Facebook prichádza s novinkou, ktorá vám pomôže porovnávať reklamy
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 15. februára 2017
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 15. februára 2017
Sociálna sieť Facebook launchuje svoj nový online portál Marketing Mix Modeling na porovnávanie FB reklamy s TV a printovými kampaňami. Konečne budete môcť efektívne vyhodnotiť, aká forma reklamy má pre vaše podnikanie skutočný zmysel.
Novinka pomôže porovnávať reklamy
Facebook minulý týždeň oznámil spustenie absolútnej novinky: odteraz si budete môcť porovnať výsledky zo svojich Facebook ads a ostatných reklamných foriem ako je TV alebo tlačová reklama. Noví spojenci a partneri, ktorí sa podielali na tvorbe novej platformy Marketing mix umožnili, že marketéri budú schopní exaktne zmerať a vyhodnotiť veličiny ako dojmy, dosah, výkony a ďalšie kľúčové metriky nastavených reklamných kampaní.
Vďaka technológii sa podarilo integrovať Facebook s novými metódami merania, tak vznikol, napríklad Nielsonov Digital Ad Ratings, ktorý umožňuje klasifikovať reklamné výsledky na počítačoch a mobiloch v 25 krajinách po celom svete.
Prvé testy
Jeden z partnerov projektu, spoločnosť ComScore, už začala s testovaním tzv. in-target (presne cielených) dosahov cez PC a mobily, prostredníctvom svojho špecializovaného Campaingn Essentials programu. Táto metrická veličina bude veľmi dôležitá pre marketérov, nakoľko bude schopná efektívne bilancovať mediálne plány a reálne dosiahnuté výsledky.
Pomocou jednotlivých technologických partnerov ako sú comScore, Ad Science a Moat je možné merať reklamné metriky okamžite, ako sa objavia priamo na obrazovke počítača alebo mobilu v užívateľovom Facebook newsfeede, čiže od okamihu, ako stlačíte “enter” a spustíte reklamnú kampaň.
Nakoniec, Facebook spustil svoj nový Marketing Mix Modeling (MMM) portál online, aby si partnerské platformy dokázali ťahať zmerané dáta priamo z Facebooku, Instagramu a Audience Network-u pre svojich klientov. V tomto online prostredí budú schopní porovnávať reklamné kampane – vrátane TV, digitálu alebo printu. Lepšie tak dokážu kontrolovať svoje výdaje na reklamu a merať reálne dosiahnuté výsledky.
Ak ešte stále váhate alebo tápete s Facebookovou reklamou, nedarí sa vám efektívne nastaviť rozpočet alebo načasovanie, obráťte sa na nás, radi vám poradíme!