Čo je, preboha, Marketing internetových vyhľadávačov (SEM) a prečo by ste ho mali využívať vo svojom podnikaní?
Aktualizované: 17. augusta 2022 • Publikované: 17. augusta 2022
Frissítve: 17. augusta 2022 • Közzétéve: 17. augusta 2022
Ďalšia skratka, ďalší chaos… Áno, sme si vedomí, že sa toho v online marketingu deje veľa, neustále sa rapídne a hyperrýchlo rozvíja a človek niekedy nemá šancu s novými trendmi držať krok. Preto sme tu my, aby sme vám vždy priniesli tie najčerstvejšie novinky! Tak si tento článok dajte k svojej rituálnej kávičke a prečítajte si, ako môžete veľmi efektívne zvýšiť svoje zisky v podnikaní. V spleti nezrozumiteľných skratiek je veľmi ľahké sa stratiť, my vám pomôžeme nájsť ten správny smer a vybrať si online nástroje, ktoré vám prinesú skutočne hmatateľné výsledky. Kávička už rozvoniava? V tom prípade sa môžeme pustiť do predstavenia záhadnej skratky SEM a čím môže do vášho podnikania prispieť.
Urobme si najprv poriadok v jednotlivých pojmoch
Definície sú často nuda, ale potrebujeme ich pre lepšie pochopenie danej tematiky a súvislostí.
SEO (Search Engine Optimalization) = Optimalizácia pre vyhľadávače
Nebudeme vám klamať – kvalitne vypracovaná SEO optimalizácia vyžaduje predovšetkým množstvo času, nastavovania a kvalitného obsahu. Ide o zdĺhavý, ale veľmi efektívny proces, kde špecialisti analyzujú a následne aplikujú relevantné kľúčové slová, optimalizujú obrázky, pracujú s link marketingom, v spolupráci s copywriterom nasadzujú obsah a ďalší content (videá, infografiky a podobne).
Výsledky práce sa zvyčajne objavia až po 2 až 3 mesiacoch, ale stojí to za to. Veď kto by sa so svojou webovou stránkou či e-shopom nechcel umiestniť na popredných horných priečkach vo vyhľadávači Google? Zákazníci vás tak lepšie nájdu a budete neustále na očiach, čo na vaše stránky prinesie automaticky aj vyššiu návštevnosť a možnosť častejších konverzií/nákupov.
PPC (Pay-Per-Click) = Platená online reklama
Veľmi šikovne vymyslená technika – platíte len za každý preklik na vašu reklamu, ktorá presmeruje potenciálnych zákazníkov priamo na vašu webovú stránku. PPC kampane sú výhodné najmä v tom, že dovoľujú presné zacielenie, sú flexibilné, môžete ich upravovať za pochodu, dobre merateľné a výsledky vidíte takmer okamžite. Je však nutné ich nastavenie zveriť skutočných profesionálom, inak môžete finančné prostriedky vyhadzovať zbytočne z okna, ak nie sú kampane dobre nastavené a optimalizované.
SEM (Search Engine Marketing) = Marketing internetových vyhľadávačov
Táto skratka v sebe spája to najlepšie – je to vlastne efektívne spojenie oboch vyššie spomenutých nástrojov: SEM = SEO + PPC. Využíva sa predovšetkým forma platenej inzercie, vďaka ktorej sa zvýši viditeľnosť webových stránok vo výsledkoch vyhľadávača, ešte jednoduchšie – je to forma platenej návštevnosti vašej stránky.
Mám si teda zvoliť PPC reklamy alebo optimalizáciu pre vyhľadávače?
Oboje! Pozrime sa bližšie na dôvody: online marketing je úspešný len v tom prípade, ak stojí na pevných základoch. Čo to však znamená? Ak chcete dosahovať v e-commerce zisky, musíte predovšetkým vedieť, ako komunikovať s vašimi návštevníkmi tak, aby ste v nich vzbudili zvedavosť a dôveru u vás nakúpiť. Samozrejme, vysoká kvalita produktov/služieb by mala byť samozrejmosťou. Je to komplexný systém, skladačka, ktorej ak chýba niektorý dielik, jednoducho nefunguje.
Preto je dôležité, aby webová stránka spĺňala nasledovné body:
- Bezchybne a bez problémov fungovala na PC i na mobile (rýchle načítanie je základ!)
- Obsahovala relevantné texty, kvalitné a pútavé obrázky, grafiku, bola originálna a nekopírovala konkurenciu
- Perfektne optimalizovaná pre vyhľadávače
- Bezpečná so všetkými predpísanými nástrojmi (cookies, ochrana osobných údajov atď.)
Najprv musíte mať dokonale upravený web po obsahovej, vizuálnej i optimalizačnej stránke. Existuje totiž množstvo procesov, ktoré sa síce odohrávajú v pozadí, ale na úspešnosť samotnej stránky majú veľký vplyv. Len tak budú vaše PPC kampane rentabilné. V prípade Google Ads napríklad platíte viac za každé kliknutie u vašich konkurentov, ak v systéme Landingpage experience (Dojem zo vstupnej stránky) dostanete slabé hodnotenie.
Ak vytvoríme platenú reklamnú kampaň na rýchlo zbúchaný, lacný web s rozmazanými obrázkami a amatérskou grafikou, nemôžeme očakávať žiadne výsledky – všetko totiž musí kontinuálne nadväzovať a najmä mať určitý kvalitatívny štandard. Tento variant by bol vysoko nerentabilný. Na druhej strane, spoliehať sa v dnešnej dravej dobe len na organickú návštevnosť je bohapustá utópia. Do online reklamy musíte investovať pravidelne a neustále sa o ňu starať, inak vám zákazníci utečú. A to sme ešte ani nespomenuli ďalšie online nástroje, ako sú sociálne siete, ktoré by mali tiež fungovať v totálnej synergii s vašou webovou stránkou, ale o tom zase niekedy nabudúce…
Čo vám teda odporúčame?
Osvedčený recept na úspech, ktorý funguje na 100 %, bohužiaľ, neexistuje, ale čo vieme naisto – ak skombinujete pravidelnú údržbu, aktualizácie, aktívnu starostlivosť o vašu webovú stránku či e-shop s dobre nastavenými PPC kampaňami, SEO a SEM, máte priam vydláždenú cestu za úspechom a zvýšenými ziskami.