Koľko stojí vytvorenie web stránky? (Konkrétne príklady)
Aktualizované: 6. februára 2024 • Publikované: 11. septembra 2019
Frissítve: 6. februára 2024 • Közzétéve: 11. septembra 2019
V súčasnosti, kedy je webová stránka dôležitým základným kameňom každej obchodnej činnosti, sa podnikatelia desia odpovede na jednu jedinú otázku: koľko ma to všetko bude stáť? Vytvorenie, údržba, optimalizácia. Môžete sa pýtať svojich známych, ktorí sa trochu v danej oblasti orientujú, alebo môžete zapátrať na internete. Jedno je však isté – cenové rozpätie sa bude pohybovať od niekoľko stoviek eur až po tisícové čiastky. Takýto prieskum môže ešte viac posilniť náš pocit, že v skutočnosti netušíme, čo vlastne od našej budúcej webovej stránky chceme, aké služby by sme vlastne potrebovali a celkovo sa cítime, že sme zahryzli do príliš veľkého sústa… Po prečítaní tohto článku vám však garantujeme získanie všeobecného prehľadu – budete vedieť, čo vlastne požadovať a v akej cenovej hodnote.
1. Webové stránky takmer zadarmo
Často sa stretávame s reklamami na internete, ktoré nám sľubujú bezplatné webové stránky. Navyše si ich vraj môžete sami ľubovoľne upravovať ako jednoduché prezentácie. Táto myšlienka môže byť veľmi príťažlivá a predstavovať zdanlivo ideálne riešenie, ale len do tej doby, kým si poriadne nepreštudujeme náklady na údržbu. Okrem toho, ak by sme mali nejaké špecifické požiadavky, bezplatná šablóna nám ich nedokáže poskytnúť. V prípade problémov a ťažkostí sme tiež odkázaní len sami na seba. Túto službu môžeme len zťažka odporučiť, a to najmä z hore uvedených dôvodov. V skratke: prednastavené služby sú veľmi limitujúce a v konečnom dôsledku vás dodatočné úpravy vyjdú drahšie.
2. Webové stránky v strednej cenovej kategórii
Rovnako ako náš tím Web & go design design, väčšina spoločností preferuje tento segment. Jeho výhody spočívajú v tom, že máte k dispozícii hotovú, absolútne na mieru zhotovenú webovú stránku. Akonáhle náš webový špecialista pochopí klientovu predstavu, ponúkne mu aspoň tri rôzne vzory a spoločne sa pokúsime z webovej stránky dostať maximum. Po vyhotovení stránky sa môže stať, že nepôsobí presne tak, ako si klient vysníval. V tomto prípade sú v cene zahrnuté drobné úpravy, na ktoré máte nárok. Webovú stránku vytvárame tak, aby ju mohol klient samostatne doplňovať informáciami, nahrávať produkty do svojho e-shopu a podobne. O ďalších výhodách spomínaných webových stránok si môžete prečítať v jednom z našich starších článkov.
Webové stránky strednej cenovej kategórie sa pohybujú od 500 eur až po niekoľko tisícové sumy. Cena sa odvíja od veľkosti a komplexnosti webu. Aby sme nehovorili len v abstraktných pojmoch, prinášame vám štyri bežné príklady webových stránok, ktoré vám pomôžu pri budovaní tej vašej vysnívanej.
A) Základná firemná webová stránka
Ako príklad uvádzame fiktívnu, ale na internete aktívnu webovú stránku. Obsahuje päť podstránok čakajúcich na naplnenie obsahom. Zahŕňa aj blog, na ktorom môže články publikovať hoci aj klient a taktiež aplikáciu na posielanie rýchlych odkazov, ktorá bude návštevníkov vyzývať ku kontaktu.
Cena: 650 € + DPH
B) Dvojjazyčná webová stránka
Ďalej uvádzame fiktívnu, ale aktívnu stránku s piatimi podstránkami a približne rovnakými funkciami ako predošlá webová stránka, akurát s tým rozdielom, že ju môžete zobraziť v dvoch jazykových mutáciách.
Cena: 890 € + DPH
C) Základný e-shop
Táto fiktívna stránka tiež disponuje všetkými funkciami, ktoré sa vyskytovali v časti “A)”, resp. figurujú v základnom koncepte s jediným rozdielom. Tu je už nutné naimplementovať komplexný system, ktorý umožní, aby mal zákazník svoj vlastný priečinok s uloženou adresou a dôležitými kontaktnými údajmi. To všetko viditeľne uľahčí celý nákupný proces. Je dôležité spomenúť, že v našej názornej ukážke máme 16 produktov, čo tiež prispieva k nízkej cene.
Cena: 1490 € + DPH
D) Základné webové aplikácie
Naša vzorová webová stránka zobrazuje stránku imaginárneho hotela. Táto stránka obsahuje základné podstránky, vyhľadávací nástroj na dátumy, ktorý dokáže skontrolovať, či je pre daný deň k dispozícii nejaká voľná izba. Okrem toho je na webe umiestnená aplikácia na rezerváciu izieb, ktorá uľahčuje zákazníkovi nákup.
Cena: 1950 € + DPH
Vyššie uvedené ceny sú realistické iba vtedy, keď sú nachystané všetky ostatné úpravy, takže už funguje napríklad samotná doména (www.priklad.sk) a server (kde sú uložené údaje o stránke). Pokiaľ ešte nie sú zakúpené, budú účtované ceny + 79 € + DPH, čo platí 1 rok.
3. Webové stránky najvyššej cenovej kategórie
Táto kategória obsahuje stránky, ktoré sú maximálne prispôsobené a naprogramované. Zvyčajne vyžadujú zapojenie viacčlenného tímu a proces tvorby zaberie aj niekoľko mesiacov. Tieto služby môžu ovplyvniť iba 2 – 3 % podnikateľov, ktorí potrebujú web na umiestnenie tisícov produktov, napríklad alza.sk alebo hej.sk. Ak sa však rozhodnete, že takúto webovú stránku potrebujete, odporúčame vám mať na palube svojho vlastného webového programátora.