Fresh news: vieme, čo motivuje ľudí na Facebooku zdieľať váš príspevok
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 20. júla 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 20. júla 2016
Lajky a zdieľanie – dve nevyhnutné aktivity, ktoré ľudia na Facebooku milujú. Pre marketérov je to však vždy boj: aký obsah vytvoriť, aby bol úspešne šírený ďalej? Ako mám odhadnúť, čo sa bude mojim fanúšikom páčiť? Lajkovanie je síce užitočný interaktívny nástroj, ale „sharovanie“ príspevku má vždy väčší dosah a prinesie vám príliv nových fanúšikov. Zaručený recept na úspešné príspevky neexistuje, ale máme pre vás zaujímavé výsledky nedávneho výskumu, ktorý vám určite pomôže pri budovaní obsahovej stratégie na vašich sociálnych sieťach.
Kľúčovou otázkou pri vytváraní contentu je vždy základná otázka: čo motivuje mojich fanúšikov zdieľať môj príspevok? Americká marketingová agentúra Frackl to vyriešila po svojom a vypracovala si vlastný výskum. Vybrala si viac než 2 000 FB užívateľov, aby podrobne študovala ich správanie a pohyb v prirodzenom prostredí siete.
Pracovníci agentúry medzi iným prišli na prekvapivé zistenia:
- Len 1 z 10 respondentov poznamenal, že hlavným dôvodom na zdieľanie obsahu je vzdelávať svojich priateľov a známych na FB, ale viac ako polovica (55%) uviedla, že by rada šírila viac užitočného obsahu.
- Ženy majú až o 26% väčší potenciál zdieľať príspevky viackrát za deň.
- U staršej generácie 50+ je až 19% väčšia pravdepodobnosť, že zdieľa príspevky viac ako raz denne a pravidelne.
- Až 40% respondentov priznalo, že zdieľa obsah najmä preto, aby „vyzerali dobre“ pred svojimi priateľmi na FB.
- Užívatelia s väčším počtom priateľov (500 a viac) zdieľajú v priemere o 7% viac obsahu ako bežní užívatelia s menším počtom známych.
Na otázku, čo vás „prinúti“ zdieľať príspevok na vašej FB stránke respondenti odpovedali nasledovne:
- zdieľam príspevky, ktoré by mohli mojich priateľov zaujímať (48%)
- zdieľam príspevky, ktoré informujú mojich priateľov, o čo sa zaujímam (17%)
- zdieľam príspevky, ktoré prinútia mojich priateľov niečo cítiť (šťastie, zamyslenie) (13%)
- zdieľam príspevky, ktoré môžu považovať moji priatelia za užitočné (11%)
Až 55% respondentov považuje zdieľanie za účelom ďalšej edukácie a užitočných informácií za najdôležitejší faktor šírenia obsahu. 73% žien sa domnieva, že zdieľanie príspevkov im pomáha udržovať bližší kontakt so svojimi priateľmi na FB. 90% respondentov totálne odmietlo zdieľanie politického obsahu, takže bacha na tendenčné príspevky! 43% respondentov sa taktiež rado vyhne kontroverznému obsahu, aby o sebe nevytváralo negatívny obraz pred priateľmi.
Ľudia na Facebooku chcú vyzerať najmä dobre a udržovať si imidž, ktorý si vytvorili. Ak svojím obsahom podporíte ich motiváciu a potreby, budú oveľa radšej šíriť váš obsah ďalej. Je nutné podotknúť, že do výskumu neboli zahrnuté súťaže, kde je dôvodom šírenia získanie súťažnej ceny. Takéto zdieľanie však nemá želaný účinok, nakoľko užívatelia zdieľajú príspevok „na rozkaz“, nie z osobného presvedčenia. Na Facebooku platí jednoduchá rovnica: vzdelávajte, pomáhajte alebo zabávajte. A výsledky sa onedlho dostavia!