Prečo by mali aj menšie biznisy inzerovať na sociálnych sieťach?
Aktualizované: 4. júla 2018 • Publikované: 4. júla 2018
Frissítve: 4. júla 2018 • Közzétéve: 4. júla 2018
Aj keď žijeme v pomerne rýchlo sa technicky rozvíjajúcom svete, stále sa nájde priestor na edukáciu a zdieľanie informácií o výhodách PPC reklám pre malých a stredných podnikateľov. Zo sociálnych sietí sa naša spoločnosť zameriava na Facebook a Instagram. Našim klientom odporúčame inzerovať na týchto sieťach, keďže sa tu zdržiava najväčšia masa ľudí a klientov. Nevidíme dôvod inzerovať na sociálnych sieťach, kde nechodí toľko ľudí ako na vyššie spomenutých a nezasiahnete vašu cieľovku tak efektívne. Preto náš nový článok bude o výhodách PPC reklamy pre lokálnych malých a stredných podnikateľov, ktorí sa chcú dostať do povedomia (pracovať na brandingu) a predať viac produktov, generovať viac obchodných stretnutí, atď.
Nízke vstupné investície, ale o to lepšie výsledky
Jeden z najdôležitejších argumentov, prečo je PPC reklama na sociálnych sieťach tak účinná je, že na začiatku nevyžaduje žiadne obrovské finančné prostriedky. Naopak na offline kampane obvykle potrebujete nemalé počiatočné investície – printová reklama v magazínoch, billboardy, letáky – všetky uvedené formy sú veľmi nákladné. Porovnaniu PPC reklám na Facebooku s billboardovou kampaňou sme sa konkrétne venovali v jednom z našich minulých článkov. Nemyslite si, že sa tu snažíme o nejakú tvrdú propagandu online marketingu. Nechápte nás zle, offlinu sa venujeme viac než dosť (spýtajte sa nášho Tomiho o polepoch áut, výkladov a billboardov 😂), ale pre našich klientov hľadáme vždy tie najoptimálnejšie riešenia. A PPC reklama je na tutovku jedno z nich.
Presné zacielenie na vašich potenciálnych zákazníkov
Facebook má veľmi rozsiahle možnosti nastavenia cieľovej skupiny. Ľudí, ktorých má zasiahnuť vaša reklama si môžete vyberať podľa veku, pohlavia, jazyku, ich obľúbených činností, alebo lokality (môžete zadať počet km od daného mesta, okresu, regiónu).
Výbornou pomôckou je cielenie prostredníctvom nástroja „lookalike“. Lookalike vyhľadáva ľudí, ktorí sa už nejakým spôsobom v minulosti zaujímali o váš FB, alebo sú niečím podobní vašim stávajúcim zákazníkom. Filtrovanie cieľovej skupiny na FB je veľmi jednoduché, potrebujete len trochu času a naučíte sa veľmi dobre zacieliť vašu reklamu.
Pri Instagrame sú možnosti rovnaké. Výhodou je, že si reklamu môžete vytvoriť priamo cez váš facebookový účet. Neviete ako na to? Prečítajte si náš stručný návod: „Ako si vytvoriť reklamu na Facebooku?”
Okamžité a dobre merateľné výsledky
Nepochybne, najväčšou výhodou online reklám je, že vám prinášajú okamžité výsledky. Návratnosť svojich peňazí tak môžete vždy zmerať. Štatistické údaje vám pomôžu lepšie optimalizovať a upravovať aj aktívne bežiace reklamy. Ak vidíte, že prvé dni od spustenia online reklamy nie sú výsledky podľa vašich predstáv, je to znak toho, že niečo musíte zmeniť. Každá drobná úprava vás posúva k lepším a lepším výsledkom. O tom, ako kontrolovať svoju reklamu na Facebooku a ktoré sú hlavné ukazovatele úspešnosti, tzv. KPI ( Key performacne indicators), sme písali v našom staršom článku: „Jednoduchý návod pre začiatočníkov, ako si skontrolovať reklamu na Facebooku”
Ako každá správna reklamka i my neustále vyhľadávame nové technológie a možnosti pre našich klientov. Prednedávnom sme do nášho portfólia služieb zaradili aj PMM kampane (Personalized Message Marketing), čo nám umožňuje cieliť na potenciálnych zákazníkov podľa pohlavia a teritória cez chatovacie aplikácie ako je napríklad Viber. Miera prekliku CTR (Click trough rate) je veľmi vysoká, nakoľko ide o komunikačný kanál, ktorý ešte nie je tak populárny medzi zadávateľmi reklamy.
Ľudia ešte nie sú zvyknutí, že im cez bezplatnú komunikačnú platformu ako je už spomínaný Viber, príde malé video či reklamná informácia s odkazom. Je to veľmi praktická forma reklamy najmä pre B2C segment stredné/veľké podniky. Viac sa o PMM reklame dozviete v jednom z našich budúcich blogov. Sledujte nás…
Neviete si poradiť s nastavením reklamy na Facebooku?
Radi vám navrhneme riešenie, či kampaň, ktorá prinesie vášmu biznisu úspech