Čo je PMM a ako môže pomôcť vášmu biznisu
Aktualizované: 16. januára 2019 • Publikované: 12. septembra 2018
Frissítve: 16. januára 2019 • Közzétéve: 12. septembra 2018
O službe Personalized Message Marketing sme už písali v našom predošlom článku “Prečo by mali aj menšie biznisy inzerovať na sociálnych sieťach?” . Práve v ňom sme vám sľúbili, že si túto formu online reklamy v budúcnosti určite bližšie rozoberieme. PMM je na vzostupe a niet sa čo diviť – na základe nedávnych prieskumov je veľmi pozitívne vnímaný užívateľmi aplikácií VIBER, WhatsApp a TELEGRAM. Predstavuje ideálny neinvazívny komunikačný kanál na prezentáciu vašej ponuky v B2C oblasti, tj. priamo k zákazníkom.
Personalized Message Marketing (PMM) je postavený na mobilných aplikáciách. Inzercia sa doručuje vo forme správy – SMS – ako obrázok alebo video s krátkym textom a prelinkovaním na ľubovoľný webový obsah. Správy užívateľov neobťažujú, nie sú vnímané ako spamovanie a majú perfektnú odozvu aj vďaka presnému načasovaniu.
Čo by ste mali vedieť o PMM?
• Vynikajúci komunikačný kanál pre B2C
• Vhodný pre väčšie a stredné obchodné subjekty
• Má jedinečnú úspešnosť – až 60 % príjemcov vďaka funkcii „Link Preview“ klikne na uvedenú cieľovú stránku
• Aplikácia neblokuje reklamy a má 100 % doručiteľnosť ponuky (správy)
• Dokáže odoslať až 18 000 správ za hodinu, ku ktorým sa zákazníci môžu vrátiť aj na inom zariadení
• Dokáže vyselektovať špecifickú cieľovú skupinu koncových zákazníkov na smartfónoch, tabletoch a PC
• Zacielenie je možné s konkretizáciou na kraje, okresy či pohlavie
• Kampaň môžete načasovať len na určité hodiny
• Jediná aplikácia, ktorá umožňuje posielať GIF animácie
• Máte možnosť okamžite merať výsledky a efektivitu kampane cez GOOGLE ANALYTICS, Bitly, TinyURL, ly.
Prečo je PMM úspešný?
Predovšetkým ide o neopozeraný reklamný formát, ktorý ešte nevyužívajú firmy masovo, preto je miera prekliku veľmi vysoká v porovnaní s ostatnými online reklamami. Štatistiky vykazujú až 60% mieru CTR po otvorení a prekliku na web!
Na základe prieskumov je PMM schopné osloviť až 18 000 potenciálnych zákazníkov za jednu hodinu. Navyše, PMM zabezpečuje 100% doručiteľnosť. Užívateľ dostane od klienta tri správy (obrázok nižšie), ktoré obsahujú fotografiu/gif, text a odkaz na náhľad webstránky/podstránky. PMM je mimoriadne efektívny komunikačný prostriedok v oblasti B2C (smerom ku konečnému zákazníkovi). Na rozdiel od ťažkopádnych SMS-iek a MMS brán dokáže PMM jednoducho a ľahko zasielať krátke videá alebo gify. PMM disponuje tiež náhľadmi odkazov na weby/podstránky. Prijímatelia správ takto už na prvý pohľad vedia, akú webstránku idú otvoriť.
Koľko to stojí?
Ceny PMM sú približne rovnaké ako pri e-mailingu, či newsletterovej kampani. Môžeme ich pokojne prirovnať k cenám za preklik na Facebooku a Google. Čím viac správ pošlete, tým nižšiu cenu zaplatíte. Musíte počítať s minimálnym počtom poslaných správ, ktorý začína od 5000 ks. Na komunikačnej platforme Viber máte k dispozícii až 1 200 000 kontaktov. Ceny sa pohybujú v rozmedzí od 0,025 EUR – 0,090 EUR, závisia od nastavenia a veľkosti plánovanej kampane.