Založil som si firmu. Ako sa mám prezentovať?
Aktualizované: 2. septembra 2022 • Publikované: 28. augusta 2019
Frissítve: 2. septembra 2022 • Közzétéve: 28. augusta 2019
Predpokladáme, že ste nezačali podnikať preto, aby ste zanikli v mori dravej konkurencie. Začali ste podnikať, aby ste dosiahli svoje sny, vybudovali biznis, na ktorý budete právom pyšný a budete sa neustále posúvať vpred. Vaša firma však potrebuje tvár – osobitú, nezameniteľnú, originálnu, ktorá by vyjadrovala vašu filozofiu, hodnoty a myšlienky. Na to slúži komplexný súbor formátov, médií a nástrojov pod spoločným menom vizuálna identita (corporate identity). Ide o jedinečné a koherentné estetické vyjadrenie naprieč jednotlivými formátmi.
Čo všetko by mala zahrňovať vizuálna identita firmy? Dali sme dokopy zopár bodov, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v tom, čo budete na začiatok svojho podnikania v rámci profesionálnej prezentácie vašej firmy potrebovať.
Logo
Je prvé, čo vaši potenciálni zákazníci uvidia. A čo by si mali zapamätať. Ak je vaše firemné logo kreatívne premyslené a kvalitne navrhnuté, ľudia sa k vašej značke vrátia. Firemné logo je hlavnou tvárou celej spoločnosti. Veď predsa práve jeho zásluhou je vaša firma ľahko rozoznateľná od konkurencie. Je vskutku veľmi dôležité, aby bolo logo originálne, líšiace sa od konkurencie a malo vlastný nezameniteľný „charakter“.
Vizitka
Máte vizitku? A môžem ju vidieť? Pri každom obchodnom stretnutí či networkingu sa táto otázka objaví minimálne raz. A je trápne, keď žiadnu nemáte. Poviete si, v dnešnom svete už asi zbytočnosť. Nie! Fyzický kontakt totiž nikdy nevyjde z módy, pandémia, nepandémia, ľudia sa nikdy neprestanú stretávať osobne. Zaujímavé, klasické, elegantné, minimalistické – je jedno aké vizitky si vysnívate, vždy by ste ich u seba mali mať. S vkusnou grafickou úpravou, na kvalitnom papieri a reprezentatívne. Vizitka by mala byť profesionálna, prehľadná a jasne hovoriť o tom, kto ste a čo robíte. Vyhnite sa prekombinovaným konceptom a nesnažte sa na vizitku natlačiť množstvo informácií. Vždy k veci!
Hlavičkový papier
Vidíme, ako krútite hlavou. V roku 2022 hlavičkové papiere? A načo, keď existujú e-maily? My šetríme lesy a prírodu, nebudeme predsa zbytočne tlačiť papiere. Snobstvo! Hm… my si to nemyslíme. Ak si dáte vytlačiť menšiu sadu krásnych firemných papierov, na ktoré môžete zasielať napríklad ďakovné listy svojim verným a spoľahlivým obchodným partnerom a využívať ich aj pri iných oficiálnych príležitostiach, to svedčí len o tom, že si ľudí, s ktorými spolupracujete vážite. Je to maličkosť, ale o vás a vašej firme to napovie mnoho… Reprezentujte seba, váš biznis a vašu značku vždy na úrovni.
Firemná pečiatka
Áno, aj v dnešnej dobe má firemná pečiatka svoje opodstatnenie a je to jeden z „must-have“ podnikateľských nástrojov. Okrem toho, že ju budete potrebovať na oficiálne úradné dokumenty a písomnosti, prepožičia vám spolu s vlastnoručným podpisom oprávnený a kompetentný status.
Polep automobilov
Večná klasika, ktorá asi nikdy nepominie. Reklamné polepy áut sú tou najvďačnejšou formou reklamy – vzhľadom na obchody, čo vám vyprodukuje, je počiatočná investícia skutočne smiešna. Je to jeden z najlacnejších marketingových nástrojov – váš firemný automobil vám zároveň slúži doslova ako chodiaca reklama. Médium, za ktorého prenájom nemusíte platiť (na rozdiel od iných reklamných plôch v exteriéri). Autopolepy sú relatívne trvácne a kedykoľvek ich môžete meniť podľa potreby alebo aktuálnej ponuky. Dajte si ich však vyhotoviť len u skutočných profesionálov, aby ste zbytočne neplatili za niečo, čo sa bude o pár mesiacov z dôvodu nekvalitného polepu prerábať.
