými deadlinami, odrazí sa to nielen na samotnom výstupe tlače, ale služba sa aj výrazne predraží, nakoľko musí byť vyrobená expresne. A práca pod tlakom a zbytočným časovým napätím prináša aj vyššie riziko chýb či prípadných nehôd pri tlači.