Insta vs. Fb: Čo si vybrať?
Aktualizované: 30. januára 2019 • Publikované: 30. januára 2019
Frissítve: 30. januára 2019 • Közzétéve: 30. januára 2019
Instagram zažíva v poslednom období nevídaný boom. Pred troma rokmi ste na ňom každý mesiac napočítali vyše 250 miliónov užívateľov. A teraz? Až 1 bilión aktívnych užívateľov denne scrolluje fotografiami, rozdáva srdiečka či prezerá čoraz obľúbenejšie Insta Stories. Z uvedeného mesačného počtu pochádza až 80 % používateľov z iných krajín než sú Spojené štáty americké. Instagram predstavuje vynikajúcu platformu pre posilnenie vášho brandu. Nie je to hardsellová sociálna sieť, ale dokážete si ňou vybudovať silnú komunitu lojálnu k vašej značke. Mnoho našich klientov sa nás pýta, kam teda investovať peniaze. Do Facebooku alebo Instagramu? Odpoveď na otázku a ešte oveľa viac nájdete v našom novom článku.
Facebook: efektívny predajno-reklamný kanál
Dnes už ikonická sociálna sieť dávno neslúži na očumovanie fotografií vašich známych. Pomaly, ale isto sa formuje ako vynikajúca platforma pre podnikateľov a všetkých tých, ktorí potrebujú prezentovať svoju tvorbu, služby alebo produkty. Za pár eur dokážete vytvoriť perfektne cielenú reklamu a navyše ju kontrolovať či upravovať podľa potreby.
Firemné profily na Facebooku slúžia predovšetkým na komunikáciu so zákazníkmi, na prezentáciu noviniek či neformálnu komunikáciu spoločnosti. Môžete svojich fanúšikov zabávať, edukovať a rôzne s nimi interagovať.
Rozhodovanie je veľmi jednoduché: ak potrebujete predávať, reklamovať svoje produkty alebo služby, Facebook je jasná voľba. Ak by ste radi vyskúšali online reklamy na FB, ale nemáte žiadne skúsenosti, prečítajte si naše články alebo sa rovno s nami poraďte. Nekúšeme!
Instagram: cestujeme v čase a priestore
Instagram je výstavná galéria našich životov. Pomocou neho sa dostávame do sveta ľudí, celebrít, športovcov, umelcov a rôznych známych i neznámych indivíduí, ktoré by sme nemali šancu nikdy stretnúť. Môžeme priamo z Paríža naživo sledovať najnovšiu módnu prehliadku Chanelu, cestovať džungľou so známym travel blogerom alebo sa dostať do zákulisia koncertu našich obľúbených hudobných interpretov.
Hľadáme zábavu, rozptýlenie, dostávame sa (zdanlivo) bližšie k ľuďom, ktorých na IG sledujeme. Môžeme s nimi voľne komunikovať či trebárs započať aj videohovor. Nechávame sa inšpirovať, hľadáme emócie, krásne fotografie, vizuálnu estetiku, insta poéziu, ľudské príbehy, roztomilé videá so zvieratami, zábavné meme alebo posielame gify. Je to úplne nový (i keď instantný) vesmír.
Ako sa správame, keď sme online?
Urobme si v tom poriadok – čoraz viac ľudí sa presúva z Facebooku na Instagram. Ide väčšinou o mladšiu generáciu do 30 rokov. Zaujíma ich, ako komunikujú jednotlivé brandy. Vedia ma vizuálne zabaviť a osloviť? Ako sa snažia pritiahnuť moju pozornosť? Koľkokrát sa vám už stalo, že ste produkt uvideli prvý raz na Instagrame a nie v reálnom obchode?
Niekedy stačí jedna dobrá fotografia a máte to: používateľ si prečíta popisok pod obrázkom, pozrie si profil, dá follow (nasledovanie) a preklikne sa na e-shop. Instagram skutočne vo zvýšenej miere funguje ako vizuálny doping a posilňuje vzťahy so zákazníkmi.
Naopak starší ľudia majú skôr tendenciu otvoriť si Facebook, nemá pre nich totiž tak turbulentné tempo ako IG. Mladšie ročníky uprednostňujú neformálnejšiu komunikáciu, preto je pre nich Instagram so svojimi videami, gifami, nálepkami a filtrami ako stvorený.
Príbeh, príbeh a ešte raz príbeh
Ľudia milujú príbehy. A skvelý príbeh je vždy najlepší základ pre dobrú reklamu. Spája nás, otvára v nás nové pocity. Musí však byť zaujímavý a pútavý. Veď predsa ani ten najkvalitnejšie natočený film nás nebude baviť, pokiaľ bude dej nudný. Všetky úspešné instagramové účty majú jedného spoločného menovateľa – ukazujú nefalšované ľudské príbehy, ktoré môžeme sledovať každý deň.
Obrázky, videá, hashtagy a Insta Stories ponúkajú neobyčajný pohľad do života iných ľudí. Vďaka Instagramu môžete vašu spoločnosť poľudštiť a vytvárať personifikovaný obsah pre divákov, ktorí sa časom môžu stať vašimi potenciálnymi klientmi. Podmienkou úspechu je autenticita, pravidelnosť, kvalitný obsah a komunikácia.
Summa summarum: pokiaľ potrebujete online reklamu za férovú cenu s vynikajúcim dosahom, určite sa nebojte pustiť do Facebooku. Ak však naopak potrebujete vylepšiť imidž vašej spoločnosti, dostať sa bližšie k vašim zákazníkom a radi by ste sa prezentovali trochu osobnejším spôsobom, neváhajte a založte firemný instagramový účet. Základom je kvalitný content!