Polepy okien a výkladov
Každý kto podceňuje výzor svojho kamenného obchodu či prevádzky, do ktorej denne vstupujú jeho zákazníci, hazarduje. V dobe, kedy sa čoraz viac zosilňuje online predaj, je starostlivosť o estetiku a výzor vstupu do prevádzky kľúčovým faktorom, či sa k vám vaši zákazníci budú vracať alebo nie. Nie je to jediný faktor, ale je to dôležitá súčasť súboru faktorov, ktoré by mali synergicky fungovať pri prevádzkovaní akéhokoľvek biznisu – obchodu, baru, reštaurácie, beauty služieb… a môžeme menovať ďalej. Ak si nedávate záležať na poriadku a výzore exteriéru vášho podniku, ukazujete tým hlavne nezáujem o váš biznis. Je dokázané, že až 70 % nákupov prebieha impulzívne. Ľudia nakupujú očami a keď ich niečo zláka, nezdráhajú sa vytiahnuť peňaženku. Ak dokážete pracovať s týmito pudmi, máte vyhraté.
Vstup do vašej prevádzky by mal byť vkusne upravený, čistý, bez zanedbania, s pekne udržovaným logom a ak máte k dispozícii výklady – o to lepšie. Ľudia ešte stále idú po estetike. Veľmi vhodným riešením sú polepy výkladov a okien. Dajú sa vyhotoviť v rôznych formátoch, veľkostiach, farbách a s fotografiami. Grafiku si môžete dať navrhnúť a doladiť výzor vašej prevádzky tak, aby priťahoval pozornosť okoloidúcich a ľudia sa k vám chceli prísť pozrieť. Vaše výklady majú lákať, pozývať a vyzývať k vstupu. Základ každej dobre kamennej prevádzky má byť: najlepšie viditeľné a kvalitné 3D logo, tabuľka so základnými údajmi, otváracie hodiny (tie tiež dokážeme vyriešiť estetickými nenápadnými samolepkami) a výklady s vkusnými reklamnými polepmi.
Firemná webová stránka
Ak dnes nevlastníte kvalitnú webovú stránku, váš podnik či brand prakticky neexistuje. Aj keď začínajú hrať prím sociálne siete, webové stránky ešte stále ostávajú spoľahlivým zdrojom základných informácií o vašej spoločnosti. Tobôž, ak niečo predávate – e-shopy sú v súčasnej pandemickej ére priam nevyhnutnosťou. Skrátka, kto nefrčí online, len veľmi ťažko dokáže udržať krok s hyperrýchlou dobou v e-commerce biznise. Webová stránka je niečo ako prístav v online chaose, kde si vaši potenciálni zákazníci môžu prečítať informácie o vašej činnosti, produktoch a celkovej filozofii značky.
Ak nemáte reprezentatívnu webovú stránku s aktualizovanými údajmi, vytvára to o vašom brande veľmi negatívny a vysoko neprofesionálny obraz. Veď, kto by si niečo kupoval od niekoho, kto sa nestará ani o to, aby svoje podnikanie dobre prezentoval navonok? Máte staré stránky, ktoré boli aktualizované naposledy pred 5 rokmi? Potrebujete nových klientov? Moderná webová stránka je prvým krokom v ceste za úspechom!
3D Logo
Nič nepôsobí impozantnejšie, profesionálnejšie a atraktívnejšie ako kvalite urobené 3D logo. Jeho čaro spočíva v jeho trojdimenzionálnej forme, nie je to len obyčajná tabuľa s logom. Okamžite si ním získate status podniku, ktorý už má niečo za sebou a myslí to so svojím biznisom vážne. Najlepšie sa uplatňuje v rokovacích miestnostiach, v lobby, kanceláriách a všade tam, kde potrebujete dať okoliu najavo, že sa dokážete prezentovať na úrovni. Nemenej dôležitá je však aj správna a profesionálne prevedená montáž – musí byť trvácna, čistá a pevne držať logo na svojom mieste. V našej agentúre máme s výrobou, realizáciou a montážou 3D log bohaté skúsenosti, sme schopní ich umiestniť takmer kamkoľvek, aj do väčšej výšky.