Chcete si objednať darčekové predmety pre svojich klientov?
Aktualizované: 18. septembra 2019 • Publikované: 18. septembra 2019
Frissítve: 18. septembra 2019 • Közzétéve: 18. septembra 2019
Takmer každá firma raz dospeje do toho bodu, kedy začne premýšľať o tom, ako by mohla vyjadriť vďačnosť všetkým svojim klientom a obchodným partnerom, ktorí ju podporovali a pomáhali na ceste za úspechom. Najvhodnejšou príležitosťou na obdarovávanie sú, samozrejme, Vianoce. Keďže aj my sme počas celého roka v jednom kole, makáme a darčeky nás napadnú až vo chvíli, keď v rukách držíme prvý vianočný pozdrav od nejakého nášho milého klienta…
Niekoľkí z vás si určite pomyslia: “preboha, veď je len september, čo tu blbnú s Vianocami”? Áno, zdá sa, že na všetko je ešte čas, ale opak je pravdou… Presne teraz je tá správna doba, prekvapivo, o pár týždňov už bude neskoro. Z každej strany budete počuť len – nie, produkty sú už, bohužiaľ, vypredané, máme plné kapacity a podobne. Prečo sa toto deje? V nasledujúcich bodoch vám objasníme, prečo je vždy lepšie začať riešiť darčeky pre klientov už koncom augusta.
Skladové zásoby
Asi vám neprezradíme žiadne tajomstvo, keď vám povieme, že väčšina reklamných predmetov sa nevyrába v reklamných agentúrach, kde si ich objednávate, ale niekde veeeeľmi ďaleko v zahraničí. Odtiaľ prichádza tovar v kontajneroch v určitých časových úsekoch a ukladá sa v európskych skladoch, z ktorých sa prerozdeľuje do tých slovenských (v tých lepších prípadoch, väčšinou sa tovar dostane najďalej do Prahy). Takto sa k nim dostane aj reklamná agentúra, od ktorej ste si darčekové predmety objednali. Samozrejme, vo vianočnom období sa tieto objednávky zmnohonásobia, takže sa môže stať, že z kalendárov na budúci rok ostane v októbri už len polovica. Akonáhle sa vyprázdnia slovenské sklady, je možné si objednať ešte z tých európskych, ale strata času, ktorá sa vytvorí čakaním na tovar, sa dá počítať aj na niekoľko týždňov. Teraz už asi začínate chápať, prečo je tak dôležité, začať objednávať vianočné darčeky pre klientov dostatočne včas.
Logo
Nastupuje druhá časť problému: aké darčeky podarovať, aby sme zanechali ten správny dojem na dostatočne dlhé obdobie? Nedá sa svietiť, obchod je obchod. Našťastie, existuje veľmi vďačné riešenie – aplikácia loga priamo na reklamné predmety. Praktické, však? Vždy keď obchodný partner vezme darček do ruky, spomenie si na nás, kedykoľvek bude potrebovať niečo z našich služieb. Umiestnenie loga by malo byť strategické, nie prvoplánové. Vyhnime sa agresívnemu brandingu, zvoľme decentné a elegantné riešenie, ktoré nebude vtieravé. Najlepšie je sa spoľahnúť na šikovného grafika, ktorý vyberie najvhodnejšie miesto, veľkosť i farebnosť loga. Na to však potrebuje dostatok času. Aj keď nehovoríme priamo o niekoľkých týždňoch, ale je nutné vziať do úvahy aj túto dôležitú skutočnosť.
Výroba
Len čo máme k dispozícii darčeky i grafické návrhy loga, môžeme pristúpiť k samotnej výrobe. Do technológií sa teraz zbytočne zamotávať nebudeme, ale jedno vám povieme. Ak prvý decembrový týždeň kontaktujete reklamnú agentúru s požiadavkou na darčekové predmety, pravdepodobne dostanete jednu z nasledujúcich odpovedí: 1. sľúbia vám, že do Vianoc vám ich pošlú, ale stretnete sa s nimi tak najskôr začiatkom Nového roka, alebo 2. niečo robia veľmi zle či začínajú s biznisom, keď majú kapacity na to, aby vám vyhoveli a stihli vražedný deadline ešte pred Vianocami. Predvianočné obdobie je jeden veľký zhon na všetkých frontách, preto sa nečudujte, keď vás všade začnú pomaličky odmietať. Dokonca aj prepravné a doručovacie spoločnosti. Preto si začnite všetko zariaďovať ihneď po prázdninách. Istota je istota.
Doručenie
S týmto krokom snáď nikto nikdy nepočíta. Všetko máte pripravené, už len dostať darčeky k vybraným obdarovaným. V tomto okamihu prídete na to, že ich potrebujete ešte označiť nálepkami, adresami a zohnať niekoho, kto ich spoľahlivo doručí príjemcom.
Poučenie z tohto článku? Každopádne začnite riešiť objednávanie darčekových predmetov čo najskôr, aby ste neprišli o tie najlepšie možnosti. Ak by ste sa predsa len dostali do úzkych, je lepšie poslať pekný pozdrav, ako nejakú zbytočnosť, ktorú ste narýchlo niekde nakúpili.